اخباراخبار کنکور

زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

دیگر چیزی تا کنکور سراسری سال 1403 باقی نمانده است و داوطلبان در حال کسب مهارت یادگیری و آموزش در کلاس کنکور آنلاین هستند. به همین خاطر عده زیادی در پی دانستن زمان ثبت نام کنکور 1403 هستند. این زمان نسبت به گذشته با تغییراتی همراه شده است و باید در موردش اطلاعات کافی را به دست آورد.

در واقع این تغییرات از سال گذشته روی کنکورها اعمال شد. اگر می خواهید به جزئیاتی در خصوص زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ پی ببرید، حتما تا انتها همراهمان باشید.

تغییرات زمان ثبت نام کنکور ۱۴۰۳

نسبت به سال های قبل از 1402، کنکور امسال نیز در دو نوبت برگزار می شود که دانش آموزان باید خود را برای هر دو آماده کنند. البته احتمالا در مورد دو نوبته شدن این آزمون مطالبی را به شما گفته اند، اما اطلاعات تکمیلی را در همین مقاله مشاهده خواهید کرد. ثبت نام کنکور اردیبهشت از تاریخ 8 تا 11 آذر ماه آغاز شد و داوطلبان زیادی نیز در آن ثبت نام کردند. بنابراین امیدواریم از برنامه ارائه شده توسط آموزش و پرورش مرتبط با نوبت اول این آزمون جا نمانده باشید و به ادامه مراحل بپردازید.

نوبت دوم نیز از تاریخ 7 تا 12 فروردین قرار است اجرا شود و زمان ثبت نام کنکور 1403 در آن زمان نیز اهمیت خود را دارد. داوطلبان در فروردین ماه باید با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری یعنی سازمان سنجش، نسبت به اتمام مراحل ثبت نام خود اقدام نمایند. در سال های اخیر شاهد تمدید مدت این ثبت نام بودیم، اما فعلی در مورد این که این زمان ثبت نام نیز تمدید می شود یا خیر، صحبتی نشده است.

پس باید تلاش کنید در همان روزهای نخست این مراحل را به پایان برسانید. مشاوران برای کاهش اضطراب دانشجویان، همواره پیشنهاد می دهند که ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکنید؛ زیرا شاید مشکلاتی نظیر خطا در سایت، اینترنت و موارد دیگر برایتان رخ دهد که جبران آن دشوار باشد.

زمان کنکور 1403

از بحث زمان ثبت نام کنکور 1403 که عبور کنیم، زمان کنکور 1403 نیز برای دانش آموزان اهمیت فراوانی دارد و داوطلبان باید مدیریت زمان داشته‌باشند. امسال نیز مانند سال گذشته امتحان قرار است در دو نوبت برگزار شود و هر یک شامل درس های جداگانه ای است. این طور که از سوی آموزش و پرورش اعلام شده است، نوبت اول کنکور 1403 در روز های پنجشنبه و جمعه یعنی ششم و هفتم اردیبهشت ماه 1403 برگزار می شود.

در خصوص نوبت دوم نیز باید خود را برای پنجشنبه و جمعه یعنی هفتم و هشتم تیر ماه 1403 آماده کنید. این دو امتحان با فاصله از هم برگزار می شوند تا متقاضیان قادر به آماده سازی بیشتر خود در آن باشند.

زمان ثبت نام آزمون تربیت معلم

یکی دیگر از سوالات کاربران، در مورد آزمون تربیت معلم است. حتما می دانید که این آزمون در سال های اخیر به دلیل مزایای فراوانی که برای آینده در اختیار کاربران قرار داده، حسابی سر و صدا به پا کرده است. بنابراین بد نیست با شناخت بیشتر آن، جای خود را در رشته های این آزمون نیز محکم کنید.

ثبت نام آزمون تربیت معلم از تاریخ 5 آذر ماه 1402 به مدت چند روز آغاز شد و بسیاری از داوطلبان موفق به اتمام مراحل مرتبط با آن شدند. بنابراین دانش آموزان پایه دوازدهم که علاقه مند به شغل معلمی و مزایای آن هستند، می توانند در این کنکور حاضر شوند. این ثبت نام نیز درست مانند ثبت نام های دیگر کنکور سراسری، غیر حضوری و از طریق سایت انجام می شود.

در صورت موفقیت متقاضی، از وی خواسته می شود به صورت حضوری برای انجام مصاحبه حاضر باشد. پس اگر از این ثبت نام جا مانده اید، نگران نباشید؛ چرا که هر ساله ثبت نام آن صورت می گیرد و می توانید خود را برای سال آینده و آزمون 1404 آماده کنید. آزمون تربیت معلم درست مانند کنکور سراسری در روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال 1403 برگزار می گردد.

زمان ثبت نام آزمون تربیت معلم


شیوه ثبت نام در کنکور 1403

طبیعتا دانش آموزان در خصوص زمان ثبت نام کنکور 1403، به دنبال شیوه ثبت نام نیز هستند؛ چرا که احتمالا در گذشته سابقه استفاده از سایت سنجش را نداشته اند. در مرحله نخست از این ثبت نام که مرحله مهمی هم به شمار می رود، نیازمند وارد کردن اطلاعات کلی و سپس اطلاعات هویتی خود هستید.

این اطلاعات بعد از بررسی در سیستم ثبت احوال به شما گزارش داده می شود تا دانش آموزان با مشکلاتی نظیر عدم مغایرت مواجه نشوند. در ادامه باید نسبت به درج اطلاعات تماس و سکونت خود اقدام نمایید. از آن جایی که حوزه برگزاری آزمون طبق محل زندگی هر شخص و تا حد امکان نزدیک به آن در نظر گرفته می شود، پس باید به صورت صحیح وارد گردد. ادامه مراحل را در ادامه مشاهده خواهید کرد:

  • در بخش بعدی باید گروه های آزمونی مد نظر خود را تعیین کنید. به جز رشته ای که در دبیرستان درس خوانده اید، امکان انتخاب موارد دیگری از میان هنر، زبان و تربیت معلم را هم دارید.
  • برای دریافت کدی 16 رقمی که باید در کادرهای بعدی درج شود، نیاز به پرداخت هزینه کنکور که حدوداً 130 هزار تومان است. بدیهی می‌باشد با انتخاب آزمون های بیشتر، این مبلغ نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت عدم پرداخت مبلغ نیز سایت اجازه اتمام ثبت نام را به شما نخواهد داد. البته جدا از مبلغ ذکر شده، 3 هزار تومان نیز بابت پیامک از شما دریافت می شود.
  • توجه داشته باشید امکان ویرایش اطلاعات تا حداکثر 5 مرتبه برایتان وجود دارد. هر بار که این کار را انجام دهید، نتیجه از طریق پیامک برایتان ارسال می شود تا در جریان همه چیز قرار بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم زمان ثبت نام کنکور 1403 را به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهیم. همان طور که مشاهده کردید و گفته شد، این زمان در مقایسه با کنکورهای قبل از 1402 با تغییراتی همراه شده است و دیگر نباید آن را با متر و معیارهای قدیم سنجید. داوطلبان براساس دو کنکوری که دارند، باید مدیریت انرژی و زمانی خود را به گونه ای کنترل کنند.

هر یک از این آزمون ها به اضافه مصاحبه ها و موارد دیگر ویژگی های خاص خود را دارند و بد نیست با جست و جو در همین سایت، مقالات آموزشی بیشتر را مطالعه نمایید. در صورت داشتن سوال و دریافت مشاوره رایگان پیرامون دوره کنکور 1403 برای هر رشته ای، تنها کافیست با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی سوالات و نیازهای شما عزیزان خواهند بود.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا