مشاوره کنکور

کلاس کنکور آنلاین، میان‌بر موفقیت!

مدت‌هاست که کنکور به بخش جدایی ناپذیر از زندگی دانش‌آموزان تبدیل‌شده و بخش اعظم افکار آن‌ها را در برگرفته است! با توجه به همین مسئله هر روز شاهد توجه بیشتر دانش‌آموزان مقطع دبیرستان به کلاس‌های کنکور هستیم.
آیا تا به حال در کلاس کنکور آنلاین و مجازی شرکت کرده‌اید؟ در ادامه غرب آنلاین شما را با مزینت های کلاس مجازی کنکور آشنا می‌کند.

برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین با بروز بیماری کرونا، به شکلی جامع و همه‌پذیر آغاز شد و علاوه بر کلاس‌های مدرسه، کلاس‌های موسسات هم به صورت آنلاین شروع به کار کردند.
در رابطه با کنکور هم لازم به ذکر است که عوامل مختلفی وجود‌‌دارد که سبب‌شده تا کلاس های آنلاین بیشتر از کلاس های آفلاین و یا حتی حضوری مورد استقبال قرار بگیرند.

شاید نحوه برگزاری کلاس کنکور به صورت آنلاین برای شما سوال باشد. در این باره باید گفت تجهیزات و تکنولوژی های به‌روزی از قبیل قلم نوری، مانیتور لمسی و مواردی از این قبیل، با در نظر‌گرفتن کیفیت در صدا و تصویر، یک کلاس کامل و آنلاین را تشکیل می‌دهد. درنتیجه می‌توانید مطالب را با کیفیت و وضوح دریافت کنید.

دقت به کلاس و مطالب ارائه‌شده، شرکت در کلاس کنکور آنلاین می‌تواند نتایج بهتری به نسبت کلاس حضوری داشته باشد. به علاوه مزایایی که شرکت در کلاس‌های کنکور آنلاین برای شما دانش‌آموزان فراهم می‌آورد، بسیار ترغیب کننده است که در ادامه به این مزایا اشاره خواهیم کرد.

مزایای کلاس کنکور آنلاین

در رابطه با کلاس های آنلاین، مزایای بسیاری تعریف شده که سبب جذب دانش آموزان برای شرکت در دوره های آنلاین و مجازی کلاس‌های کنکوری گشته است. این مزایا شامل مواردی است که در ادامه ذکر‌شده:

  • صرفه‌جویی در زمان

قطعا مسئله زمان برای شما دانش‌آموزان کنکوری از اهمیت بالایی برخوردار است که نباید نادیده گرفته شود. با شرکت در کلاس‌های حضوری، زمان زیادی به هدر می‌رود و نمی‌توانید آنگونه که باید به برنامه‌های درسی خود رسیدگی کنید.

از سوی دیگر طی کردن مسافت رفت و برگشت به کلاس، خود پروسه‌ای خسته کننده است که علاوه بر اتلاف وقت، سبب اتلاف انرژی هم می‌شود.

در کلاس آنلاین کنکور، هیچ یک از این دو مورد اتفاق نمی‌افتد و می‌توانید بدون دردسر در کلاس حضور داشته باشید، به طوری که تمام وقت، انرژی و تمرکز خود را صرف یادگیری کنید.

  • عدم وجود محدودیت

با توجه به این مسئله‌ که اساتید خوب و مجرب عموما در شهرهای بزرگی چون تهران تدریس می‌کنند، در کلاس‌های آنلاین، دانش‌آموزان شهرهای دیگر هم می‌توانند از  شرکت در کلاس این اساتید بهره ببرند. این ویژگی عالی چیزی نیست که بتوان در کلاس‌های حضوری مشاهده کرد.

بنابراین در کلاس کنکور آنلاین هیچ محدودیتی برای شما تعریف نشده و می‌توانید استاد مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ حتی با وجود فاصله طولانی بین شهرها!

  • کاهش هزینه

به سبب آنلاین بودن کلاس های کنکوری و عدم نیاز به اشغال مکان، هزینه‌ کلاس ها کاهش می‌یابد. البته این هزینه در رابطه با رفت و آمد هم صادق‌ است و در حالت کلی می‌توان چنین‌ گفت که کلاس کنکور آنلاین به نسبت کلاس کنکور حضوری، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

لازم به ذکر است که وجود تمامی این موارد می‌تواند کمک بزرگی در تمرکز حواس شما داشته باشد‌.

نحوه استفاده از کلاس های کنکور آنلاین

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای کلاس های آنلاین، جدا از بحث کنکوری بودن یا نبودن دسترسی به شبکه اینترنت پرسرعت و عالی است تا مطالب ارائه‌شده در کلاس با مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن اینترنت به هدر نروند.

برای نتیجه ی هر چه بیشتر از یک کلاس آنلاین آگاهی نسبت به دروس ارائه‌شده، سبب می‌شود تا بازدهی در یادگیری افزایش پیدا کند.
به همین خاطر عموما توصیه‌می‌شود تا قبل از شرکت در کلاس، مطالب را دوره کنید تا حداکثر بهره را از کلاس ببرید. البته که این مورد هیچ ارتباطی با مجازی یا حضوری بودن کلاس کنکور ندارد و در هر صورت باید رعایت شود.

لازم به ذکر است که باید نسبت به ظرفیت خود آگاهی لازم را کسب کنید و با توجه به آن در کلاس‌کنکور شرکت کنید. این مسئله در مورد دروس حفظی و حلی صدق می‌‌کند. برای این موارد باید با مشاور خود مشورت کنید تا بهترین راهکار را در رابطه با شرکت در کلاس کنکور مجازی یا حضوری در اختیار شما قرار بدهد.

کلاس کنکور آنلاین یا ویدیوهای ضبط‌شده و آفلاین؟

برای افراد مختلف آنلاین و آفلاین بودن کلاس کنکور، بازده متفاوتی دارد؛ اما در حالت کلی کلاس‌های آنلاین به سبب حضور فعال شما در کلاس، مزیت‌های بیشتری را به همراه دارند.

در حقیقت زمانی که کلاس آنلاین است و با حضور در حال استاد و شاگردان برگزار می‌شود، تمرکز و توجه شما افزایش می‌یابد و می‌توانید سوالات خود را مطرح کرده و در عین حال از پاسخ سوالات دیگران بهره ببرد.

با توجه به هر آنچه تا کنون در رابطه با کلاس آنلاین کنکور گفته‌شد، به وضوح می‌توان دریافت که برگزاری کلاس های‌کنکوری به این سبک تا چه حد می‌تواند برای دانش آموزان مفید و اثربخش باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا