آموزشیمقالات

سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب و پاسخ تشریحی

سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب بعد از برگزاری کنکور سراسری در دو گروه سوالات داخل و خارج از کشور و همچنین دو دفترچه اختصاصی و عمومی توسط سایت سنجش به صورت اینترنتی در اختیار تمامی متقاضیان گذاشته می شود. اغلب داوطلبانی که در آزمون علوم تجربی شرکت کرده‌اند و بعد از اتمام این آزمون در پی دانلود سوالات هستند تا طبق پاسخنامه انتشار یافته کنکور بتوانند به محاسبه درصدهای خود در هر یک از درس ها و رتبه‌شان به صورت تقریبی بپردازند. همچنین متقاضیان شرکت در آزمون سراسری سال های بعد نیز با دریافت سوالات آزمون تجربی سال ۱۴۰۱ و همچنین سال های پیش از آن هستند تا با سوالات آشنا شده و آمادگی خود را جهت شرکت در آزمون سال آینده تقویت نمایند. سوالات کنکور تجربی را می توانید در سایت سازمان سنجش به صورت رایگان دانلود کنید. اما برای دسترسی راحت‌تر داوطلبان جهت دانلود این سوالات، در ادامه لینک دانلود سوالات داخل و خارج از کشور آزمون تجربی ۱۴۰۱ قرار گرفته است.

دانلود دفترچه سوالات آزمون علوم تجربی ۱۴۰۱ داخل کشور

سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب و پاسخ تشریحی از بهترین منابع برای آمادگی هرچه بیشتر جهت آزمون سال های آینده به شمار می آید. به طور کلی آزمون سراسری در داخل و خارج از کشور در پنج گروه آزمایشی تجربی، ریاضی، انسانی، زبان و هنر برگزار می شود. در میان این گروه آزمون تجربی داخل کشور دارای شرکت کنندگان بسیاری است. به طور معمول سوالات آزمون تجربی داخل کشور در حدود چند ساعت بعد از پایان کنکور تجربی توسط سایت سنجش منتشر می شود.

دو گروه از متقاضیان مشتاقانه در پی منتشر شدن سوالات آزمون تجربی ۱۴۰۱ هستند. گروه اول متقاضیانی هستند که در این آزمون شرکت داشته و با دانلود سوالات کنکور تجربی و پاسخنامه آنها می خواهند از درست و غلط بودن تعداد سوالات جواب داده خود مطلع شوند و درصدهای خود را حدودی محاسبه کنند.

گروه دوم متقاضیان شرکت در آزمون علوم تجربی در سال های آینده هستند که جهت آشنایی بیشتر با مبحث های پرتکرار و چگونگی طراحی سوالات منتظر دریافت دفترچه سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ هستند. همچنین متقاضیان دیگر گروه های آزمایشی از جمله زبان نیز با دانلود سوالات عمومی آزمون تجربی قصد دارند تا با سوالات عمومی آزمون سراسری آشنایی بیشتری کسب کرده تا بتوانند قبل از شروع آزمون سطح معلومات خود را امتحان کنند.

دانلود سوالات کنکور تجربی 1401

دفترچه سوالات فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه سوالات ریاضی و زیست

دفترچه سوالات فیزیک، شیمی و زمین شناسی

دفترچه سوالات بهیاری

 

اهمیت دانلود سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱

دانلود سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب زمانی معیار و ملاک مناسبی برای رسیدن به درصدهای واقعی است که شما تعداد سوالات درست، غلط و نزده را به یاد آورده و آنها را محاسبه کنید. در این بخش با دانلود پاسخنامه آزمون سراسری علوم تجربی می توانید تا حدودی درصدهای خود را محاسبه نمایید.

سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری علوم تجربی حاوی دو دفترچه اختصاصی و عمومی به شرح زیر است:

دفترچه سوالات عمومی آزمون سراسری تجربی برای درس های:

  • عربی
  • ادبیات فارسی
  • زبان انگلیسی
  • دینی

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون سراسری علوم تجربی برای درس‌ های:

  • ریاضیات
  • زمین شناسی
  • فیزیک
  • زیست شناسی
  • شیمی

 

 

اعتراض به سوالات آزمون تجربی ۱۴۰۱

بعد از قرارگیری سوالات آزمون تجربی ۱۴۰۱ همراه با پاسخنامه در سایت سنجش متقاضیان و داوطلبان کنکور می توانند چنانچه به سوال ها یا پاسخ آنها اعتراض دارند اعتراض خود را از طریق سایت سنجش ثبت کنند.

بر همین اساس بایستی در ابتدا سوالات آزمون تجربی و پاسخنامه آنها را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که پی بردید سوال به صورت اشتباه طرح شده و یا در حیطه مربوطه نبوده است و یا پاسخ آن اشتباه بوده می توانید درخواست خود را مبنی بر اعتراض ثبت کنید.

برای این امر به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و توسط سیستم پاسخگویی سایت، اعتراض خود را ثبت نمایید. اعتراض متقاضیان کنکور تجربی به سوالات و همچنین پاسخنامه کنکور به کمیته های تخصصی مربوطه ارسال شده تا پاسخ و سوالات اعلام شده مجدداً مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرند.

بر همین اساس ضروری است که هنگام ثبت درخواست توضیحات کافی و لازم را ارائه دهید و همچنین مستندات و دلایل خود را جهت اثبات این ادعا در سایت ثبت نمایید تا درخواست شما به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

مهمترین منابع برای آمادگی کنکور تجربی

بسیار واضح است که سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب تشریحی  منبع بسیار خوبی برای متقاضیان کنکور در سال‌های آینده خواهد بود. در این بخش سوالات کنکور تجربی به همراه جواب تشریحی برای شما آورده شده است تا با بررسی و مطالعه آنها بتوانید آمادگی خود را جهت آزمون سراسری سال‌های آینده تقویت نمایید.

توجه داشته باشید که سوالات همراه با پاسخ‌های کاملاً تشریحی آورده شده‌اند که به متقاضی این امکان را می‌دهد تا علاوه بر دریافت پاسخ درست، نحوه پاسخگویی را نیز مشاهده و درک نماید. قابل ذکر است که جواب‌های تشریحی برای کلیه سوالات تخصصی و سوالات عمومی دفترچه آزمون سراسری علوم تجربی در نظر گرفته شده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

کلیه پاسخ‌های تشریحی توسط اساتید حرفه‌ای و مجرب تالیف شده است، بنابراین متقاضیان می‌توانند بدون نگرانی به مطالعه سوال‌ها و پاسخ‌های آنها بپردازند. البته در سایت سازمان سنجش تنها پاسخنامه سوالات دفترچه عمومی و تخصصی آورده شده است. با توجه به لزوم مطالعه سوالات کنکور سعی کرده‌ایم که با قرار دادن پاسخ‌های تشریحی داوطلبان را در درک هرچه بیشتر سوالات و جواب آنها یاری کنیم.

سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱

مشاوره انتخاب رشته آزمون‌ سراسری ۱۴۰۱

هنگامی که سوالات کنکور تجربی ۱۴۰۱ با جواب را بررسی کردید و آن را با جواب های خود تطابق می دهید ضروری است که جهت محاسبه درصد دروس از فرمول شخصی بهره بگیرید. به شکلی که در سرفصل امتحانی بایستی ضرایب دروس نیز در نظر گرفته شوند و همچنین سوالات اشتباه دارای امتیازات منفی می باشند.

برای رسیدن به نتایج دقیق‌تری از احتساب رتبه بایستی درصد دروس را کاملاً درست محاسبه کرده تا بتوانید آن را با درصد آخرین نفرات پذیرفته شده در دانشگاه و رشته مورد علاقه‌تان مقایسه کرده و متوجه شوید که چقدر شانس قبولی و پذیرش را دارید.

البته اکتفا به آخرین رتبه های پذیرش شده در سال های گذشته چندان نتایج دقیقی به دنبال ندارد چرا که در طی هر سال تعداد متقاضیان، عملکرد آنها در جلسه کنکور، ظرفیت دانشگاه ها و… با سال های آینده متفاوت بوده و لازم است این موارد نیز در تخمین رتبه در نظر گرفته شود.

برای محاسبه درصد دروس و همچنین اطلاع از میزان شانس قبولی می توانید از مشاوران تحصیلی کمک بگیرید. مشاوران تحصیلی با برخورداری از چندین سال سابقه در خصوص آزمون علوم تجربی و انتخاب رشته آن قادر هستند به بررسی سوالات آزمون تجربی پرداخته و شما را در مقایسه آنها با پاسخ هایی که داده‌اید کمک نمایند تا بدین طریق به نتایج دقیق‌تری در خصوص درصد قبولیتان برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا