آموزشیمشاوره کنکورمقالات

آیا پشت کنکور بمانیم ؟ پشت کنکور برای سال 1403

آیا ماندن پشت کنکور برای سال 1403 انتخاب درستی است ؟ آیا شما هم جزو آن دسته از دانش آموزانی هستید که تصور می کنید با ماندن پشت کنکور برای سال 1403 می توانید در سال آینده نتیجه بهتری را کسب کنید ؟ واقعیت این است که این انتخاب می تواند برای برخی از افراد صحیح و برای برخی دیگر انتخاب نادرستی باشد. برای روشن شدن این موضوع با ما همراه باشید.

پشت کنکور برای سال 1403

ماندن پشت کنکور برای سال 1403 در چه صورتی می تواند یک انتخاب صحیح قلمداد شود ؟ برخی از دانش آموزان بعد از دیدن نتیجه کنکور دچار نگرانی می شوند و ترجیح می دهند تا ما ماندن پشت کنکور برای سال 1403 رتبه بد خود را جبران کنند و بتوانند سال بعد با رتبه بهتری وارد دانشگاه شوند و رشته مورد علاقه خود را بخوانند. اما چه تضمینی وجود دارد که رتبه سال بعد شما از این بهتر شود ؟ آیا می دانید اگر ماندن پشت کنکور را انتخاب کنید باید چه مسیری را طی کنید و چه قواعد و اصولی را در نظر بگیرید ؟ کلاس کنکور آنلاین موسسه غرب آنلاین به شما آموزش می دهد چطور باید این دوران را سپری کنید.

در حقیقت می توان گفت که اگر از رتبه خود رضایت ندارید می توانید برای قبولی در رشته دلخواه یک سال صبر کنید و پشت کنکور بمانید. چون ممکن است در آینده با این حسرت مواجه شوید که اگر یک سال صبر می کردید الان در موقعیت بهتری از نظر تحصیلی ، شغلی و در نهایت مالی قرار داشتید. در ادامه مطلب تلاش می کنیم تا با ارائه مشاوره در این زمینه به شما در یک انتخاب صحیح و سرنوشت ساز کمک کنیم.

چه افرادی ماندن پشت کنکور برای سال 1403 را انتخاب می کنند ؟ 

پشت کنکور ماندن توسط دو دسته از دانش آموزان کنکوری انتخاب می شود. اولین دسته دانش آموزانی هستند که در سال دوازدهم مشغول به تحصیل هستند و به دلیل مشغله هایی مانند حضور در مدرسه و امتحانات فرصت کافی برای مطالعه کنکور نداشتند. آن ها تصمیم می گیرند که یک سال پشت کنکور بمانند و به خوبی درس بخوانند و خود را برای شرکت در کنکور سال بعد آماده کنند.

دسته دوم دانش آموزانی هستند که در کنکور شرکت کرده اند اما به دلیل نارضایتی از رتبه خود ترجیح می دهند انتخاب رشته نکنند و یک سال پشت کنکور بمانند. این افراد در طی یک سالی که پیش رو دارند تلاش می کنند تا نقاط ضعف خود را از بین ببرند و آن ها را تقویت کنند. در طول این مدت استفاده از کلاس آنلاین کنکور مانند ” غرب آنلاین ” و کمک گرفتن از مشاورهای تحصیلی به آن ها قدرت می دهد تا با اراده ای آهنین به جنگ با سایر رقبا در سال آینده بروند.

چه افرادی ماندن پشت کنکور برای سال 1401 را انتخاب می کنند ؟ 

قبل از ماندن پشت کنکور باید سوالات مهمی را از خودتان بپرسید ! 

اگر تصمیم گرفتید که پشت کنکور برای سال 1403 بمانید باید ابتدا وضعیت خود را بررسی کنید و چند سوال مهم از خودتان بپرسید.

وضعیت رتبه قبولی چگونه است ؟

قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید و آن را عملی کنید باید وضعیت رتبه قبولی را بسنجید. در رشته مورد نظر شما رتبه قبولی چند است ؟ به طور مثال اگر برای قبولی در این رشته باید رتبه ای کمتر از 10 هزار داشته باشید اما در حال حاضر رتبه شما 60 هزار است آیا توان این را دارید که در طول یکسال میزان تلاش و کیفیت درس خواندن خود را حداقل 5 برابر کنید ؟ آیا اراده ای قوی برای تغییر سبک زندگی در این یک سال را دارید ؟

آیا توان و انرژی لازم را دارید ؟ 

متاسفانه بسیاری از دانش آموزان توان و انرژی کافی را برای ماندن پشت کنکور برای سال 1403 ندارند اما برخی دیگر از دانش آموزان انگیزه بیشتری پیدا می کنند و یک سال پیش رو را با بهترین کیفیت و یادگیری موثر درس می خوانند. سوال مهمی که باید از خودتان بپرسید این است که شما چقدر توان دارید ؟ آیا هنوز انگیزه ای در وجود شما باقی مانده یا خیر ؟ اگر انگیزه لازم را در اختیار دارید می توانید پشت کنکور ماندن را انتخاب کنید چون قطعا نتیجه سال آینده با نتیجه امسال از زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. اما اگر دچار بی انگیزگی شده اید بهتر است به سراغ انتخاب رشته بروید و بیشتر از این زمان را هدر ندهید.

نقطه ضعف شما چه بوده ؟

سوال مهم دیگری که دانش آموز باید از خود بپرسد این است که چرا سال قبل نتوانست در کنکور رتبه خوبی کسب کند ؟ نقاط ضعف او چه بوده ؟ آیا می تواند در سال جدید با تمرکز بر روی نقاط ضعف به رفع آن ها بپردازد ؟ آیا خانواده او همچنان توانایی همراهی کردن با او را دارند و می توانند فضای مناسب برای مطالعه و تمرکز او را فراهم کنند ؟ آیا می توانند یک سال دیگر محیط خانه را آرام نگه دارند و از مهمانی ها و مسافرت های بیش از حد بپرهیزند ؟ پاسخ تمام این سوالات موجب می شود تا شما بتوانید بهترین انتخاب را بر اساس شرایط خود بگیرید . اگر پاسخ به این سوالات منفی است نباید پشت کنکور بمانید چون به احتمال زیاد نتیجه سال بعد از نتیجه امسال بدتر خواهد شد. اگر قصد دارید پشت کنکور بمانید و درس بخوانید، کلاس کنکور مجازی بهترین انتخاب است. ما در کلاس های کنکور غرب آنلاین مباحث را به طور کامل پوشش داده و جمع بندی میکنیم تا دانش آموزان بتوانند بهترین نتایج را در کنکور پیش روی خود کسب کنند.

 

برای یک پشت کنکوری که هدف داره و میخواد که به هدفش برسه
چی بهتر از کلاس های کنکور مجازی با بهترین استادا ؟!

اگر قصد دارید پشت کنکور بمانید …. !

اگر با خواندن مطلب قبل و پرسیدن سوالات مهم از خود تصمیم گرفتید که پشت کنکور برای سال 1403 بمانید باید موارد مهمی را در طی این یک سال رعایت کنید تا بتوانید به بهترین نتیجه برسید. قطعا یک سال بیشتر زحمت کشیدن ارزش موفقیت را دارد.

برنامه ریزی فشرده را فراموش کنید ! 

اگر یک بار کنکور داده باشید به خوبی می دانید که برنامه ریزی فشرده و عمل کردن به آن انرژی و توان زیادی را از شما می گیرد .پس در طی این یک سال برنامه ریزی فشرده را فراموش کنید و با یک برنامه ریزی دقیق تلاش کنید تا تمام درس ها را بخوانید. اگر در ابتدای راه با سرعت زیاد شروع کنید قطعا در اواسط مسیر خسته خواهید شد و انگیزه خود را از دست می دهید. اگر قصد دارید از تابستان شروع کنید باید بگوییم که بهترین ” روش مطالعه در تابستان برای کنکور ” برنامه ریزی هفتگی است که باعث افزایش مهارت مطالعه می شود. این نوع از برنامه ریزی مزایای زیادی دارد که یکی از آن ها انعطاف پذیری است. زیرا اگر از برنامه جا ماندید می توانید به راحتی آن را جبران کنید.

نقطه ضعف شما چه بوده ؟

در آزمون های آزمایشی شرکت کنید !

شاید این سوال برای شما به وجود آید که بهترین روش برای پیدا کردن نقاط ضعف چیست ؟ در مطالب گذشته تحت عنوان ” مزایا کلاس کنکور آنلاین ” به اهمیت شرکت در آزمون های آزمایشی پرداختیم. شرکت در آزمون های آزمایشی که در کلاس کنکور غرب آنلاین برگزار می شود کمک زیادی به شما در شناسایی نقاط ضعف می کند. شما می توانید بعد از اعلام نتیجه آزمون آن را تحلیل کنید.

کیفیت مطالعه را افزایش دهید !

شاید با خواندن این جمله تصور کنید که منظور از افزایش کیفیت مطالعه ، بالا بردن ساعت آن است. در صورتی که افزایش ساعات مطالعه به معنی افزایش کیمت است نه کیفیت. اگر می خواهید پشت کنکور برای سال 1403 بمانید کار راحت تری در پیش دارید چون در طول یک سال گذشته درس ها را خوانده اید و آشنایی بیشتری با نقاظ قوت و ضعف خود دارید. پس برای افزایش کیفیت مطالعه باید مواردی مانند استراحت و تفریح بدون برنامه را فراموش کنید و از شبکه های اجتماعی و استفاده طولانی مدت از تلفن همراه خودداری کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا