اخبار کنکورمقالات

لو رفتن سوالات کنکور 1402

ماجرای لو رفتن سوالات کنکور مانند فیلم و سریال های تکراری تلویزیون است که هر سال پخش می شوند و در آخر با دستگیری متخلفان داستان به پایان می‌رسد. متهمان تقلب در سوالات کنکور از تمام وسایل الکترونیکی روز استفاده می‌کنند تا هر سال به شکلی مدرن تر سوالات را لو بدهند و از این طریق پول هنگفتی به جیب بزنند. در این مطلب به بررسی قضیه لو رفتن سوالات کنکور 1402 انسانی می‌پردازیم.

فروش سوالات کنکور با پیش پرداخت ۹۰ میلیون تومانی

قوانین و تخلفات کنکور توسط سازمان سنجش برای داوطلبان تنظیم شد. امسال هم از چند ماه قبل از برگزار کنکور کانال‌های تلگرامی با وعده فروش سوالات کنکور 1402 تبلیغات خود را آغاز کردند. یکی از کانال‌های فعال در تلگرام ادعای داشتن رابطی در سازمان سنجش کشور را مطرح نموده است. بنا به گفته این کانال در سال گذشته قبل از کنکور سوالات کنکور را از طریق همان رابط  لو داده بود. برای رزرو خرید سوالات کنکور داوطلب باید 90 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت به حساب متخلفان واریز کند و سه روز بعد از کنکور نیز 50 میلیون تومان دیگر پرداخت نماید.

واکنش ‌های مختلف به لو رفتن سوالات کنکور

یکی از مجریان تلویزیون نسبت به لو رفتن سوالات کنکور در صفحه شخصی توئیتر خود واکنش نشان داد و نوشت:
«‏خب با وجود قطعی اینترنت سوالات کنکور باز هم لو رفته است. مسئولان باهوش وزارت علوم و سازمان سنجش با همکاری شورای امنیت کشور از دفعه بعد برق سراسری را  قطع کنند لطفا».

عضو کمیسیون آموزش مجلس در واکنش به لو رفتن سوالات کنکور اظهار داشت: «اگر این خبر صحت داشته باشد، فکر می‌ کنم دیگر بحث پول در میان نیست؛ بلکه بحث‌‌های امنیتی مطرح است. به نظر من عمدا این کار را انجام می دهند تا وضعیت جامعه را به هم بریزند.»

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز درباره انتشار سوالات از جلسه نوبت اول کنکور گفت: کمیسیون از قبل پیگیر این موضوع بود و همچنان به پیگیری خود ادامه خواهد داد. باید در خصوص انتشار سوالات از جلسه آزمون سراسری، نظر سازمان سنجش آموزش کشور را جویا شد. سال های قبل هم گزارشاتی در مورد لو رفتن سوالات کنکور ارائه شد که توسط سازمان سنجش رد گردید.

واکنش مسئولان سازمان سنجش به لو رفتن سوالات کنکور

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد ماجرای  لو رفتن سوالات کنکور ۱۴۰۲ انسانی و تجربی اعلام کرد که ادعاهایی که در برخی کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی درباره تقلب در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ مطرح می ‌شود، صحت ندارد و قابل اعتنا نیست. در حالی که وی ۳۰ دی ماه نسبت به انتشار سوالات گروه آزمایشی گروه تجربی در فضای مجازی واکنش نشان داد و گفت: روز گذشته ۲۹ دی ماه سه صفحه از دفترچه سؤالات این گروه آزمایشی قبل از پایان آزمون، منتشر شد؛ اما به دلیل اینکه دفترچه‌های سؤالات آزمون سراسری از سیستم خاصی برخوردار هستند. به سرعت توانستیم متخلف را شناسایی و دستگیر کنیم.

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اگر متخلف از فرصت بیشتری برخوردار بود صفحات بیشتری از دفترچه را منتشر می‌‌کرد اما به سرعت شناسایی و دستگیر شد، متخلف در یکی از حوزه‌ های امتحانی استان آذربایجان شرقی حضور داشت. همچنین پورعباس تاکید کرد  تاکنون هیچ برگشت پاسخی به حوزه‌ های امتحانی در کنکور امسال اتفاق نیفتاده است. این موضوع طی چند روز آینده به واسطه فعال شدن نرم افزارهای تخصصی سازمان سنجش اثبات می‌‌شود.

هنوز پایان داستان کنکور ۱۴۰۲ باز است و سازمان سنجش و کمیسیون آموزش درباره چگونگی به اتمام رسیدند قصه کنکور امسال تصمیم می ‌گیرند. آیا سازمان سنجش می‌‌تواند با تکیه بر گزارش‌های نرم‌افزارهای خود ادعای ارسال پاسخ تقلب به حوزه‌های امتحانی را اثبات کرده و ادعای تقلب را در جلسه با کمیسیون آموزش مجلس رد کند یا خیر.

 

همین حالا جهت شرکت در کلاس های آنلاین کنکور
با اساتید مجرب ما ثبت نام کنید !

 

انتشار سوالات کنکور 1402

پس از برگزاری نوبت دوم کنکور سراسری 1402 دفترچه سوالات کنکور تیر ۱۴۰۲ را در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود. داوطلبان می توانند با دانلود این سوالات و مطالعه آن‌ها خود را برای آزمون سال آینده آماده کرده و با نحوه طراحی سوال تا حدودی آشنا شوند. داوطلبان شرکت کننده  در کنکور نیز می توانند با بررسی کردن دفترچه سوالات، رتبه و تراز حدودی خود را در کنکور تیر تخمین بزنند.

مجری برگزاری کنکور سراسری 1402 سازمان سنجش است که در دو نوبت دی و تیر به صورت همزمان در داخل و خارج از کشور کنکور را  برگزار می کند.

جمع بندی
لو رفتن سوالات کنکور ماجرایی است که هر ساله با نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور اهمیت ویژه‍ای پیدا می کند؛ داوطلبان بدون توجه به این اخبار کنکور میتوانند در طول سال در کلاس آنلاین کنکور شرکت کرده و مهات های لازم را به دست بیاورند. باتوجه به لو رفتن و پیشرفت ناگهانی دانش آموز در کنکور سازمان سنجش یک کنکور مجزا از شخص می‌گیرد. در صورت عدم رتبه و تراز قبلی علاوه بر باطل‌شدن رتبه اولیه سازمان سنجش تخلف هایی برای وی در نظر گرفته‌است.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا