آموزشیمقالات

بهترین روش مطالعه حسابان برای کنکور

در این مطلب شما را با بهترین روش مطالعه حسابان برای کنکور آشنا خواهیم کرد. حسابان جزو دروس فرمولی محسوب می شود که برای یادگیری آن باید ابتدا به فرمول های آن تسلط پیدا کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را در جلسه کنکور داشته باشید. روش مطالعه حسابان برای کنکور در چند مرحله برای شما توضیح خواهیم داد.

روش مطالعه حسابان برای کنکور

بهترین روش مطالعه حسابان برای کنکور چیست ؟ یکی از مشکلات رایج در بین دانش آموزان کلاس آنلاین کنکور و داوطلبان کنکور سراسری این است که با دروس فرمولی مشکل دارند زیرا تصور می کنند که باید تمام فرمول ها را حفظ کنند. همین اشتباه سبب می شود که دروس فرمولی توسط آن ها کنار گذاشته شود و برای موفقیت در کنکور آن ها را نادیده بگیرند. ما راهکارهای مختلفی را تحت عنوان ” روش مطالعه حسابان برای کنکور ” برای شما توضیح خواهیم داد. امیدواریم که با توجه به این موارد و عملی کردن آن ها ، چند گام به موفقیت نزدیک تر شوید.

روش مطالعه حسابان برای کنکور

یادگیری

واقعیت این است که یادگیری با حفظ کردن دو مقوله جدا از یکدیگر محسوب می شوند. اما بسیاری از دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین این دو موضوع را یکی می بینند و تصور می کنند که برای یادگیری باید حتما به سراغ حفظ کردن فرمول بروند. در صورتی که اگر می خواهید یک موضوع را یاد بگیرید باید آن را بفهمید !

یادگیری در مراحل مختلفی انجام می شود. شناخت بخش های گوناگون فرمول سبب می شود که ذهن شما بهتر آن را بپذیرد. بعد از اینکه مبحث مورد نظر را به خوبی مطالعه کردید باید آن را به طور خلاصه در یک دفتر جداگانه بنویسید. قسمت های مختلف فرمول را برای خود تشریح کنید و معنای هر کدام را یادداشت کنید. خلاصه نویسی مزایای زیادی دارد که در مطالب گذشته نیز به آن ها اشاره کردیم. خلاصه نویسی باعث می شود که در ماه های باقی مانده به کنکور با سرعت بیشتری اقدام به مرور مطالب کنید.

بعد از خلاصه نویسی باید به سراغ حل تست های مرتبط با آن موضوع و فرمول بروید. تست زنی به عنوان یک روش مطالعه حسابان برای کنکور محسوب می شود که باعث ماندگاری فرمول ها در ذهن شما خواهد شد. حل تست های کنکور سال های گذشته ، حل تست های تالیفی ، شرکت در آزمون های آزمایشی و … جزو پروسه یادگیری حسابان خواهد بود.

تمرین کردن

تمرین کردن قواعد مختلفی دارد. اگر در درس حسابان ضعیف هستید باید از تمرین های آسان و تست های ساده شروع کنید. درس حسابان و همچنین دیفرانسیل جزو درس هایی هستند که حجم بالایی دارند و تسلط به تمام مباحث مقداری دشوار است. اما شما می توانید با استفاده از تست های ساده و منابع مختلف که در سطح ضعیف عرضه می شوند کمک بگیرید. اگر به طور ناگهانی به سراغ حل تست ها و تمرین های دشوار بروید قطعا از این درس زده خواهید شد.

در هنگام تمرین کردن و حل تست ها ، نقاط ضعف خود را یادداشت کنید. بعد از اینکه نقاط ضعف را برطرف کردید سطح تست را بالاتر ببرید و به سراغ سطح متوسط بروید. این کار چند مزیت برای شما دارد که می توان به افزایش اعتماد به نفس و افزایش سرعت در تست زنی اشاره کرد. در دوران جمع بندی برای کنکور به نکاتی که نوشته اید مراجعه کنید و آن ها را مرور کنید.

از مهم ترین اشتباهاتی که توسط داوطلبان و یا دانش آموزان حاضر در کلاس کنکور مجازی به وقوع می پیوندد این است که قبل از تسلط کامل به مبحث مورد نظر به سراغ حل تست می روند. این اشتباه چند عیب بزرگ به دنبال دارد که می توان به سوختن تست ها ، کسب درصد پایین ، ناامیدی از یادگیری و … اشاره کرد. با این کار نمی توانید عیار واقعی خود را در یادگیری مطلب بسنجید.

تثبیت کردن

تثبیت کردن یکی از مراحل روش مطالعه حسابان برای کنکور محسوب می شود. بهترین راه برای تثبیت مطالب مورد نظر این است که بعد از یادگیری ، تمرین و برطرف کردن نقاط ضعف باید مدتی صبر کنید و سپس به سراغ مرور مجدد مطالب بروید. این امر سبب می شود که مطالب وارد حافظه بلند مدت شما شود و ماندگاری آن ها افزایش پیدا کند.

نکات مهم در مطالعه درس حسابان

ممارست و تکرار

فرمول ها اگر تکرار نشوند به سرعت فراموش می شوند. به همین دلیل اغلب کارشناسان در دوره های آموزشی و منابع کنکور تاکید می کنند که تمرین و ممارست را جدی بگیرید. مطالعه خود را به نحوی جلو ببرید که نه تنها حافظه کوتاه مدت شما ، بلکه حافظه بلند مدتتان نیز درگیر شود.

داشتن پیش نیاز

پیش نیاز به این معنی است که برای یادگیری یک مبحث باید به مباحث قبلی آن واقف باشید. در غیر این صورت به مشکل عمده در حین یادگیری برخورد خواهید کرد. مباحث ریاضی ، حسابان و … به صورت زنجیر وار به یکدیگر متصل هستند. باید برای یادگیری هر کدام از آن ها زمان کافی را در نظر بگیرید. هیچ گاه درس های فرمولی مانند حسابان را به روزهای آخر کنکور موکول نکنید. این یک اشتباه بزرگ است. زیرا نه تنها تاثیر زیادی در یادگیری شما نخواهد داشت بلکه باعث می شود که اعتماد به نفس شما به طور کاذب بالا برود و تعداد زیادی از سوالات مربوط به این درس را غلط جواب دهید. باید با برنامه ریزی مناسب اقدام به خواندن این درس ها کنید .

عدم حفظ کردن فرمول ها

فرمول ها را حفظ نکنید. زیرا این روش نمی تواند شما را در کنکور سراسری موفق کند. شما باید فرمول ها را یاد بگیرید که بتوانید هر سوالی که بر پایه این فرمول طرح می شود را پاسخ دهید. هنگامی که فرمول مورد نظر را فهمیدید باید زمان زیادی برای حل تمرین های مربوط به آن و تست ها صرف کنید.

عدم حفظ دروس

سخن آخر !

شاید تصور کنید که حافظه خوب ، در برخی از افراد وجود دارد و در برخی دیگر خیر ! شاید این باور در ذهن شما وجود داشته باشد که دارای حافظه خوبی نیستید و قادر به یادگیری مطالب دشوار نخواهید بود. در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. هر فردی می تواند با استفاده از تکنیک های تقویت حافظه اقدام به بهبود یادگیری کند.

3.5/5 - (8 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا