مشاوره کنکور

دانلود نمونه pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی رایگان

مبحثی که بسیاری از مخاطبان کنکور را درگیر کرده، برنامه ریزی برای کنکور است. دانش آموزان رشته انسانی به این نوع از برنامه ریزی برای موفق شدن در کنکور نیاز دارند. بخش زیادی از موفقیت در این برهه از زندگی به برنامه ریزی درست و اصولی مربوط می شود ک متاسفانه عده زیادی آن را نادیده گرفته و نتیجه خوبی برایشان حاصل نمی شود. بنابراین در این مطلب به شرح ویژگی های یک برنامه ریزی خوب پرداخته و pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی را هم در انتهای متن قرار می دهیم.

نکات لازم برای تهیه برنامه درسی رشته انسانی

در طرح یک برنامه به منظور موفقیت در رشته انسانی باید نکاتی را در نظر داشت. در قدم اول داوطلب باید ببیند چند ساعت از روز را می تواند به مطالعه برای کنکور اختصاص دهد. این مقدار باید از مطالعه برای مدرسه جدا باشد. عده ای از آن ها صرفا یکی دو ساعت از روز امکان درس خواندن دارند و گروه دیگر حتی آن را به ده ساعت هم می رسانند.

این که چه زمانی را صرف خوابیدن، سرگرمی و تفریح، تلویزیون و کار با گوشی می کنید نیز از جمله موارد دیگری است که باید در جدول برنامه ریزی شما لحاظ گردد. به همین منظور همه آن ها را در جدول برنامه ریزی کنکور انسانی درج کرده ایم تا زحمت اضافی برای آن نکشید.

یکی از نکاتی که غرب آنلاین بر آن تاکید می‌کند که حتما باید رعایت شود، تعیین هدف است. مثلا هدف خیلی از متقاضیان رشته انسانی از ارائه کنکور، کسب رتبه تک رقمی نیست و به رتبه های بعدی نیز بسنده می کنند. بنابراین آن ها باید متناسب با هدف خود تلاش داشته باشند. بدون تعیین هدف، تلاش کردن عملا بی فایده خواهد بود. در سوی دیگر اگر هدف شما کسب یک رتبه فوق العاده و حضور در دانشگاه های معتبر سراسر کشور است، باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرید و اکثر ساعات روز را به مطالعه کردن اختصاص دهید.

چطور برای کنکور 1403 برنامه ریزی کنیم؟

تا کنکور انسانی 1403 زمان زیادی نمانده و اگر هنوز مطالعه را آغاز نکرده اید، تنها با برنامه ریزی می توانید به اهداف خود برسید. این جدول برنامه ریزی باید به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه تنظیم شود و در پایان هر ماه نیز عملکردتان را به خوبی بررسی و ارزیابی کنید تا بازدهی بهتری برای ماه بعدی داشته باشید. این دقیقا کاری است که رتبه های برتر کنکور در گذشته انجام داده اند و اکنون نوبت به شما رسیده است.

ضمن این که موارد دیگری مانند زمان وعده های غذایی هم می تواند در این برنامه لحاظ شود تا کمتر و بیشتر از آن را به این امور اختصاص ندهید. خوشبختانه تمام این گزینه ها را در pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی انتهای این مطلب رعایت کرده ایم. تکلیف برنامه ریزی روزانه که تا حد زیادی مشخص است؛ تمام مباحثی که می توانید در طول یک روز بخوانید را به تفکیک ساعت باید برای خود درج کرده و در انتها به تست زدن مشغول شوید.

جدول برنامه ریزی کنکور انسانی

داوطلبان برای برنامه ریزی هفتگی باید مطابق جدول قرار داده شده در انتهای این مطلب عمل کنند. این یعنی آن ها باید به تعیین مباحثی که باید مطالعه شود، تقسیم هر یک از آن ها به چند بخش و تعیین تعداد تست ها و تقسیمشان به تعداد روزهای هفته مشغول شوند. پیشنهاد می کنیم در انتهای هر هفته به برنامه ریزی هفتگی خود بپردازید تا هفته را با انرژی و انگیزه فراوانی آغاز کنید.

برای برنامه ریزی کنکور انسانی چه کنیم؟

در این بخش می خواهیم نکاتی را معرفی کنیم که برنامه ریزی بهتر و اصولی تری به وسیله آن ها خواهید داشت:

  • متقاضیان در تعیین اهداف خود باید کاملا واقع بینانه عمل کنند. این یعنی اهداف آن ها چنان بلندپروازانه یا برعکس آن نمی تواند این افراد را به هدفشان برساند. اگر چنین باشد، متقاضی خیلی زود از مطالعه خسته شده و برنامه خود را کنار می گذارد.
  • برنامه شما باید قابلیت انعطاف را در خود داشته باشد. متاسفانه عده زیادی به این موضوع توجهی ندارند و خیلی زود هم از برنامه هایشان سرد می شوند. حتما در طی هفته جایی برای جبران دروس خود که در چند روز اخیر قادر به مطالعه‌شان نبودید، باز کنید.
  • تفریح، استراحت و خواب کافی حتما باید در این برنامه درج شود. اگر بخواهید تمام تمرکز خود را روی درس خواندن بگذارید، مطمئن باشید خیلی زود انگیزه شما از میان می‌رود و نتیجه خوبی در کنکور به دست نخواهید آورد.

دانلود pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی سالیانه


سخن پایانی؛ دریافت pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی

همان طور که در بالا هم گفته شد، pdf جدول برنامه ریزی کنکور انسانی را در آخر مطلب عرضه کرده ایم تا خیلی ساده و تنها با یک کلیک قادر به دریافت آن به صورت مستقیم باشید. شما می توانید به تعداد دلخواه از صفحات این فایل پرینت بگیرید تا در انتهای هر ماه نسبت به تعویضشان اقدام نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا