آموزشیمشاوره کنکور

برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی

می توان با جرات گفت تمام رتبه های برتر کنکور سال گذشته دو نقطه مشترک دارند و آن هم انتخاب بهترین کلاس کنکور آنلاین و برنامه ریزی است؛ البته نه هر مدلی از برنامه ریزی. این موضوع برای رشته داروسازی و پزشکی هم صدق می کند و به دلیل چالش های فراوان در این مسیر، افراد باید حسابی در برنامه ریزی های خود موفق عمل کنند.

داروسازی و پزشکی از اهداف بزرگ کنکوری هستند. پس به یاد داشته‌باشید هر چه هدف بزرگ تر باشد، نیازمند برنامه ریزی قوی تری هم خواهد بود. پس نکات و مزایای برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی را در این مطلب مشاهده خواهید کرد.

مزایای برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی

در شرایطی که احتمالا درصد بالایی از متقاضیان کنکور پیش رو برای موفقیت در این آزمون برنامه ریزی کرده اند، شما نیز برای جا نماندن از رقبا باید برنامه ریزی درستی داشته باشید. مهم نیست چند روز یا چند ماه به کنکورتان باقی مانده باشد، با طرح یک برنامه و عمل کردن به آن در مقایسه با شرایطی که بدون برنامه پیش بروید، قطعا موفق تر عمل خواهید کرد. در ادامه برخی از مزایای برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی را مشاهده خواهید کرد.

1- مدیریت بهتر زمان

برای بررسی تمام منابع کنکور، باید برنامه ریزی خوبی برای آن داشته باشید. حقیقتا منابع و دروس نیاز به مطالعه در رشته های داروسازی و پزشکی آن قدر زیاد هستند که بدون برنامه ریزی درست، از عهده مطالعه تمام آن ها بر نخواهید آمد. برنامه ریزی خوب یعنی از شب قبل بدانید که مثلا از ساعت 10 تا 12 روز بعد باید روی چه دروسی کار کرده و آیا نیاز به جمع بندی، تست زنی یا موارد دیگر وجود دارد یا خیر.

همه این ها یک مزیت فوق العاده را برای شما دارد و آن هم مدیریت بهتر زمان است. طبیعتا متقاضیان بدون برنامه ریزی دچار سردرگمی عجیبی شده و زمان از دستشان در می رود. برنامه ریزی چه به صورت کوتاه مدت، میان مدت و چه بلند مدت باشد، باید صرفه جویی در زمان را به ارمغان بیاورد.

البته یک برنامه ریزی نباید طوری باشد که وسواس زیاد به خرج دهید و روی تک به تک ثانیه هایش برنامه ریزی کنید. در این صورت با اعمال کوچک ترین تغییری مانند یک اتفاق ناخواسته، تمرکز و امیدتان را برای کارهای بعدی از دست خواهید داد. مشابه این اتفاق برای دانش آموزان زیادی رخ داده است و شما باید از آن فرار کنید.

برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی یعنی هیچ زمان سوخته ای نباید وجود داشته باشد و از حداقل فرصت ها، بهترین استفاده ها را ببرید. 24 ساعت برای تمام متقاضیان به اندازه 24 ساعت است؛ اما تنها دانش آموزان برتر تصمیم می گیرند از آن چگونه استفاده کنند. در گذشته نکاتی را پیرامون شیوه برنامه ریزی ذکر کرده بودیم که مطالعه آن ها کمک زیادی به شما خواهد کرد.

2- به وجود آمدن عادات صحیح

همه ما عادات کوچک و بزرگ بدی در طول روز داریم که نیاز به اصلاح دارند. شاید درگیری روزمره سبب شده کمتر به این موارد توجه کنیم، اما برنامه ریزی درست برای زندگی موجب ایجاد عادات صحیح و جایگزین شدن آن ها با عادات بد می شود. پس هدف ما از نوشتن این مطلب صرفا برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی نیست و این می تواند برنامه ریزی برای کل زندگی را شامل شود. فردی که مطالعه زیادی در طی روز دارد، از انجام بسیاری از عادات بد خودداری می کند و این یعنی زندگی سالم تر.

البته ذکر یک نکته اهمیت زیادی دارد. ایجاد عادات صحیح و مطالعه روزانه شاید باعث موفقیت در کنکور نشود، بلکه شیوه صحیح مطالعه هم به نوبه خود بسیار مهم است. پس در قدم اول باید مطالعاتی در مورد روش درست مطالعه داشته باشید. متاسفانه درصد نسبتا بالایی از مشاوران و مدرسان کنکور، شیوه های اشتباه مطالعاتی را به دانش آموزان آموزش می دهند و همین باعث افکار اشتباه متقضیان می شود.

خوشبختانه در روش ها و مشاوره کنکور ارائه شده توسط این سایت، شیوه های اشتباه بررسی شده و به مخاطبان گفته می شود. این به متقاضیان کمک می کند تجارب اشتباه و بد گذشته خود را به دست فراموشی سپرده و روزهای روشن تری را پیش روی خود مشاهده کنند.

3- افزایش تمرکز

برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی کمک می کند نگرانی بابت کمبود وقت نداشته باشیم. اگر عدم تمرکز در افراد را ریشه یابی کنید، می بینید خیلی از آن ها نگران مسائل مختلفی هستند. همین نگرانی می تواند زمینه را برای موفق نشدن شما فراهم کند. حال به نظر شما باید چه کرد؟ با پیدا کردن راهی برای کاهش دادن نگرانی، تمرکز نیز به سراغ افراد می آید. یکی از برجسته ترین این راه ها، برنامه ریزی درست است.

4- تنوع بهتر در مطالعه

شاید درک این موضوع که برنامه ریزی باعث انعطاف پذیرتر شدن روند و نوع مطالعات شما می شود، کمی دشوار باشد، اما این کاملا حقیقت دارد. برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی به شرط هوشمندانه بودن، افزایش مهارت در مطالعه را در پی دارد. هدف از یادگیری و موفقیت در کنکور نیز همین است و در نتیجه قدرت تست زنی متقاضیان افزایش پیدا می کند. پس این شما هستید که متناسب با نیازها و رشته مورد علاقه خود، تعیین می کند در هر ساعت به چه دروسی بپردازید.

برنامه ریزی قبولی داروسازی و پزشکی

نکات مهم برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی

در برنامه ریزی قبولی داروسازی و پزشکی کنکور باید یکی، دو نکته فوق العاده مهم را از یاد برد:

  • برای برنامه ریزی حتما به خصوصیات فردی خود توجه کنید. پیشنهاد می شود از تست های شخصیت آنلاین و رایگان بهره ببرید تا بهتر بدانید نیاز شما چیست و امکان پیشرفت برایتان چگونه است.
  • هر یک از دروس متناسب با این رشته ها، ضرایب به خصوصی در کنکور دارند. بنابراین به درس هایی مانند زیست که بیشترین تاثیر را روی رتبه نهایی می گذارند، توجه بیشتری داشته باشید. سایر دروس کمتر اما به موقع باید خوانده شوند.

سخن پایانی

برنامه ریزی برای قبولی در رشته داروسازی و پزشکی به همین آسانی ها نیست و از همین امروز باید برای آن اقدام کنید. این یکی از راه های بزرگ برای موفقیت در کنکور به شمار می رود که توسط رتبه های برجسته انتخاب شده است. هر چه برنامه ریزی شما اصولی تر و واقع بینانه تر باشد، میزان موفقیتتان هم افزایش پیدا خواهد کرد. به یاد داشته باشید برنامه ریزی های بلندپروازانه با این که جذاب به نظر می رسند، اما هرگز در موفقیت شما به خوبی عمل نکرده و خیلی زود از آن ها دست خواهید کشید.

3/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا