اخبار کنکور

زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403

کنکور رشته زبان دارای چهار زیر گروه است که هر کدام تعدادی رشته مشخص و معینی دارند. زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403 شامل ضریب دروس عمومی یکسان هستند و فقط در ضریب های دروس خصوصی با هم تفاوت دارند؛ به همین دلیل رتبه و تراز کسب شده توسط هر داوطلب با دیگر داوطلبان متفاوت است. افرادی که می خواهند در این راستا نتیجه خوبی را به دست آورند باید برنامه ریزی درستی برای کنکور زبان داشته باشند و با زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان آشنا شوند و ضرایب دروس عمومی و خصوصی را مورد توجه قرار دهند. در این مطلب توضیحات بیشتری در مورد زیرگروه های کنکور رشته زبان 1403 ارائه خواهیم کرد.

زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403

همه رشته‌های کنکور زبان در چهار دسته تقسیم بندی شده و هر کدام از دسته ها به عنوان زیر گروه تلقی می شوند. هر رشته با توجه به زیر گروه خود دارای ضرایب متفاوتی است. برای آگاهی از کلیه ضرایب زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403 می توان به دفترچه نام نویسی کنکور سراسری 1403 و دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری مراجعه کرد.

برای اطلاع از ارزش و اهمیت هر درس و آگاهی از ضرایب رشته مورد نظر داوطلبان باید به دقت قسمت های درج شده در دفترچه نام نویسی و انتخاب رشته کنکور سراسری را مطالعه کنند. در هر زیر گروه‌ها رشته‌هایی به شرح زیر قرار گرفته است.

  • زیر گروه یک : کارشناسی شامل آموزش زبان انگلیسی، ادبیات زبان انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، زبان انگلیسی ویژه
  • زیر گروه یک: کاردانی شامل آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی
  • زیر گروه دو: کارشناسی شامل زبان و ادبیات آلمانی و مترجمی زبان آلمانی
  • زیر گروه سه: کارشناسی شامل زبان و ادبیات فرانسوی و مترجمی زبان فرانسه
  • زیر گروه چهار: کارشناسی شامل ایتالیایی، چینی، روسی، اردو، ارمنی، اسپانیایی، ترکی، ژاپنی و استانبولی

ضریب درس‌های عمومی و تخصصی در رشته  زبان

تمام دروس کنکور رشته زبان به دو بخش عمومی و خصوصی تقسیم می شوند که دروس عمومی شامل ادبیات فارسی ، معارف اسلامی، عربی و زبان هستند و دروس اختصاصی، زبان تخصصی است. ضرایب دروس عمومی در همه زیرگروه ها و زیرشاخه‌ های رشته زبان 1403 به صورت ثابت و معین هستند؛ ولی ضرایب دروس تخصصی در هر زیرگروه تفاوت دارد. آگاهی از ضریب های دروس کنکور زبان سبب می شود داوطلب از اهمیت هر درس مطلع شود و برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای مطالعه هر درس انجام دهد.

ضرایب دروس عمومی کنکور رشته زبان به شرح زیر است.

  • زبان و ادبیات فارسی: ضریب چهار
  • عربی: ضریب دو
  • معارف اسلامی: ضریب سه
  • زبان خارجی: ضریب دو

ضرایب دروس تخصصی رشته زبان به شرح زیر است.

  • زبان انگلیسی تخصصی
  1. زیر گروه یک ضریب چهار
  2. زیر گروه دو ضریب صفر
  3. زیر گروه سه ضریب صفر
  4. زیر گروه چهار ضریب صفر
  • زبان تخصصی آلمانی
  1. زیر گروه یک ضریب صفر
  2. زیر گروه دو ضریب چهار
  3. زیر گروه سه ضریب صفر
  4. زیر گروه چهار ضریب صفر
  • زبان تخصصی فرانسوی
  1. زیر گروه یک ضریب صفر
  2. زیر گروه دو ضریب صفر
  3. زیر گروه سه ضریب چهار
  4. زیر گروه چهار ضریب صفر

دقت کنید که دروس تخصصی و در کنکور سراسری تاثیر سه برابری دارند.

سهم ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در زیر گروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403

در تمام زیرگروه‌ها دروس عمومی حذف شده اند؛ ولی آن‌ها به صورت ضریب در سوابق تحصیلی داوطلب تاثیر خواهند گذاشت. ضرایب دروس تخصصی هر درس متفاوت است و برای همه رشته ها با ضریب یکسان محاسبه می شود. زمانی که داوطلب از ضرایب دروس کنکور زبان مطلع باشد می تواند تشخیص دهد که با کلاس کنکور آنلاین و مطالعه چه درسی تراز خود در کنکور را افزایش دهد و از سایر داوطلبان رقیب پیشی بگیرد.

سهم دروس عمومی و تخصصی

 

ضرایب دروس زبان

جمع بندی

در هر زیرگروه ضرایب دروس تخصصی کنکور رشته زبان متفاوت است؛ همچنین ضریب درس تخصصی زبان برای تمامی رشته‌ها با توجه به حذف زیرگروه‌ها، یکسان است. اطلاع از زیرگروه ها و زیر شاخه های رشته زبان 1403 و ضرایب آن‌ها باعث می شود روش مطالعه زبان کنکور برای داوطلب ساده و راحت باشد. شما با مطالعه این مقاله می ‌وانید اطلاعات مفیدی در مورد زیرگروه ها و ضرایب دروس خصوصی و عمومی زبان به دست آورید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا