مقالات

بهترین روش های مطالعه برای کنکور 1403

در این مطلب به موضوع مهمی تحت عنوان ” روش های مطالعه برای کنکور ” خواهیم پرداخت. در این مطلب به بهترین راهکارها و روش ها اشاره می کنیم که دانش آموزان با استفاده از آن ها می توانند از سد کنکور عبور کنند و به هدف مطلوب خود دست یابند. این نطلب توسط اساتید کلاس کنکور آنلاین ما جمع آوری شده و شما را با بهترین روش های مطالعه برای کنکور 1403 آشنا می کند.

روش های مطالعه برای کنکور 

روش های مطالعه برای کنکور چیست و چگونه می توان آن ها را اجرایی کرد ؟ این پرسشی است که بسیاری از دانش آموزان کنکوری از خود می پرسند. آن ها معمولا از راه ‌های مختلفی برای مطالعه دروس استفاده می‌کنند. واقعیت این است که مطالعه دروس عمومی و تخصصی با یکدیگر متفاوت هستند و نمی توان از یک روش ثابت برای هر دوی آن ها استفاده کنند. بعضی از درس‌ها نیازمند یادگیری و ممارست هستند و اما بعضی دیگر از دروس فقط به مرورهای روزمره و دائم نیاز دارند.

قبل از اینکه به بهترین روش های مطالعه برای کنکور 1403 بپردازیم باید بگوییم که تعداد دروس برای قبولی در کنکور نسبتا زیاد است و شما باید روشی را برای مطالعه و یادگیری در اختیار بگیرید که به نتیجه مطلوب دست یابید.  در ادامه نکات و مواردی را به شما گوشزد خواهیم کرد که با لحاظ کردن آن ها می توانید چند گام از سایر رقبا جلوتر باشید.

تکنیک های مهم و روش های مطالعه برای کنکور 

قبل از شروع مطالعه برای کنکور تکنیک هایی وجود دارند که شما در ابتدا باید آن‌ها را بدانید و به آن ها عمل کنید شما حتی می توانید در کلاس آنلاین کنکور غرب آنلاین شرکت کنید. این روش ها برای تمام دانش‌ آموزان کنکوری تجویز می شود زیرا بر اصول و قواعدی بنا شده اند که در طی سال های اخیر توانسته اند بسیاری از دانش آموزان را در کنکور موفق کنند و آن ها را به هدف خود برسانند.

برنامه‌ ریزی اصولی و دقیق

برنامه‌ریزی اصولی و دقیق مهم ترین گام و تکنیک و یکی از پیش نیازهای شروع مطالعه برای کنکور است. شما باید به طور روزانه مشخص کنید که چه حجمی از کتاب درسی را مطالعه کنید ، تست بزنید و مرور کنید. این نوع از برنامه ریزی باید جز به جز باشد و زمان مطالعه برای دروس عمومی و تخصصی را نیز یادداشت کنید تا دقیقا بر اساس آن جلو بروید. یکی از مشکلاتی که اغلب دانش آموزان کنکوری با آن مواجه هستند این است که در روزهای اول به برنامه ریزی خود پایبند اند اما بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه یا بلند انگیزه خود را از دست می دهند و دیگر طبق برنامه ریزی عمل نمی کنند.

اگر می خواهید جزو این دسته از دانش آموزان نباشید باید به موضوع مهمی توجه کنید و آن هم رعایت اعتدال است. در دورانی که برای کنکور مطالعه می کنید نباید تفریحات ، استراحت و …. را فراموش کنید. زیرا این تفریحات می توانند به عنوان یک موتور محرک برای شما باشند. پس توصیه می کنیم علاوه بر رعایت دقیق برنامه ریزی و خواندن دروس به سایر سرگرمی های خود نیز برسید تا انگیزه و انرژی خود را از دست ندهید. ما در کلاس های کنکور مجازی در برنامه ریزی به دانش آموزان کمک میکنیم و ترفند های مهم و تاثیر گذار را به آن ها یاد می دهیم .

 

همین حالا برای داشتن برنامه درسی مطمئن اقدام کن !

 

 

پیش خوانی دروس 

قطعا این تکنیک را همه دانش آموزان می دانند اما کمتر کسی به آن عمل می کند. منظور از پیش خوانی دروس این است که قبل از شروع مطالعه و یادگیری ابتدا تمام مطلب را به صورت تیتر وار و روزنامه وار نگاه کنید تا مطالب و تصاویر آن در حافظه شما نقش ببندند. سپس می توانید به شروع مطالعه و یادگیری اقدام کنید. رعایت کردن پیش خوانی که یکی از بهترین روش های مطالعه برای کنکور است می تواند حافظه دیداری شما را تقویت کند و در جلسه کنکور به شما کمک کند تا بهتر جواب سوالات را به خاطر بیاورید . اجرای این تکنیک برای دروس عمومی و تخصصی پیشنهاد می شود.

مطالعه جزء به جزء 

پس از این که برنامه ریزی دقیق را انجام دادید و به پیش خوانی دروس پرداختید نوبت به این می رسد تا مطالعه دقیق و جزء به جزء دروس بپردازید. در این مرحله باید تمام مطلب را به صورت خط به خط بخوانید تا به مفهوم آن مسلط شوید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در این مرحله نیازی به حفظ کردن مطالب ندارید بلکه باید مفهوم را متوجه شوید و به طور عمیق آن را درک کنید.

 

تندخوانی در سال کنکور

 

خلاصه نویسی

خلاصه نویسی به عنوان اساسی ترین و بهترین روش های مطالعه برای کنکور 1403 محسوب می شود. این تکنیک نه تنها برای کنکور 1403 بلکه به منظور شرکت در کنکور تمام ادوار شناخته شده است که می تواند به شما در فهم دقیق مطالب کمک کند. بهترین زمان برای خلاصه نویسی هر روز قبل از شروع مبحث جدید است. یکی از مواردی که می تواند در افزایش کیفیت خلاصه نویسی به شما کمک کند این است که در حین مطالعه قسمت های دشوار و سخت مطلب را علامت گذاری کنید تا در خلاصه نویسی بعدی بتوانید تسلط بیشتری بر روی آن ها داشته باشید.

بکارگیری منابع معتبر  

قطعا تمام سوالات کنکور از کتاب های درسی تهیه می شود. اما شما می توانید با استفاده از کتاب های کمک آموزشی و تست های مکرر کیفیت یادگیری خود را افزایش دهید. به طور مثال در سال های اخیر با متداول شدن کلاس های کنکور و تست های آزمایشی و همچنین کتاب های کمک درسی ، توانایی دانش آموزان در فرا گرفتن دروس بیشتر شده و با استفاده از این منابع می توانند به خوبی خود را محک بزنند. فراموش نکنید که هیچ گاه نباید به طور صد درصد به کتاب های کمک آموزشی تکیه کنید بلکه منبع اصلی را کتاب های درسی بدانید.

مرور مباحث اصلی و مهم  

مرور کردن راز ماندگاری مطلب در ذهن دانش آموز است. هنگامی که مطالب مهم بارها و بارها در ذهن دانش آموز مرور شود به راحتی در ذهن او نقش می بندد و در جلسه کنکور دچار فراموشی نمی شود. بهتر است که این نکات در خلاصه نویسی تکرار شوند و با مرور خلاصه ها ، بتوانید آن ها را عمیقا یاد بگیرید. برای افزایش کیفیت مرور کتب درسی می توانید فلش کارت هایی را تهیه کنید و خلاصه ها را بر روی آن ها بنویسید. با این کار به ذهن خود نظم داده اید و می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن مهم ترین مباحث را مرور کنید.

 

حل کردن تست های سال های گذشته

 

حل کردن تست های سال های گذشته

تقریبا هیچ دانش آموزی را پیدا نمی کنید که از به حل کردن تست های سال های گذشته نپرداخته باشد. هنگامی که شما به سراغ این تست ها می روید با نحوه طرح سوالات کنکوری آشنا می شوید و می توانید تا حد زیادی با جنس سوالات ، میزان دشواری و زمان لازم برای حل آن ها آشنا شوید. امیدوارم این مطلالب برای شما مفید بوده باشه و این که آگر زمانی خواستید در کلاس کنکور مجازی شرکت کنید کافی است با ما تماس بگیرید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا