مشاوره کنکورمقالات

معرفی رشته های انسانی + بازار کار و دانشگاه ها

این مطلب به معرفی رشته های انسانی ، بازار کار و دانشگاه ها اختصاص دارد. رشته انسانی یکی از برترین رشته ها در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته محسوب می شود. در کشور ایران نیز از طرفداران خاص خود برخوردار است. رشته هایی مانند حقوق ، روانشناسی ، مدیریت از بهترین رشته ها در این حوزه به شمار می روند. با ما همراه باشید تا به معرفی رشته های انسانی و بررسی جوانب مختلف آن ها بپردازیم.

 

معرفی رشته های انسانی

معرفی رشته های انسانی قبل از ورود به دانشگاه از اهمیت زیادی برخوردار است به همین دلیل ما در کلاس کنکور آنلاین به آن می پردازیم . زیرا دانش آموزان و داوطلبان می توانند بهتر تصمیم بگیرند. تصمیم گیری در خصوص رشته دانشگاهی نقش مهمی در آینده افراد دارد. به طور مثال فردی که اقدام به تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی و دریایی می کند از موقعیت بالاتری نسبت به فردی که در رشته تاریخ تحصیل می کند خواه.د داشت. البته این موضوع به طور مطلق نیست. زیرا شرایط مختلفی مانند پشتکار و تلاش در موفقیت افراد نقش دارد .همانطور که پیش تر در کلاس کنکور مجازی به آن پرداختیم در ادامه نیز با معرفی رشته های انسانی ، اطلاعات و آگاهی داوطلبان را در این خصوص افزایش می دهیم.

حقوق

حقوق از رشته های بسیار پرطرفدار در بین دانش آموزان کلاس آنلاین کنکور انسانی به شمار می رود و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان در این رشته قبول می شوند. همان طور که می دانید فارغ التحصیلان این رشته در حوزه های مختلف مانند وکالت مشغول به کار می شوند. هر گونه روابط اجتماعی که باعث ایجاد آثار حقوقی شود ، موضوع علم حقوق خواهد بود. این رشته به چند شاخه مختلف شامل از حقوق خصوصی ، حقوق بین الملل و … تقسیم بندی می شود.

افرادی که قصد ورود به این رشته را دارند باید از قدرت استدلال ، جسارت و شهامت ، خلاقیت ، فن بیان و تلاش برخوردار باشند. اگر به وکلای درجه یک دقت کرده باشید آن ها دارای بیانی شیوا و اقتدار در سخن گفتن هستند و این ویژگی به آن ها کمک می کند که در محاکم قضایی ، به خوبی از حقوق موکل خود دفاع کنند. واقعیت این است که این رشته با روانشناسی ، جامعه شناسی و فلسفه در آمیخته شده است و یک وکیل خود باید اطلاعات خود را در این زمینه نیز بالا ببرد. یک وکیل معتبر نباید تک بعدی فکر کنند. بلکه برای دفاع از موکل خود باید جوانب مختلفی را بسنجد.

موقعیت شغلی این رشته در ایران خوب است و هر ساله تعداد زیادی از فارغ التحصیلان در بخش های مختلف از جمله وکالت ، سردفتری دفاتر اسناد رسمی ، مشاور حقوقی سازمان ها و ارگان ها و …  شروع به فعالیت کنند.  اگر شما هم تمایل به تحصیل در این رشته دارید می توانید در دانشگاه های دولتی ، غیر دولتی ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، آزاد و … تحصیل خود را شروع کنید.

حقوق

حسابداری

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای تحصیل در رشته حسابداری باید به طور کامل بر ریاضیات مسلط باشند. در صورتی که این موضوع صحت ندارند. اما می توان گفت که علاقه مندی به ریاضیات از شروط وارد شدن به این رشته محسوب می شود. حسابداری به عنوان یک سیستم به شمار می رود که کارهای مختلفی از جمله جمع آوری اطلاعات و طبقه بندی آن ها در مدل های مختلف انجام می پذیرد. علاوه بر آن ثبت اطلاعات ، خلاصه کردن آن ها و تهیه انواع گزارش های مالی مربوط به سازمان از دیگر وظایف یک حسابدار است. فارغ التحصیلان رشته حسابداری می توانند در ارگان های مختلف از جمله بانک ، سازمان ، ارگان و سایر شرکت ها فعالیت کند.

یک حسابدار باید دارای هوش مالی باشد. زیرا تنها وظیفه او انجام حساب و کتاب های یک شرکت نیست. بلکه او باید بتواند راهکارهای مناسبی در این خصوص ارائه کند. راه و روش های مناسب برای تامین مالی از دیگر وظایف حسابدار محسوب می شود. در حال حاضر حسابداران دارای جایگاه و موقعیت شغلی خوبی در ایران هستند و امکان پیشرفت برای آن ها در سازمان وجود دارد.

حسابداری جزو رشته های شناور محسوب می شود. به این معنی که فارغ التحصیلان رشته ریاضی و تجربی هم می توانند در کنار فارغ التحصیلان رشته انسانی اقدام به تحصیل در رشته حسابداری کنند. خلاقیت ، صبوری و انضباط از شروط اصلی موفقیت در این رشته به شمار می رود.

همان طور که اشاره کردیم حسابداران از موقعیت شغلی خوبی در ایران برخوردار هستند. اگر تصمیم گرفته اید که آینده کاری خود را بر اساس این رشته بنا کنید می توانید در دانشگاه های دولتی ، آزاد ، پیام نور ، غیر انتفاعی ، پردیس های خودگردان و … شروع به تحصیل کنید.

روانشناسی

یکی از شاخصه های توسعه یافتگی یک کشور، اهمیت افراد به روح و روان خودشان است. به این معنی که یک فرد برای سلامت روحی خود به روانشناس مراجعه می کند و سعی در حل مشکلات خود دارد. اما متاسفانه در کشور ایران هنوز عده زیادی از افراد اعتقادی به این کار ندارند و این تصور وجود دارد که مراجعه کنندگان به روانشناس ، دیوانه هستند. در صورتی رشته روانشناسی به عنوان یکی از شاخه های علوم زیستی محسوب می شود که علاوه بر مشاهده عینی رفتار ، اقدام به فهم و درک فرآیندهای زیستی می کند.

در خصوص معرفی رشته های انسانی باید بگوییم که رشته روانشناسی دارای گرایش های مختلفی از جمله بالینی ، عمومی ، استثنایی و سازمانی است که معمولا گرایش بالینی از شهرت و همچنین کاربرد بیشتری برخوردار می باشد. افرادی که دچار افسردگی ، اضطراب ، وسواس و … هستند می توانند برای درمان خود به روانشناس مراجعه کنند. پس نتیجه می گیریم افرادی که قصد تحصیل در این رشته را دارند باید از قدرت روحی و صبر زیاد برخوردار باشند تا بتوانند علاوه بر حفظ کیفیت زندگی خود ، مشکلات سایرین را حل کنند.

یکی از توصیه هایی که به فارغ التحصیلان و دانش آموختگان رشته روانشناسی در ایران داریم این است که باید آینده کاری خود را در فردا ببینند. زیرا هنوز بخش اعظم جامعه ایرانی ، اعتقادی به روانشناس ندارند و مراجعه به آن را امری غیر عادی می دانند. اما می توان امیدوار بود که با تغییر در نگرش افراد ، شاهد رونق این شغل در ایران باشیم. روانشناسی نیز جزو روشته هایی محسوب می شود که می توانید در دانشگاه های دولتی ، پیام نور ، آزاد ، غیر انتفاعی ، پردیس های خودگردان و … شروع به تحصیل کنید.

روانشناسی

سایر رشته های انسانی

رشته هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم جزو رشته های شناخته شده و پرطرفدار در بین داوطلبان به شمار می رود. اما علاوه بر آن سایر رشته ها نیز وجود دارند که فارغ التحصیلان رشته انسانی می توانند اقدام به انتخاب آن ها کنند. در ادامه به معرفی رشته های انسانی می پردازیم.

  • علوم اقتصادی
  • مدیریت
  • مدیریت مالی
  • مدیریت و بازرگانی دریایی
  • جغرافیا
  • راهنمایی و مشاوره
  • زبان و ادبیات عربی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • علوم ارتباطات اجتماعی
  • علوم سیاسی
  • علوم تربیتی
  • فلسفه
  • و ….
5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا