اخبارمقالات

بودجه بندی عربی کنکور 1401 + آخرین تغییرات

اطلاع دقیق از نحوه بودجه بندی عربی کنکور موجب می شود تا دانش آموز روش مطالعه خود را بر اساس بودجه بندی تعیین کند و زمان مناسبی را صرف یادگیری و مفاهیم آن کند. درس عربی از دروس عمومی کنکور محسوب می شود که اگر داوطلبان آن را با درصد بالایی پاسخ دهند قطعا تاثیر زیادی در کسب رتبه مناسب خواهد داشت. برای آگاهی از بودجه بندی عربی کنکور با ما همراه باشید.

بودجه بندی عربی کنکور

بودجه بندی عربی کنکور چگونه است ؟ درس عربی در بخش سوالات عمومی کنکور قرار دارد و 25 سوال در آن وجود دارد که باید به آن ها پاسخ دهید. مدت زمان پاسخگویی به این درس 20 دقیقه است که اگر بخواهیم آن را بر تعداد سوالات تقسیم کنیم به هر سوال 48 ثانیه تعلق می گیرد. ضریب این درس در کنکور 2 است. بودجه بندی عربی کنکور را در ادامه بررسی می کنیم.

همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم کنکور 1401 کاملا بر اساس نظام جدید برگزار می شود و اگر فارغ التحصیلان نظام قدیم قصد شرکت در کنکور 1401 را داشته باشند باید منابع نظام جدید را مطالعه کنند که نکات مهم درباره کنکور نظام جدید به طور کامل در کلاس کنکور آنلاین توضیح داده می شود.

بودجه بندی عربی کنکور 1401  بر اساس نظام جدید

ترجمه و مفاهیم : 10 سوال

مفهوم لغات : 1 سوال

متن و درک مطلب : 4 سوال

تحلیل صرفی : 3 سوال

حرکت گذاری : 1 سوال

جمع مکسر، متضاد و مترادف : 1 سوال

قواعد : 5 سوال

ترجمه و مفاهیم

بخش ترجمه و مفاهیم سهم زیادی از سوالات کنکور را به خود اختصاص می دهد و تعداد سوالات 10 تاست و همچنین ترجمه متون عربی دارای نکات و تکنیک های زیادی می باشد که شما می توانید این تکنیک ها را در کلاس آنلاین کنکور آموزش ببینید . به همین دلیل دانش آموزان باید زمان بیشتری برای یادگیری این بخش در نظر بگیرند. داوطلبانی که به این بخش مسلط باشند و بتوانند به تمام سوالات آن پاسخ دهند 40 % از سوالات عربی را با موفقیت گذرانده اند. ترجمه و مفاهیم از سه بخش مهم شامل ترجمه عربی به فارسی ، تعریب و سوالات مفهومی تشکیل شده است.

ترجمه عربی به فارسی

ترجمه عربی به فارسی بسیار واضح است و شما باید به خوبی با لغات و قواعد آشنا باشید که بتوانید بهترین گزینه را در بین سایر گزینه ها انتخاب کنید. توجه به افعال در این بخش بسیار مهم است.

تعریب

پاسخ گویی به سوالات تعریب نیازمند تسلط به قواعد عربی است که این قواعد ، دانش آموزان میتوانند این قواعد را در کلاس کنکور مجازی آموزش ببینند . این بخش برای بسیاری از داوطلبان دارای دشواری و سختی است زیرا یادگیری قواعد عربی برای آن ها کار آسانی نیست. اما نگران نباشید زیرا تمرین و ممارست به عنوان مهم ترین عنصر در یادگیری محسوب می شود. در مطالب گذشته تحت عنوان ” 10 روش مطالعه دروس عمومی برای کنکور 1401 ” به راهکارهایی پرداختیم که به کمک آن می توانید بر این درس مسلط شوید.

سوالات مفهومی

برای پاسخگویی صحیح به سوالات عمومی باید قدرت تجزیه و تحلیل زیادی داشته باشید و بتوانید تمام گزینه ها را به خوبی بخوانید و بعد از تحلیل به انتخاب گزینه صحیح بپردازید. پاسخگویی به این سوالات معمولا زمان بیشتری از شما می گیرد اما توصیه می کنیم با ” مدیریت زمان کنکور ” وقت خود را مدیریت کنید.

سوالات مفهومی

مفهوم لغات

تعداد سوالاتی که مربوط به لغات عربی می شود شامل 1 عدد است و شما می توانید به راحتی به آن پاسخ دهید فقط کافیست تا با معنی کلمات و لغات به خوبی آشنا باشید. تعداد سوالات این بخش نشان می دهد که با جواب دادن به همین 1 سوال می توانید 4 % از عربی را پاسخ دهید. اگر حافظه خوبی داشته باشید قطعا در هنگام حفظ کردن معنی لغات با دشواری مواجه نخواهید شد.

متن و درک مطلب

تعداد سوالاتی که از بخش متن و درک مطلب در کنکور 1401 وجود دارد 4 عدد است و می تواند 16 % از کل درصد عربی را شامل شود. یکی از نکات مهمی که باید در هنگام پاسخگویی به سوالات این بخش به آن توجه داشته باشید این است که قبل از انتخاب گزینه صحیح ، کل متن را بخوانید و سپس با توجه به مفهوم آن گزینه مورد نظر را انتخاب کنید. این بخش در سوالات زبان انگلیسی نیز وجود دارد که به عنوان reading از آن یاد می شود و شما می توانید ریدینگ استراتژی های مناسبی برای پاسخگویی به این سوالات انتخاب کنید .

تحلیل صرفی

تعداد سوالات تحلیل صرفی در بودجه بندی عربی کنکور 1401 ، 3 سوال می باشد که می تواند 12 % به تراز شما اضافه کند. این 3 سوال به نحوی طراحی می شوند که 2 فعل و 1 اسم را شامل می شود و داوطلبان باید با دقت کافی به آن جواب دهند.

حرکت گذاری

در سوالات حرکت گذاری باید صحیح یا اشتباه بودن حرکت گذاری را تشخیص دهید. یکی از بهترین روش ها برای پاسخ دهی به این بخش حل تست های سال های گذشته است. تعداد سوالات این بخش 1 عدد است که می تواند 4 % درصد به تراز شما اضافه کند.

جمع مکسر، متضاد و مترادف

تعداد سوالاتی که در بخش جمع مکسر ، متضاد و مترادف در بودجه بندی عربی کنکور در نظر گرفته شده است 1 عدد است که پاسخگویی به آن نیازمند تمرین ، تکرار و حل تست های سال های گذشته است. در مطالب گذشته به اهمیت یادگیری و حل تست های عمومی پرداختیم و به این نکته نیز اشاره کردیم که برخی از دانش آموزان تصور می کنند که دروس عمومی نمی تواند تاثیر زیادی در رتبه آن ها بگذارد . به همین دلیل اهمیت زیادی به این دروس نمی دهند و از یادگیری روش حل سوالات تستی دروس عمومی غافل می مانند . در صورتی که این تصور کاملا غلط است و شما با زمان گذاشتن و یادگیری این دروس می توانید تراز کنکور خود را مثبت کنید. پاسخگویی به همین 1 سوال که در این بخش به آن اشاره شد می تواند 4% به تراز درس عربی شما اضافه کند.

جمع مکسر، متضاد و مترادف

قواعد

بخش قواعد نه تنها در درس عربی بلکه در درس زبان انگلیسی یکی از بخش هایی محسوب می شود که اغلب دانش آموزان با آن مشکل دارند و یادگیری آن برایشان دشوار است. به همین خاطر با چالش های زیادی مواجه می شوند. در مطالب گذشته اشاره کردیم که یکی از بهترین روش ها برای یادگیری قواعد این است که یک دفتر جداگانه برای آن در نظر بگیرید و تمام نکاتی که مربوط به قواعد می شود را در آن یادداشت کنید و بارها و بارها آن را مرور کنید. تعداد سوالاتی که از بخش قواعد در بودجه بندی عربی کنکور وجود دارد 5 عدد است که می تواند 20 % به تراز شما در این درس اضافه کند.

آخرین تغییرات درس عربی برای کنکور 1401

عربی دوازدهم

اسلوب حصر یکی از مطالبی است که حذف شده اما مثال هایی که در این خصوص وجود دارند حذف نشده است. پس بهتر است که اسلوب حصر را مطالعه کنید چون احتمال طرح سوال از این بخش در کنکور وجود دارد.

عربی یازدهم

عربی یازدهم هیچ تغییری نسبت به سال های گذشته نداشته است و نیازی نیست تا روند مطالعه خود را تغییر دهید.

عربی دهم

عربی دهم نیز مانند کتاب عربی یازدهم همچنان بدون تغییر مانده و نیازی به تهیه کردن کتاب جدید نیست.

4/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا