مشاوره کنکورمقالات

کلاس کنکور آنلاین یا حضوری – کدام را انتخاب کنیم ؟

کلاس کنکور آنلاین یا حضوری

مقایسه کلاس کنکور آنلاین یا حضوری یکی از دغدغه های این روزهای دانش آموزان است. زیرا به دلیل مشکلاتی از جمله شیوع ویروس کرونا امکان برگزاری کلاس کنکور آنلاین فراهم نیست و اغلب موسسات معتبر و مطرح در کشور مانند کلاس کنکور غرب آنلاین تصمیم گرفته تا آموزش های خود را به صورت مجازی و از راه دور برگزار کند. کلاس کنکور آنلاین یا حضوری چه ویژگی هایی دارند و از چه لحاظ قابل مقایسه با یکدیگر می باشند ؟

کلاس کنکور آنلاین یا حضوری 

در این بخش به معرفی مواردی می پردازیم که در خصوص مقایسه کلاس کنکور آنلاین یا حضوری وجود دارد. در حال حاضر دانش آموزان کنکوری مجبور هستند تا آموزش های مربوط به کنکور 1401 را به طور مجازی بگذرانند زیرا به دلیل وجود مشکلاتی از جمله فراگیر شدن ویروس کرونا ، امکان حضور در کلاس های آنلاین وجود ندارد. در ادامه مطالب به مقایسه کلاس کنکور آنلاین یا حضوری می پردازیم.

مختصر کردن مطالب

اگر جزو آن دسته از دانش آموزانی هستید که از مباحث مفصل و طولانی خوشتان نمی آید و تمایل دارید که مطلب را در خلاصه ترین حالت ممکن بخوانید توصیه می کنیم در کلاس های آنلاین کنکور شرکت کنید. زیرا در این روش از آموزش زمانی برای تلف کردن وجود ندارد و تمام مطالب آموزشی خلاصه وار و نکته وار به دانش آموز یاد داده می شوند.
معمولا این آموزش ها از طریق شبکه های اجتماعی ، دی وی دی و سایر ابزارهای دیجیتال انجام می شود. در صورتی که شرکت در کلاس های حضوری سبب می شود تا زمان زیادی به مباحث تکراری و حاشیه ای پرداخته شود و شما زمان زیادی را از دست بدهید .پس اولین مزایا کلاس کنکور آنلاین صرفه جویی در زمان و کپسولی کردن مطالب درسی است. اگر می خواهید بیشتر با ” مزایا کلاس کنکور ” آشنا شوید توصیه می کنیم به مطلب مربوطه در همین وب سایت مراجعه کنید.

بروز بودن

قطعا اگر شما یکی از دانش آموزان بروز هستید و به راحتی می توانید با دستگاه های هوشمند مانند تبلت ، لپ تاپ و تلفن همراه کار کنید ، شرکت در کلاس آنلاین کنکور بهتر از کلاس های حضوری خواهد بود. زیرا می توانید از روش درس خواندن خود لذت ببرید و سر خود را در کلاس های حضوری شلوغ نکنید. زیرا اغلب کلاس های حضوری دارای مشکلاتی از جمله بالا بودن تعداد دانش آموزان و پیامدهای ناشی از آن است که سبب می شود شما نتوانید مطلب مورد نظر را به خوبی درک کنید. شرکت در کلاس های آنلاین این اختیار را به شما می دهد تا هر زمان که بخواهید مجددا فایل های آموزشی را ببینید و رفع مشکل کنید. اما در کلاس حضوری این امکان برای شما وجود ندارد و تمام مطالب فقط یک بار گفته می شوند.

عدم محدودیت در زمان و مکان

حتما برای شما جالب است که بدانید شرکت در کلاس کنکور آنلاین یا حضوری می تواند باعث صرفه جویی یا هدر دادن زمان و پول شما نیز بشود. اگر کمی تحقیق کنید متوجه می شوید که شرکت در کلاس کنکور آنلاین می تواند هزینه های شما را تا 60 درصد کاهش دهد. این موضوع برای افرادی که دارای محدودیت های مالی هستند بسیار مهم است و می توانند به راحتی و با بالاترین کیفیت از خدمات آموزش های دیجیتال و آنلاین بهره مند شوند.

عدم محدودیت در زمان و مکان در کلاس آنلاین

عدم محدودیت جغرافیایی

در سال های گذشته که خبری از کلاس کنکور مجازی نبود دانش آموزان برای بهره مند شدن از بهترین اساتید باید مسیر طولانی را طی می کردند و به شهرهای بزرگ مانند تهران می آمدند. محدودیت های جغرافیایی به میزان قابل ملاحظه ای باعث آزار ، هدر دادن انرژی و زمان آن ها می شد. اما از زمانی که کلاس کنکور آنلاین جای خود را در عرصه آموزشی کشور باز کرده است شاهد این امر هستیم که محدودیت جغرافیایی معنای خود را از دست داده و دانش آموزان در هر نقطه از کشور یا جهان که باشند می توانند از دوره های آموزشی اساتید برتر استفاده کنند .در همین وب سایت به معرفی ” بهترین اساتید کنکور 1401 ” پرداخته ایم که قطعا با بررسی روزمه آن ها متوجه کیفیت آموزشی آن ها خواهید شد.

 

بدون محدودیت جغرافیایی در بهترین کلاس های کنکور شرکت کنید !

 

مناسب برای افراد شاغل

شاید شما هم تصور کنید که تمام افراد پشت کنکوری در سنین 17 تا 19 سال قرار دارند. در صورتی که بسیاری از افراد شاغل نیز با وجود سن های بالاتر قصد ادامه تحصیل پیدا می کنند. این افراد معمولا زمان کافی برای شرکت در کلاس های حضوری را ندارند به همین دلیل شرکت در کلاس های آنلاین برای آن ها به عنوان بهترین گزینه مطرح می شود. زیرا می توانند بعد از تعطیل شدن کار و استراحت کافی اقدام به گوش دادن و نگاه کردن فایل های ضبط شده کنند.

آموزش اصولی

واقعیت این است که در کلاس های کنکور آنلاین ، روال آموزشی به نحو اصولی انجام می شود. اساتیدی که در این حوزه مشغول به تدریس هستند به خوبی می دانند که یادگیری برخی از دروس نیاز به پیش نیاز دارد. اما این موضوع در کلاس های حضوری کمتر رعایت می شود و اهمیتی به اصولی بودن آموزش های مذکور داده نمی شود. به همین دلیل است که بسیاری از افراد با مقایسه کلاس کنکور آنلاین یا حضوری ، کلاس های آنلاین را ترجیح می دهند.

آموزش اصولی در کلاس آنلاین

بررسی سایر جوانب کلاس کنکور آنلاین یا حضوری

در بخش قبل به بررسی مزایا کلاس کنکور آنلاین و پاسخ به این سوال که چرا اغلب دانش آموزان روش آنلاین را انتخاب می کنند پرداختیم .اما اگر بخواهیم این موضوع را به طور کامل برای شما توضیح دهیم و حق مطلب را ادا کنیم باید اشاره ای به معایب شرکت در کلاس های آنلاین کنکور نیز داشته باشیم. چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیای امروز که افراد محدودیت های بیشتری را تجربه می کنند دچار مشکلاتی نیز می شوند. یکی از این مشکلات در خصوص آموزش از راه دور است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

حذف ارتباط چهره به چهره

در خصوص مقایسه کلاس کنکور آنلاین یا حضوری باید بگوییم که در کلاس های حضوری ارتباط چهره به چهره بین دانش آموزان و دبیر برقرار می شود و این موضوع می تواند کیفیت آموزشی را به میزان قابل توجهی بالا ببرد. اما در دوره های مجازی و آنلاین این امکان وجود ندارد. البته نا گفته نماند که در کلاس های آنلاین غرب آنلاین متد آموزشی دبیران به شکلی است که باعث یادگیری موثر می شود.

کم شدن کنترل دبیر بر روی دانش آموز

در کلاس های حضوری دبیر کنترل بیشتری بر روی دانش آموز دارد و می تواند روند یادگیری او را با دقت در نظر بگیرد. اما میزان کنترل در کلاس های آنلاین به مراتب کمتر از کلاس های حضوری است. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که اگر دانش آموزی با اراده و قوی هستید کلاس های آنلاین کنکور برای شما مناسب خواهد بود. زیرا می توانید از پس روند آموزشی بر بیایید.

عدم تعامل با سایر همکلاسی ها

اگر جزو آن دسته از دانش آموزانی هستید که از تعامل با سایر همکلاسی ها لذت می برید باید بگوییم که بین شرکت در کلاس کنکور آنلاین یا حضوری ، کلاس های حضوری برای شما مناسب تر است. زیرا در دوره های آنلاین هیچ کدام از همکلاسی های خود را نمی بینید و ارتباطی بین شما شکل نمی گیرد.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا