مشاوره کنکور

بهترین روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور رتبه های برتر

در این مطلب شما را با بهترین روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور توسط رتبه های برتر آشنا می کنیم. درس ریاضی در رشته انسانی جزو دروس دشوار برای دانش آموزان و داوطلبان محسوب می شود. زیرا اغلب دروس رشته انسانی جزو دروس حفظیاتی هستند. به همین دلیل برخی از داوطلبین درس ریاضی را کنار می گذارند و همین امر سبب می شود که رتبه آن ها کاهش پیدا کند. با ما همراه باشید تا به بهترین روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور اشاره کنیم.

روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور

بهترین روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور چیست ؟ دانش آموزانی که در رشته انسانی تحصیل کرده اند ارتباط خوبی با دروس حفظیاتی برقرار می کنند. اما هنگامی که با دروس فرمولی مانند ریاضی برخورد می کنند ترجیح می دهند که آن را نادیده بگیرند و از لیست دروس کنکور حذف کنند. در صورتی که درس ریاضی در موفقیت داوطلبانی انسانی نقش بسیار مهمی دارد. توجه به این نکته ضروری است که درس ریاضی در رشته انسانی از سایر رشته ها مانند تجربی و ریاضی آسان تر است و داوطلبان و دانش آموزان کلاس کنکور مجازی می توانند به راحتی آن را یاد بگیرند. هنگامی که فرمول ها و مباحث مختلف ریاضی را فرا بگیرید پاسخ دادن به تست های مربوطه آسان خواهد شد. روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور که در ادامه به آن اشاره می کنیم مورد استفاده تمام رتبه های برتر بوده است.

دلیل اهمیت درس ریاضی در کنکور انسانی چیست ؟

بهتر است قبل از اینکه به روش مطالعه ریاضی انسانی کنکور بپردازیم شما را با اهمیت این درس آشنا کنیم. واقعیت این است که اغلب دروس رشته انسانی به صورت حفظیاتی هستند و معمولا دروس فرمولی در این رشته جایی ندارند. به همین دلیل افرادی که در این رشته تحصیل می کنند ذهن شان بر پایه این نوع از دروس شکل می گیرد و یادگیری دروس فرمولی برای آن ها دشوار خواهد بود. اولین فکری که در این شرایط به ذهن داوطلبان کنکور می رسد این است که کاملا درس ریاضی را کنار بگذارند و برای بهبود رتبه در کنکور به آن فکر نکنند. معمولا این دسته از داوطلبان تصور می کنند که باید زمان خود را بر روی تقویت سایر دروس بگذارند. اما در واقع آن ها اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب می شوند.

یادگیری مباحث ریاضی ، تسلط بر آن ها ، تست زنی و … تاثیر بسیار چشم گیری بر بهبود رتبه داوطلبان در کنکور انسانی دارد. زیرا بسیاری از داوطلبان این درس را مطالعه نمی کنند و همین امر یک فرصت مناسب در اختیار سایرین قرار می دهد که بتوانند بر این درس مسلط شوند و تراز بالایی از آن کسب کنند.

قواعد مطالعه درس ریاضی

روش هایی که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم جزو روش هایی محسوب می شود که تمام رتبه های برتر کنکور در سال های گذشته به آن توجه و آن را اجرا کرده اند و ما به دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین خود توصیه کرده ایم . اگر شما تصمیم دارید بر این درس فائق آیید توصیه می کنیم روش های که به آن ها می پردازیم را جدی بگیرید.

قواعد مطالعه درس ریاضی

یاد گرفتن مباحث پایه

برخی از دانش آموزان تصور می کنند که حضور آن ها در کلاس معنی و مفهوم ندارد. زیرا می توانند بعد از کلاس آنلاین کنکور با گرفتن جزوه از همکلاسی های خود اقدام به یادگیری کنند. در صورتی که حضور در کلاس و یادداشت برداری می تواند تاثیر زیادی در یادگیری شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی در دوران متوسطه نتوانستید مباحث پایه را یاد بگیرید باید در این موقعیت که در حال آماده شده برای کنکور هستید به این مباحث مسلط شوید.

حل تمرین های کتاب

بعد از اینکه به مباحث پایه مسلط شدید نوبت به حل کردن تمرین های کتاب درسی می رسد. بعد از آن می توانید تمرین های کتاب کمک آموزشی را نیز حل کنید. در این موقعیت نباید به سراغ تست زنی بروید. بلکه پس از اینکه به تمرین های کتاب درسی و کتاب کمک آموزشی مسلط شدید می توانید تست های تالیفی و سال های گذشته را نیز پاسخ دهید.

حل تست های زمان دار

همان طور که در مطالب گذشته اشاره کردیم تست زنی و حل تست های زمان دار بعد از تسلط به تست های بدون زمان است. وقتی که احساس کردید مطالب را به خوبی یاد گرفتید و می توانید در مدت زمان تعیین شده تست ها را پاسخ دهید باید 20 تست را انتخاب کنید. مدت زمان کافی برای حل این تست ها 25 دقیقه است. سازگار شدن با این تعداد تست و زمان به شما کمک می کند که در جلسه کنکور دچار کمبود وقت نشوید. استفاده از تکنیک ضربدر منها می تواند کمک زیادی در مدیریت زمان به شما کند.

حل تست های زمان دار

بررسی پاسخنامه

بعد از اینکه آزمون را به انتها رساندید و از تکنیک های لازم استفاده کردید باید درصد پاسخ های درست و غلط را حساب کنید و درصد گیری کنید. مطالعه پاسخنامه تشریحی این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با نکات جدیدی آشنا شوید. ایرادات خود را در یک دفترچه جداگانه بنویسید و به آن ها به عنوان نقطه ضعف نگاه کنید. مرور کردن و رفع اشکال می تواند به شما کمک کند تا به سطحی مناسب از تسلط برسید.

انتخاب منبع مناسب

انتخاب منبع مناسب در کنکور امری بسیار حساس محسوب می شود. زیرا بخش زیادی از یادگیری داوطلبان به این منابع بستگی دارد. تست هایی که در کتاب های مربوطه طرح می شود باید استاندارد و مطابق با آموزش های کتاب درسی باشد. در غیر این صورت داوطلب دچار انحراف در یادگیری و در نهایت کسب نتیجه نامطلوب خواهد شد. منابع کنکور می توانند به صورت فیلم ها و دوره های آموزشی ، کتاب های کمک آموزشی و … باشند.

مرور کردن

مرور کردن یکی از ضروری ترین و مهم ترین کارها در ماه باقی مانده به کنکور محسوب می شود. تمام مطالبی که در طول سال یادداشت کرده اید و نقاط ضعف خود را مرور کنید و ایرادات باقی مانده را برطرف کنید. مرور کردن را به طور مداوم در برنامه ریزی درسی خود قرار دهید ، این کار سبب می شود که مطالب وارد حافظه بلند مدت افراد شود و در جلسه کنکور بتوانند به راحتی آن ها را به یاد آورند.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا