اخبار کنکورمقالات

عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد؟

عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد؟ این سوالی است که بسیاری از داوطلبان کنکور پیش از ثبت نام به دنبال پاسخ آن در صفحات اینترنت هستند. در این مطلب تصمیم داریم پاسخ این سوال را در اختیار شما قرار دهیم؛ اما پیش از آن به یاد داشته بدون وجود عکس، داوطلبان قادر به ثبت نام نیستند. ضمن اینکه عکس باید حتما مطابق با مشخصات خواسته شده باشد.

آشنایی با مشخصه‌ های عکس مناسب برای ثبت نام کنکور

عکسی که برای ثبت نام کنکور نیاز است هم روی برگه ثبت نام و هم روی کارت ورود به جلسه قرار می گیرد. وجود این عکس برای تطبیق چهره داوطلب ضروری است؛ از همین رو داوطلبان باید عکسی مطابق با مشخصه های خواسته شده را در سایت سازمان سنجش آپلود کنند.

برای آنکه پاسخ این سوال که عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد را به دست آورید، تصمیم گرفتیم فرمت عکس مناسب برای ثبت نام در کنکور را مورد بررسی قرار دهیم. به طور کلی فرمت عکس های مناسب برای ثبت نام در کنکور به شکل زیر است:

  • عکس مورد نظر شما باید حتما ابعادی بین ۳×۴ یا ۴×۶ داشته باشد.
  • حاشیه اضافی دور عکس وجود نداشته باشد.
  • عکس ها می توانند حداکثر با حجم ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل روی سایت سازمان سنجش آپلود شوند.
  • حداکثر وزن عکس باید به ۷۰ کیلوبایت برسد.
  • عکس ها همگی باید در قالب JPG روی سایت قرار گیرند.
  • عکس باید به شکل تمام رخ باشد.
  • عکس ها باید واضح باشند.
  • روی عکس های هیچ گونه اثر مهر، لکه یا منگنه نباید وجود داشته باشد.
  • عکس در طی شش ماه اخیر گرفته شده باشد.
  • عکس های رنگی با زمینه سفید برای آپلود قابل قبول هستند.


چه زمانی عکس برای ثبت نام کنکور دچار مشکل می شود؟

عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد؟ این سوال را پاسخ دادیم، حال برای آنکه نسبت به این مسئله اطلاعات کامل تری به دست آورید در ادامه هم همراه ما باشید.

درصورتی که عکس با مشخصه های فوق مطابقت نداشته باشد، سایت سازمان سنجش آن را قبول نمی کند. حتی عدم رعایت یکی از موارد فوق هم با عدم تایید عکس در سازمان سنجش مواجه می شود. برای مثال اگر عکس مورد نظر کیفیت قابل قبولی نداشته باشد، سایت آن را قبول نخواهد کرد. عکس هایی که حجم آن ها بیشتر از ۷۰ کیلو بایت باشد هم قابل قبول نیستند.

این نکته را فراموش نکنید که اسکن عکس از روی مدارک دیگر مانند شناسنامه یا کارت ملی به هیچ عنوان در سایت سازمان سنجش پذیرفته نمی‌ شود. همچنین داوطلبین خانم باید عکسی که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی باشد را در وب سایت بارگذاری کنند.

آپلود عکس اشتباهی در سایت سازمان سنجش چه عواقبی در پی دارد؟

ما به شما گفتیم عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد؛ اما اگر عکس اشتباهی روی سایت سازمان سنجش آپلود شود، احتمالا داوطلب هنگام ورود به جلسه با مشکلات بسیاری مواجه گردد.

دلیل با مشکل مواجه شدن داوطلب برای پذیرش در دانشگاه و ورود به جلسه در صورت آپلود عکس اشتباهی، عدم تشخیص چهره داوطلب است. همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم، عکسی که داوطلب در سایت سازمان سنجش آپلود می کند برای تشخیص چهره او سر جلسه کنکور ضروری خواهد بود. در صورتی که عکس روی برگه ورود به جلسه با چهره داوطلب مطابقت نداشته باشد، مسئولین حوزه اجازه ورود او به جلسه را نخواهند داد.

باتوجه به حساسیت این موضوع حتی بعد از ثبت نام در کنکور هم امکان ویرایش عکس وجود دارد؛ بنابراین درصورتی که بعد از دریافت کارت ورود به جلسه عکس روی کارت با چهره داوطلب مطابقت نداشت، جای نگرانی نیست؛ چرا که امکان ویرایش عکس تا یک روز قبل از برگزاری آزمون فراهم شده است.

عکس برای ثبت نام کنکور

چگونه می توان عکس داوطلبی را ویرایش کرد؟

حال که متوجه شدید عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد، احتمالا بخواهید عکس را مطابق با مشخصات گفته شده ویرایش کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که مراحل زیر را موبه مو دنبال کرده و مشکلات مربوط به آپلود عکس برای ثبت نام کنکور را برطرف نمایید.

  1. اولین قدم باز کردن برنامه فوتوشاپ است.
  2. پس از اجرای فتوشاپ به منوی file مراجعه کرده و گزینه open را انتخاب کنید.
  3. عکس مورد نظر خود را برای نمایش در فتوشاپ انتخاب کنید. بهتر است که عکس مورد نظر شما تا حد ممکن با مشخصه های گفته شده مطابقت داشته باشد.
  4. از منوی image گزینه image size را انتخاب کنید. در این صورت امکان تنظیم عکس برای شما وجود دارد.
  5. Resolotion را کم کرده و آن را با ارتفاع و عرض ۶۰۰×۳۰۰ در ۵۰۰×۲۰۰ ذخیره کنید.
  6. در آخر تنها کافی است که عکس را روی فرمت JPG ذخیره کنید.

سخن آخر

عکس برای ثبت نام کنکور باید چگونه باشد؟ این سوالی بود که ما سعی داشتیم در این مطلب به آن پاسخ دهیم. همانطور که دریافتید وجود عکس برای ثبت نام در کنکور ضروری بوده و بدون عکس امکان ثبت نام در کنکور وجود ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا