آموزشیمقالات

آشنایی با تکنیک ضربدر منفی و روش های آن

تکنیک ضربدر منفی

تکنیک ضربدر منفی یک تکنیک ساده اما بسیار کاربردی است که اجرای آن می تواند باعث افزایش تمرکز و مدیریت زمان در جلسه کنکور شود. اگر می خواهید تکنیک ضربدر منفی را در جلسه کنکور به خوبی اجرا کنید باید ابتدا آن را در . کلاس آنلاین کنکور فرا گرفته و سپس در کنکورهای آزمایشی استفاده کنید تا به خوبی با عملکرد آن آشنا شوید.

تکنیک ضربدر منفی چند حالت دارد ؟

تکنیک ضربدر منفی چیست و چگونه استفاده می شود ؟ یکی از دغدغه هایی که اغلب داوطلبان و دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین با آن روبرو هستند کمبود زمان است. به همین دلیل راهکارهای مختلفی برای مدیریت زمان وجود دارد که استفاده از آن ها می تواند به داوطلب کمک کند تا با آرامش بیشتری به سوالات پاسخ دهد. یکی از این راهکارها استفاده از تکنیک ضربدر منفی می باشد. در ادامه به مفهوم این تکنیک اشاره می کنیم.
در کنکور سه دسته سوال وجود دارد که بعد از خواندن آن ها سه حالت برای شما به وجود می آید. استفاده از این تکنیک در حالت دوم و سوم مجاز است.

حالت اول

حالت اول سوالاتی هستند که شما آن ها مطالعه کرده اید و در کلاس کنکور مجازی به آن ها پرداخته ایم و تسلط کافی به مباحث آن دارید. معمولا داوطلبان این سوالات را در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ می دهند و نیازی به صرف زمان زیاد برای حل آن ها ندارند.

حالت دوم

برخی از سوالات شامل حالت دوم می باشند. داوطلب با خواندن صورت مساله متوجه می شود که این سوال در محدوده مطالعاتی او نبوده و هیچ اصلاعاتی برای پاسخ دهی به آن ندارد. معمولا تعداد این نوع از سوالات کم است. به محض مشاهده این نوع از سوالات باید علامت منفی در کنار آن قرار دهید تا در هنگام مرور سوالات دفترچه ، زمان مجدد برای خواندن آن صرف نکنید. این امر می تواند به شما در صرفه جویی زمان و ذخیره آن کمک کند.

حالت سوم

حالت سوم در هنگامی رخ می دهد که شما صورت سوال را می خوانید و متوجه می شوید که این مبحث در حیطه مطالعاتی شما وجود داشته اما برای پاسخ دادن به آن باید زمان زیادی را صرف کنید. عجله کردن در پاسخ دهی به این نوع از سوالات باعث افزایش خطا و پاسخ اشتباه خواهد شد. به همین دلیل باید در کنار این سوالات از علامت ضربدر استفاده کنید تا در صورت داشتن وقت اضافه به سراغ آن ها بروید و پاسخ مربوطه را پیدا کنید.

اهمیت استفاده از تکنیک ضربدر منفی چیست ؟

ذخیره زمان

اگر بخواهیم اشاره ای به اهمیت استفاده از تکنیک ضربدر منفی داشته باشیم باید بگوییم که هنگام برخورد داوطلب با سوالات دشوار و صرف زمان زیاد برای حل آن ها باعث می شود تا او زمان زیادی را از دست بدهد و همین امر سبب به هم ریختگی تمرکز در او خواهد شد.
این تکنیک توسط تمام کارشناسان تایید شده و اغلب آن ها توصیه می کنند که سوالات آسان را در ابتدای شروع کنکور پاسخ دهید و سوالات دشوار را به زمان اضافه موکول کنید. اگر به سوالاتی برخورد کردید که به هیچ عنوان جواب آن ها را نمی دانید برای پاسخ دادن به آن ها اصرار نکنید. زیرا کنکور دارای نمره منفی است و هر سوالی که اشتباه پاسخ داده شود می توانید چند سوال مثبت را از بین ببرد .استفاده از همین تکنیک های تست زنی به ظاهر ساده می تواند تاثیر بسیار شگرفی در نتیجه کنکور داشته باشد.

اهمیت استفاده از تکنیک ضربدر منفی چیست ؟

تمرکز و مدیریت ذهن

اگر شما جزو داوطلبان کنکور در سال های گذشته بوده باشید به خوبی می دانید که تمرکز نقش بسیار مهمی در کیفیت پاسخ دهی به سوالات کنکور دارد. معمولا داوطلبان در دقایق ابتدایی کنکور هیچ تمرکزی ندارند و نمی توانند به خوبی متن سوالات را بخوانند. بهتر است بعد از تحویل گرفتن دفترچه به مدت چند دقیقه چشمان خود را ببندید و تمرکز کنید. سپس با نام خدا کنکور را شروع کنید و تلاش کنید که تمام تمرکز خود را بر روی پاسخ های صحیح حفط کنید. استفاده از تکنیک ضربدر منفی نیز به دلیل حفظ تمرکز ابداع شده است. زیرا شما با پاسخ دادن به سوالاتی که جواب آن ها را می دانید علاوه بر مدیریت زمان و تمرکز ، اعتماد به نفستان نیز بالاتر می رود.

استفاده از تکنیک ضربدر منفی در کنکورهای آزمایشی

یکی از توصیه هایی که به دانش آموزان و داوطلبان کنکور داریم این است که هیچ تکنیکی را برای نخستین بار در جلسه کنکور استفاده نکنید. بلکه بهتر است آن را در کنکورهای آزمایشی و تست های زمان دار پیاده سازی کنید تا فوت و فن آن را فرا بگیرید. علاوه بر این تکنیک می توانید از سایر تکنیک ها مانند ” دو خودکار ” نیز برای شرکت در آزمون های آزمایشی استفاده کنید. در مطالب گذشته تحت عنوان ” تکنیک دو خودکار ” به بررسی این روش پرداختیم. انتخاب هر کدام از تکنیک ها به داوطلب بر می گردد. شما به عنوان داوطلب کنکور سراسری باید هر کدام از تکنیک ها را که مایل هستید انتخاب کنید و آن را پیاده سازی کنید.

استفاده از تکنیک ضربدر منفی در کنکورهای آزمایشی

دلیل اصلی کمبود زمان در جلسه کنکور

یکی از دغدغه های اصلی داوطلبان در جلسه کنکور ، کمبود زمان است. اغلب داوطلبان با وجود فرصت چند ساعته ، در جلسه کنکور دچار کمبود زمان می شوند. مهم ترین دلیل این امر ، صرف زمان زیاد برای پاسخ دهی به سوالات دشوار است. اما بکارگیری از تکینک ضربدرمنها تا حد زیادی به آن ها کمک می کند تا بتوانند مدیریت زمان انجام دهند و از استرس خود بکاهند.
واقعیت این است که تسلط بر خود ، وجود اعتماد به نفس و اطلاعات کافی درباره مباحث مختلف درسی می تواند به شما کمک کند تا نتیجه مطلوبی از کنکور بگیرید. بهترین زمان برای شروع مطالعه تابستان سال کنکور است. زیرا اغلب داوطلبان مطالعه خود را از مهر شروع می کنند و اگر شما از تابستان اقدام کنید چند ماه از رقبای خود جلو می افتید که این امر به شدت باعث افزایش احتمال قبولی شما در رشته مورد نظر خواهد شد. در مطالب گذشته به معرفی رشته های ریاضی و تجربی پرداختیم. بهتر است قبل از انتخاب رشته اطلاعات دقیقی از آینده کاری خود داشته باشید و چشم بسته اقدام به انتخاب رشته نکنید. زیرا آینده شما در گرو شناخت و انتخاب بهترین رشته تحصیلی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا