اخبار کنکورمقالات

اسامی رتبه های برتر کنکور که دیر شروع کرده اند

بدون شک یکی از مهم ترین آزمون ها در ایران، کنکور است و داوطلبان زیادی برای موفقیت در این آزمون با هم رقابت می کنند. برخی از افراد به دلایل گوناگون، نمی توانند در زمان مناسب شروع به درس خواندن کنند و ناامید می شوند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید و فکر می کنید برای شروع دیر شده، بهتر است بدانید که بسیاری از رتبه های برتر کنکور، زمان کمی برای مطالعه درس هایشان داشته اند. شما هم با یک برنامه ریزی درست می توانید به موفقیت برسید.

در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم که که چگونه می توانید در مدت زمانی نسبتا کوتاه، خود را به سایر داوطلبان برسانید و اسامی رتبه های برتر کنکور که دیر شروع کرده اند را برای شما نام ببریم. با ما همراه شوید.

بهترین راهکارها برای افرادی که دیر شروع به خواندن کنکور کرده اند

ممکن است افرادی که در ابتدای سال شروع به خواندن کنکور کرده اند، موفق به نظر برسند، اما این در شرایطی است که آن ها با انگیزه و طبق برنامه کلاس آنلاین کنکور پیش رفته باشند. برخی از افراد در زمان درستی شروع به خواندن دروس می کنند، در حالی که قدم های مثبتی را در این راستا برنداشته اند یا زمان کمی را به درس اختصاص داده اند. در چنین شرایطی شما از این افراد عقب نیفتاده اید و با یک برنامه ریزی درست می توانید از آن ها موفق تر عمل کنید.

اگر قصد دارید به طور جدی درس بخوانید و زمان نسبتا کمی تا کنکور مانده است، باید تمرکز خود را روی هدفتان بگذارید. در ادامه چند راهکار را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید در طول مدت زمانی که برایتان باقیمانده، بهترین عملکرد را داشته باشید:

برنامه ریزی

داشتن یک برنامه ریزی دقیق و درست برای افرادی که دیر شروع به خواندن درس های کنکوری کرده اند، اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه در این مرحله عملکرد عالی داشته باشید، بهتر است که از یک مشاور کاربلد بخواهید که برای شما یک برنامه ریزی درست و بی نقص انجام دهد. این برنامه ریزی باید طبق شرایط و زمان شما باشد و شما نیز باید آن را به خوبی پیش ببرید.

ایجاد انگیزه

ممکن است در وسط راه، حجم زیاد درس ها شما را مایوس کند، اگر ارائه قوی داشته باشید این موارد به هیچ عنوان نمی توانند شما را ناامید کنند. با این حال اگر احساس کردید که سست شده اید، بهتر است با شخصی صحبت کنید که به شما انگیزه دهد. انگیزه و امید در زمان خواندن کنکور اهمیت بسیار زیادی دارد و شما را به سمت هدف، سوق می دهد. در چنین مواردی می توانید نگاهی به اسامی رتبه های برتر کنکور که دیر شروع کرده اند بیندازید.

خلاصه برداری و چکیده نویسی

معمولا حجم زیاد درس ها در زمان دوره کردن آن ها مشکل ساز می شود؛ به همین دلیل داشتن چکیده و خلاصه در زمان خواندن دروس به شما کمک می کند. در چکیده نویسی خود، مهم ترین و کلیدی ترین مطالب را یادداشت کنید که نیاز به تکرار دارند.

چند نکته مهم در خصوص روزهای پایانی کنکور

اسامی رتبه های برتر کنکور که دیر شروع کرده اند، برای داوطلبان کنکور توصیه هایی دارند که به آن ها اشاره می کنیم.

  • اجازه ندهید جملات استرس زا از دوستان، رقبا و اطرافیان، روی شما تاثیر منفی بگذارد. و افراد سمی در سال کنکور از خود دور نگهه دارید و برای این کار بهتر است در روزهای پایانی، ارتباط خود را با چنین افرادی محدود کنید.
  • حتی اگر احساس می کنید مطالب بسیاری مانده که بخوانید، در روزهای پایانی، مباحث جدیدی را نخوانید. به جای این کار اطمینان پیدا کنید که تسلط کافی روی مباحث قبلی دارید و می توانید به درستی به آن ها پاسخ بدهید. در زمان باقی مانده تنها باید به مرور خلاصه و چکیده ای که نوشته اید بپردازید.
  • تنظیم ساعت زیستی اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید آن را به گونه ای انجام دهید که در ساعت 8 صبح کاملا هوشیار باشید.
  • بهتر است تست های سراسری کنکورهای سال قبل را به جای تست های تالیفی، در برنامه خود جایگزین کنید.

چه کسانی برای کنکور دیر اقدام کرده اند

چه کسانی برای کنکور دیر اقدام کرده اند و موفق شده اند

شناخت اسامی رتبه های برتر کنکور که دیر شروع کرده اند و موفق شده اند، یک انگیزه بسیار مهم برای افرادی به شمار می رود که فکر می کنند زمان کافی برای مطالعه کنکور برایشان نمانده است. ما در این بخش اسامی آن ها را لیست می کنیم:

  • رستگار رحمانی
  • محمد مصطفی چرختاب مقدم
  • محمد فاضلی
  • سامان طارم
  • امیر حسین شعبان پور
  • الهام اسماعیل زاده
  • و…

جمع بندی

یکی از بزرگترین اشتباهات رایج در سال کنکور، این است که تصور می کنند باید زمان زیادی برای کنکور داشته باشند؛ در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. برنامه ریزی دقیق، داشتن انگیزه و هدف و مطالعه باکیفیت، اهمیت بیشتری نسبت به زمان کنکور دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا