اخبارمقالات

معرفی رشته های شناور کنکور سراسری

منظور از رشته های شناور کنکور سراسری ، رشته هایی هستند که شما با دیپلم تجربی ، انسانی ، ریاضی ، هنر و … می توانید وارد آن ها شوید و شروع به تحصیل کنید. این رشته ها شامل حسابداری ، روانشناسی ، اقتصاد ، گرایش های مختلف مدیریت ، و تربیت بدنی می باشد. در ادامه به بررسی جوانب مختلف رشته های شناور کنکور سراسری 1403 خواهیم پرداخت.

رشته های شناور کنکور سراسری

به گفته غرب آنلاین که یکی از بهترین ها در برگذاری کلاس کنکور آنلاین می باشد، رشته های شناور کنکور سراسری 1403 کدامند ؟ برخی از رشته ها تحت عنوان رشته های شناور معرفی می شوند. به این معنی که بین تمام رشته های نظری مشترک هستند و افراد با داشتن هر دیپلمی می توانند برای تحصیل در این رشته ها اقدام به انتخاب رشته کنند. رشته های شناور کنکور سراسری از طرفداران زیادی برخوردار هستند. اگر شما هم مایل به ورود به این رشته ها هستید این مطلب می تواند اطلاعات خوبی را در اختیار شما قرار دهد.

اقتصاد

اقتصاد به عنوان یکی از مهم ترین رشته ها در جهان شناخته می شود. اگر بخواهیم به توضیحی از این علم بپردازیم باید بگوییم که منابع موجود در جهان محدود هستند و علم اقتصاد این امکان را در اختیار ما قرار می دهد که بتوانیم توسط منابع محدود ، نیازهای نامحدود خود را تامین کنیم. رشته اقتصاد جزو رشته های شناور به حساب می آید که تمام داوطلبان کنکور می توانند در آن ادامه تحصیل دهند.

رشته اقتصاد در مقطع کارشناسی دارای گرایش های مختلفی است که می توان به اقتصاد نظری ، پول و بانکداری ، بازرگانی ، کشاورزی ، حمل و نقل و صنعتی اشاره کرد. اگر مایل هستید به این رشته ورود کنید باید دارای هوش ریاضی باشید. زیرا در این رشته فرمول های زیادی وجود دارد که به منظور فهم بهتر مباحث اقتصادی از آن ها استفاده می شود. همچنین علاقه مندی به موضوعات و مباحث اقتصادی یکی دیگر از شرایط ورود به این رشته است

تربیت بدنی

تربیت بدنی یکی دیگر از رشته های شناور کنکور سراسری 1403 محسوب می شود. همان طور که از نام این رشته پیداست از علوم مختلف برای تقویت جسم و تربیت آن استفاده می شود. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند از یک سو با آناتومی جسم انسان آشنا می شوند و از طرف دیگر مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک مربی ورزشی پیدا می کنند. آموزش هایی که در رشته تربیت بدنی به دانشجویان داده می شود علمی و عملی است و مهارت آن ها را در رشته های مختلف ورزشی تقویت می کند.

طبق تحقیقات غرب آنلاین ک در زمینه برگزاری کلاس کنکور مجازی فعالیت دارد، معمولا فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی از موقعیت شغلی خوبی برخوردار هستند زیرا می توانند در وزارتخانه های مرتبط با ورزش مشغول به کار شوند و یا به صورت آزاد جذب باشگاه های ورزشی شوند. اغلب افرادی که ورزش را از کودکی شروع کرده باشند در این رشته موفق تر هستند. به طور مثال آن دسته از افرادی که از سنین کودکی ورزش ژیمناستیک را انجام داده اند هماهنگی بیشتری بین عصب و عضله دارند که این امر می تواند زمینه را برای موفقیت بیشتر آن ها فراهم کند.

حسابداری

حسابداری از دیگر رشته های شناور کنکور سراسری 1403 به شمار می رود. بازار کار این رشته بسیار خوب است و فارغ التحصیلان می توانند در شرکت ها ، ارگان ها و سازمان های مختلفی مشغول به کار شوند. وظیفه حسابدار این است که اطلاعات کمی درباره واحد اقتصادی که دارای ماهیت مالی است را در اختیار صاحب شرکت قرار دهد. این اطلاعات به قدری مهم هستند که به عنوان مبنایی برای تصمیم گیری های بعدی محسوب می شوند. هدف از ایجاد رشته حسابداری در دانشگاه تربیت نیروهای متخصص در حوزه جمع آوری ، طبقه بندی و همچنین ثبت اطلاعات مالی است. همچنین تهیه گزارشات مالی مطابق با معیارهای تعیین شده از جانب شرکت از دیگر اصول و قوانین این رشته است.

اگر به دروسی مانند ریاضی ، آمار ، پژوهش عملیاتی و …  که در کلاس آنلاین کنکور به شما تدریس می شود علاقه مند هستید می توانید این رشته را انتخاب کنید. زیرا همان طور که از نام رشته حسابداری پیداست با اعداد و ارقام سروکار دارد.

روانشناسی

آیا تا به حال به اهمیت سلامت روان پی برده اید ؟ یکی از رشته هایی که در کشورهای پیشرفته جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است روانشناسی می باشد. البته در کشور ایران نیز شاهد پیشرفت در حوزه هستیم اما متاسفانه هنوز عده زیادی وجود دارند که از مراجعه به روانشناس احساس شرم می کنند و دائما این جمله درگوش آن ها تکرار می شود که : ” دیوانه ها نزد روانشناس می روند .” تا زمانی که این باور غلط در بین عموم مردم وجود دارد میزان سلامت روان رو به کاهش خواهد بود.

رشته روانشناسی به عنوان پرچمدار مطالعات در حوزه شناخت بشر محسوب می شود. به همین دلیل است که این رشته با تمام جوانب زندگی انسان سرو کار دارد و هر چقدر که سبک زندگی انسان پیچیده تر شود نیاز ما به آن بیشتر می شود. رشته روانشناسی دارای شاخه های مختلف است که می توان به روانشناسی بالینی ، عمومی و … اشاره کرد. البته شاخه های جدیدی نیز به این رشته اضافه شده اند که تحت عنوان روانشناسی کامپیوتر ، روانشناسی قانونی و روانشناسی محیطی معرفی می شوند. زیر شاخه روانشناسی مهندسی نیز یکی دیگر از موارد جدیدی است که باید به آن اشاره کرد.

فارغ التحصیلان این رشته دارای بازار کار متنوع و گسترده ای هستند اما موفقیت در آن بستگی به میزان تلاش و پشتکار افراد دارد. اغلب سازمان ها ، موسسات دولتی و خصوصی از روانشناسانی که در حوزه کودک ، تربیت و … تحصیل کرده اند استفاده می کنند. هر چقدر که بینش و نگرش ما به روانشناس بهبود پیدا کند جایگاه شغلی فارغ التحصیلان این رشته نیز بهتر خواهد شد.

رشته های شناور کنکور سراسری

مدیریت

اگر بخواهیم به یکی از بهترین و مهم ترین رشته های شناور کنکور سراسری 1403 اشاره کنیم باید به سراغ رشته مدیریت برویم. به جرات می توان گفت که مدیریت ، برنامه ریزی دقیق و اجرای آن ، اساس تمام موفقیت های انسان است. این رشته در تمام حوزه ها کارآمد است. این رشته مانند سایر رشته ها دارای زیر شاخه های مختلفی است که می توان به مدیریت بازرگانی ، مالی ، صنعتی ، دولتی ، امور گمرکی و … اشاره کرد که هر کدام از آن ها دارای بازار کار و آینده ای عالی هستند.

اگر بخواهیم بازار کار هر کدام از زیر شاخه ها را اولویت بندی کنیم باید ابتدا به مدیریت بازرگانی و مالی و سپس به مدیریت صنعتی و دولتی اشاره کنیم. افرادی که قصد ادامه تحصیل در این رشته مهم را دارند باید دارای روحیه رهبری ، تسلط بر خود و اوضاع ، قابلیت برنامه ریزی و نظم داشته باشند تا موفقیت آن ها تضمین شود.

4.1/5 - (10 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا