آموزشیمقالات

بهترین منابع برای مرور کنکور

داوطلبان کنکور بارها با جمله های مرور دروس و یا مرور کنکور مواجه شده‌اند، بر اساس نتایج به دست‌آمده تنها مطالعه ی دروس اختصاصی کافی نمی باشد. دانش آموزان با مرور دروس کنکور میتوانند آنها را در حافظه ی بلند مدت خود ذخیره کنند و نتیجه ی بهتری از کنکور دریافت کنند.

روش های مرور کنکور براساس رتبه های برتر

بعد از شرکت در کلاس آنلاین کنکور و کلاس مجازی کنکور داوطلبان می بایست بهترین منابع برای مرور کنکور را شناسایی کنند. رتبه های برتر مرور دروس کنکور را بر 4 روش مختلف انجام می دهند. روش های مرور دروس کنکور عبارت اند از: حاشیه نویسی، تست های آموزشی، خلاصه نویسی و تحلیل آزمون می باشد.
انجام چهار روش مرور به شما کمک میکند تا میزان تسلط شما بر مباحث درسی افزایش یابد و نحوه ی تحلیل سوالات دشوار تستی به راحتی برایتان محقق گردد. مطالعه دروس مختلف به صورت متوالی در طول روز سبب می شود تنها 1/3 مطالب در ذهن دانش آموزان ثبت شود.
لازم به ذکر است مقدار ثبت اطلاعات در ذهن هر دانش آموزی متغییر باشد و عوامل متعددی از جمله میزان تمرکز، یادگیری پیشین و هوش فرد در آن تاثیر گذار باشد. در ادامه غرب آنلاین به معرفی کامل بهترین منابع برای کنکور می پردازد.

↵مقالات مفید در این زمینه
10 ترفند برای افزایش تمرکز در سال کنکور

حاشیه نویسی در سال کنکور

حاشیه نویسی یا تکنیک های یادداشت برداری به شما کمک میکند مطالب قدیمی را با سرعت بیشتری مطالعه کنید و نکات مهم مباحث را حاشیه نویسی کنید تا با مرور چند دقیقه مباحث مرور و یادآوری شود. از مزایای دیگر حاشیه نویسی نیز میتوان به کاهش حجم کتاب درسی اشاره کرد.

حاشیه نویسی دانش آموزان میتواند به شکل های مختلفی صورت گیرد برای مثال از: یادداشت های چسبان، حاشیه های کتاب درسی یا کتابهای کمک آموزشی، دفتر اختصاصی دروس و یا روش های یادداشت برداریی کرنل استفاده کنید. مشاوران کنکور توصیه میکنند مطالب حاشیه نویسی در دسترس مطالب و خوانا نوشته شود. چرا که بهم ریختگی در نوشتن باعث زمان بر شدن مرور شما می شود.

تست های آموزشی یک روش مرور دروس کنکور

تست های آموزشی به داوطلبان کنکور کمک‌می کنند با تیپ های مختلف سوالات آشنا شوند و میزان تسلط خود بر دروس را ارزیابی کنند علاوه بر این تست های آموزشی به دلیل تحلیل سوال ها و یادداشت برداری از اشتباهات به داوطلبان در مرور دروس کمک می کند.

در تست زنی یک مبحث از دروس افراط نداشته باشید، تست های هر مبحث را به چهار دسته تقسیم نمایید و هر در زمان های متفاوت تست را را انجام‌دهید این تکنیک به شما کمک‌می کند در زمان های مختلف تست ها برایتان مرور شود و میزان تسلط خود را در هر دوره ارزیابی کنید.

خلاصه نویسی در سال کنکور

خلاصه نویسی برای بعضی از دروس اختصاصی کنکور پیشنهاد‌می شود داوطلبان باید توجه داشته‌باشند در خلاصه نویسی تمام نکات و یا مطالب درسی را یادداشت نکنند.!
بهترین زمان برای انجام خلاصه نویسی تسلط نسبی دانش آموزان بر روی مباحث درسی می باشد تا دانش آموزان اطلاعات کافی در خصوص مباحث تست‌خیز داشته‌باشند همچنین در خلاصه‌نویسی تنها نکات مهم درسی کافی است.

تحلیل آزمون بهترین روش برای مرور دروس

بعد از انجام تمام موارد بالا تحلیل آزمون ها میتوانند تاثیر بسیار زیادی بر روی میزان تسلط و مرور دروس کنکور شما داشته‌باشند. محیط و شرایط آزمون های آزمایشی مشابه کنکور سراسری است داوطلبان علاوه بر ارزیابی خود و میزان تسلط خود میتوانند با سوالات مختلف آشنا شوند و نکات تست ها و اشتباهات خود را حتما پس از آزمون ارزیابی و تحلیل کنند.

تحلیل آزمون ها یک امر ضروری می باشد و در صورت انجام ندادن آن مراحل یادگیری شما ناقص می شود.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا