اخبار کنکورمقالات

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 + راهنمای مراحل پرداخت وجه

متقاضیان کنکور سراسری 1403 برای ثبت نام باید مبلغی را پرداخت کنند تا این مرحله برایشان به اتمام برسد. این مبلغ به عنوان هزینه تدارک برای امتحان در نظر گرفته شده و تغییراتی نسبت به سال های گذشته داشته است. بنابراین دانستن هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 برای متقاضیان الزامی خواهد بود. ضمن این که برای ثبت نام دانشگاه های پیام نور و غیرانتفاعی باید مبالغ جداگانه ای را واریز کنید که در این مطلب به آن رسیدگی خواهد شد.

راهنمای ثبت نام کنکور 1403

شاید شنیده باشید که ثبت نام امسال هم به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 به عنوان یکی از این مراحل شناخته می شود که شاید برخی کاربران در مورد نحوه انجام آن سوالاتی داشته باشند. این پرداخت باید با استفاده از یک کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم بانکی انجام گیرد. در واقع کاربران باید نسبت به خریداری یک کارت اعتباری اقدام نمایند.

کنکور سراسری در سال های اخیر با دانشگاه آزاد ترکیب شد و بنابراین متقاضیان برای ثبت نام در آن ها نیازی به هزینه های جداگانه ندارند. البته در صورتی که آن ها بخواهند جدا از رشته های اصلی خود شامل ریاضی، تجربی و انسانی در رشته های دیگر یعنی هنر و زبان نیز شرکت کنند، باید مبلغ جداگانه ای را به عنوان هزینه ثبت نام در کنکور سراسری 1403 پرداخت نمایند.. این هزینه در راستای تکمیل فرم اینترنتی شما پرداخت می گردد.

هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 چه قدر است؟

آزمون کنکور سراسری 1403 درست مانند بسیاری از آزمون های دیگر غیر رایگان است و باید مبلغی را برای آن پرداخت نمایید. هر یک از داوطلبان تنها می توانند در یکی از رشته های اصلی یعنی ریاضی، انسانی و تجربی شرکت کنند و مجاز به شرکت در دو گروه آزمایشی دیگر شامل هنر و زبان هستند. البته برای شرکت در دو تای دیگر باید کارت های اعتباری جداگانه تهیه شود.

این یعنی اگر مثلا یک متقاضی بخواهد هم در رشته ریاضی و هم در هنر و زبان کنکور دهد، نیاز به دریافت سه کارت اعتباری خواهد بود. مبلغ کنکور در امسال یعنی 1402 برابر با 383 هزار تومان بود که این برای هر یک از گروه های آزمایشی در نظر گرفته شد. همچنین تفاوتی در مبلغ گروه های آزمایشی مختلف مشاهده نمی شود.

به بیان دیگر، مثلا مبلغ ثبت نام متقاضیان کنکور تجربی با انسانی برابر هستند تا تبعیضی برای آن ها از سوی آموزش و پرورش صورت نگرفته باشد. این مبلغ برای سال 1403 هنوز اعلام نشده است، اما پیش بینی می شود با توجه به تورم و افزایش قیمت ها، تعرفه آن تا حد اندکی بیشتر شود.

در مورد پرداخت هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403، پیشنهاد می شود حتما دفترچه سازمان سنجش که برای هر سال و در راستای کسب اطلاعات بیشتر متقاضیان منتشر می شود را مطالعه نمایید. اطلاعاتی در مورد شیوه ثبت نام، مبالغ و شرایط در آن درج شده است که حتما به کمک شما خواهد آمد.

مراحل پرداخت وجه

خوشبختانه مراحل پرداخت وجه برای کنکور 1403 نسبت به سال های گذشته تفاوتی نخواهد داشت و با همان استراتژی ها به هدفتان می رسید. برای ثبت نام به صورت اینترنتی نیاز به سریال ثبت نام دارید که شامل 12 رقم است. در واقع هر فرد برای ورود به فرم ثبت نام باید آن را در اختیار داشته باشد. هنگام آغاز فرایند ثبت نام، باید در همان سایت سنجش مراحلی را برای دریافت این کد طی کنید که در ادامه آن ها را مشاهده خواهید کرد:

  • یک گزینه تحت عنوان خرید کارت اعتباری برایتان نمایان می شود که باید روی آن کلیک کنید.
  • سریال های اعتباری برای ثبت نام در کنکور مختلف هستند و براساس گروه آزمایشی و نیاز شما در آینده انتخاب می شوند. بنابراین از صحت و درستی آن مطابق با نیاز خود مطمئن شوید و سپس روی گزینه آن کلیک نمایید.
  • سپس نیاز به مشخصات فردی خود دارید که تعداد کادرهای آن زیاد هم نیست. در نهایت هم روی درگاه پرداخت بزنید تا خیلی سریع وارد مرحله پرداخت اصلی شوید.
  • در این مرحله باید اطلاعات بانکی خود را به طور کامل درج کنید تا هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 را به اتمام رسانده باشید. فراموش نکنید اگر کارتتان عضو شتاب نباشد یا قبلا نسبت به تعیین رمز دوم اقدام نکرده باشید، اکنون قادر به پرداخت آن نیز نخواهید بود.

کدهای پرداختی کنکور

اطلاعات در مورد کدهای پرداختی کنکور 1403

احتمالا در زمان پرداخت هزینه کنکور سال آینده با موردی تحت عنوان کد پرداختی مواجه شوید. کاربران زیادی ممکن است در این باره ابهاماتی در ذهن خود داشته باشند. در پاسخ باید گفت این همان کد 12 رقمی است که به وسیله آن می توانید ثبت نام خود در کنکور را تمام کنید.

بعد از مراحل پرداخت که در بالا گفته شد، نیاز دارید این کد را در فرم ثبت نام خود و در محل خواسته شده وارد کنید تا سایت نسبت به بررسی سریع آن اقدام نماید. هزینه این کد در سال گذشته همان طور که گفته شد، به اندازه 383 هزار تومان بود که از طریق سایت epay.sanjesh.org در دسترس متقاضیان قرار می گیرد. شماره هر یک از این کدها با دیگری متفاوت بوده و برای این است که برگزار کنندگان کنکور از ثبت نام و پرداخت مبلغ توسط شما مطمئن شوند.

درگاه بانکی مطمئن برای خرید کارت اعتباری کنکور

طبیعی است که دغدغه هایی در زمان خرید کارت اعتباری برای ثبت نام کنکور 1403 وجود داشته باشد. کاربران زیادی به دنبال معتبرترین درگاه هستند تا خیلی زود هم به نتیجه برسند. خوشبختانه تمام درگاه های ارائه شده توسط سازمان سنجش به منظور خرید کارت اعتباری معتبر هستند و نیازی به توجه به نوع و نام درگاه نخواهد بود.

متقاضیان گاهی اوقات با مشکلاتی در زمان پرداخت مواجه می شوند. مثلا وجه مورد نظر از حساب بانکی آن ها کاسته می شود، اما این کارت در اختیارشان قرار نمی گیرد. به خاطر ترافیک بالای سایت سنجش و مراجعه بالای کاربران، این مشکل گاهی اتفاق می افتد که با کمی بردباری در نهایت به کارت اعتباری خود دست پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

شناخت جزئیات در مورد زمان برگزاری کنکور 1403 و هزینه های آن، شما را یک پله نسبت به دیگران رو به جلو می برد. بنابراین بد نیست از سایر مقالات ما در مورد کنکور 1403 نیز بازدید کنید. این مطلب هم در مورد هزینه ثبت نام کنکور سراسری 1403 بود و سعی کردیم مراحل پرداخت را به شیوه ای ساده بیان کنیم. برای مشاوره و کسب راهنمایی در مورد کنکور، همین حالا با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا