اخبار کنکور

آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

داوطلبانی که به هر دلیلی از طریق کنکور سراسری یا دانشگاه آزاد وارد دانشگاه نشده یا پس از شرکت در آزمون و انتخاب رشته در هیچ یک از کدرشته‌ های مورد نظر پذیرفته نشده‌‌اند، و قصد شرکت در کلاس آنلاین کنکور و یکسال پشت کنکور ماندن را ندارند می ‌توانند در دو نیمسال مهر و بهمن به سایت azmoon.org مراجعه کرده و برای ادامه تحصیل اقدام به ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور نمایند.

در ادامه مطلب به بررسی شرایط و آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور خواهیم پرداخت.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

ثبت نام بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی در دو نیمسال مهر و بهمن انجام می‌ شود. داوطلبان باید در بازه تعیین شده به عنوان زمان ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای ثبت نام خود اقدام نمایند. متقاضیان گرامی توجه داشته باشند که تکمیل مراحل ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه آزاد صرفا از طریق سامانه آنلاین وب سایت ثبت نام با آدرس azmoon.org انجام می ‌شود.

لطفاً از هر گونه مراجعه حضوری به دفاتر دانشگاه جهت ثبت نام اولیه خودداری کنید. ضمناً توجه داشته باشید که پذیرش در نیمسال تحصیلی بهمن، مانند نیمسال مهر، بر اساس تأثیر سوابق تحصیلی یا معدل انجام می ‌شود. بنابراین، در هنگام وارد کردن اطلاعات خود، به دقت و صحت آنها توجه فراوانی داشته باشید.

متقاضیان محترم، لطفاً قبل از خرید کارت اعتباری، دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد را به صورت کامل مطالعه کرده و از آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور مطلع شوید. در صورتی که شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز را دارید و رشته محل موردنظر شما در ظرفیت ها موجود بود، می‌ توانید به خرید کارت اعتباری اقدام کرده و وارد سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد شوید.

زمان ثبت نام نوبت مهر دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد در نوبت مهرماه، مرحله پذیرش دانشجو بدون کنکور را انجام داده و داوطلبان می‌ توانند از بین کد رشته‌ های اعلام شده، گزینه های مورد علاقه خود را انتخاب کنند. زمان ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای پذیرش مهرماه در دو مقطع کاردانی و کارشناسی طبق اطلاعیه اعلام شده توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد، از مرداد ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. داوطلبان در این تاریخ‌ می ‌توانستند فرم ثبت نام خود را تکمیل و اقدام به ثبت نام نمایند.

مهلت ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد در نوبت بهمن ماه نیز در مقاطع کاردانی و کارشناسی به صورت پیوسته و ناپیوسته، بدون نیاز به کنکور، دانشجو می ‌پذیرد. به همین دلیل، تمامی متقاضیان تحصیل بدون آزمون در این دانشگاه ‌ها موظف به مراجعه به واحد مربوطه در زمان مشخص شده هستند تا کلیه مراحل ثبت نام خود را به اتمام برسانند.

لطفاً به ‌دقت تاریخ ‌های آغاز و پایان ثبت نام را مشاهده نمایید تا از آخرین مهلت ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد اطلاع یافته و در این بازه زمانی به ثبت نام خود اقدام کنید. همچنین پیشنهاد می ‌شود ثبت نام خود را در روزهای ابتدای این بازه زمانی انجام داده و به روزهای پایانی یا زمان تمدید آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به تاخیر نیندازید.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال گذشته در نوبت بهمن ماه از 30 آذر ماه آغاز گردید و به مدت ۱۰ روز ادامه یافت. احتمالاً امسال نیز ثبت نام دانشگاه آزاد نوبت بهمن ماه در همین تاریخ انجام می شود. به محض اطلاع از تاریخ دقیق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد، این مقاله به‌روز رسانی خواهد شد.

مهلت ثبت نام ترم بهمن دانشگاه آزاد بدون کنکور

تمدید مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور ۱۴۰۲

با توجه به اینکه برخی از داوطلبان امکان ثبت نام در مهلت زمانی اولیه را ندارند یا نیاز به ویرایش ثبت نام خود دارند، دانشگاه آزاد هر سال مهلت ثبت نام بدون کنکور را برای چند روز تمدید می ‌کند. پیش ‌بینی می ‌شود که مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 1402 نیز تمدید شود. در سال گذشته، آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به مدت دو روز تمدید شد و داوطلبان تا تاریخ 7 مرداد ماه امکان ثبت نام یا اصلاح اطلاعات ثبت شده را داشتند.

شرایط کلی ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور

فرآیند ثبت نام در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد نیازمند شرایط عمومی و اختصاصی است که متقاضیان هر دوره باید با دقت آنها را مطالعه نموده و پس از بررسی این شرایط، در زمان ثبت نام دانشگاه آزاد ۱۴۰۲، اقدام به ثبت نام کنند. لازم به ذکر است که شرایط عمومی در تمام مقاطع و رشته ‌های تحصیلی یکسان بوده ولی شرایط اختصاصی برای هر مقطع و رشته، متفاوت خواهد بود.

شرایط عمومی ثبت نام

دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان در مقاطع تحصیلی مختلف، شرایطی را تعیین کرده که تمام داوطلبان می ‌بایست این شرایط را داشته باشند؛ در غیر این صورت امکان ثبت نام برای آنها وجود ندارد. شرایط عمومی ثبت نام بدون کنکور شامل موارد زیر است:

  • اعتقاد و التزام به دین اسلام یا ادیان موجود در قانون اساسی
  • پیروی از قانون اساسی کشور
  • عدم اعتیاد و انحرافات اخلاقی
  • توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی
  • پذیرفتن شرایط و ضوابط دانشگاه آزاد اسلامی
  • پذیرفتن عدم تعهد دانشگاه به تامین خوابگاه برای دانشجویان
  • عدم وجود مشکلات و موانع برای ادامه تحصیل
  • اخذ تعداد حداکثر ۲۰ واحد انتخاب برای هر رشته ورودی در مقاطع مهر و بهمن

مراحل ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور بهمن ۱۴۰۲

همان طور که گفته شد مراحل ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد برای مقاطع کاردانی و کارشناسی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. فرآیند ثبت نام نیز ضمن اطلاع از آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور به صورت آنلاین از طریق سامانه دانشگاه آزاد انجام می‌ شود. مراحل ثبت نام در دانشگاه آزاد بدون آزمون برای نیم سال بهمن ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

  1. در ابتدا، به وب ‌سایت دانشگاه آزاد در سامانه org مراجعه نمایید.
  2. سپس به ‌منظور دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام برای مقاطع مورد نظر و بررسی رشته ‌ها، اقدام کنید.
  3. مرحله بعدی، خرید کارت اعتباری است که باید هزینه آن را پرداخت نمایید.
  4. پس از خرید، شناسه و کلمه عبور ثبت نام برایتان ارسال خواهد شد.
  5. با استفاده از شناسه و کلمه عبور ثبت نام و کد ملی، وارد لینک ثبت نام مقطع مورد نظر شوید.
  6. در انتها، فرم ثبت نام را تکمیل کنید، مدارک خود را آپلود کرده و سپس کد رهگیری را دریافت نمایید.

سخن پایانی

با توجه به فرصتی که دانشگاه آزاد برای آموزش متقاضیان مقاطع مختلف، فراهم کرده است، به همه داوطلبان تحصیلات عالی توصیه می ‌شود که با دقت و آگاهی از شرایط عمومی و اختصاصی و آخرین مهلت ثبت نام دانشگاه آزاد بدون کنکور، برای آن اقدام کنند. همچنین، لازم است تمام مدارک و اطلاعات مورد نیاز را به دقت آماده کرده و در زمان مقرر، اقدام به ثبت نام نمایند.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا