اخبار کنکورمقالات

آخرین تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401

در این مطلب به شکل درس به درس ، به بررسی آخرین تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 می پردازیم. برخی از کتاب ها دارای تغییر و برخی دیگر نیز بدون تغییر اند. اطلاع از تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 سبب می شود تا داوطلب با آرامش بیشتری به مطالعه دروس بپردازد.

آخرین تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 چیست ؟

دانستن نکات مهمی همچون تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 می تواند در زمان مطالعه و انرژی دانش آموزان صرفه جویی کند. زیرا آن ها زمان خود را برای مطالبی اختصاص می دهند که جزو سوالات کنکور می باشد. تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 را برای رشته ریاضی ، تجربی و انسانی بررسی می کنیم.

تغییرات دروس عمومی

ادبیات فارسی

1-ادبیات فارسی دوازدهم

ادبیات فارسی دوازدهم جزو دروسی است که هیچ گونه تغییری در آن نسبت به سال های گذشته وجود نداشته است و می توانید آن را بر طبق روال گذشته مطالعه کنید.

2- ادبیات فارسی یازدهم

در ادبیات فارسی یازدهم تغییرات جزئی به وجود آمده که در این خصوص باید به ( صفحه 38 ) ، ( صفحه 122 : زه آب شده زهاب ) ، ( صفحه 160 : وزر به معنای سختی و عذاب ، گران به معنای ساحل ، طرف ، کنار و جانب ) اشاره کرد. تمامی این تغییرات توسط اساتید موسسه غرب آنلاین در کلاس کنکور آنلاین به دانش آموزان گفته می شود که باعث صرفه جویی در زمان مطالعه آنها می شود .

3- ادبیات فارسی دهم

یکی از تغییراتی که در کتاب ادبیات فارسی دهم به وجود آمده است جابجایی فصل های 2 و 4 می باشد که نیازمند است باتوجه به تغییرات به وجود آمده از جدیدترین روش های مطالعاتی استفاده کرد.

 عربی

1-عربی دوازدهم

اسلوب حصر یکی از مطالبی است که حذف شده اما مثال هایی که در این خصوص وجود دارند حذف نشده است . پس بهتر است که اسلوب حصر را مطالعه کنید چون احتمال طرح سوال از این بخش در کنکور وجود دارد که اساتید ما در کلاس آنلاین کنکور به آن اشاره کرده اند.

2- عربی یازدهم

عربی یازدهم هیچ تغییری نسبت به سال های گذشته نداشته است و نیازی نیست تا روند مطالعه کنکوری خود را تغییر دهید.

3- عربی دهم

عربی دهم نیز مانند کتاب عربی یازدهم همچنان بدون تغییر مانده و نیازی به تهیه کردن کتاب جدید نیست.

دین و زندگی

1-دین و زندگی دوازدهم

در کتاب دین و زندگی دوازدهم شاهد تغییری بسیار جزئی در صفحه 86 هستیم. این تغییر به قدری جزئی است که نیازی به تعویض کتاب و تهیه کتاب کمک درسی جدید نمی باشد.

2- دین و زندگی یازدهم

در صفحه 88 کتاب دین و زندگی یازدهم شاهد جایگزینی واژه ( ولایت ) به جای عبارت ( دانستیم که مسئولیت مرجعین دینی ) هستیم.

3- دین و زندگی دهم

کتاب دین و زندگی دهم هیچ گونه تغییری نکرده و نیازی نیست که کتاب جدید تهیه کنید. همچنین کتاب دین و زندگی دهم ، یازدهم و دوازدهم رشته انسانی همچنان بدون تغییر باقی مانده است.

زبان انگلیسی

کتاب زبان انگلیسی در پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم هیچ گونه تغییری نداشته است و می توانید همان کتاب های قبل را مطالعه کنید.

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 ( رشته ریاضی )

کتاب هایی همچون حسابان ، ریاضی ، گسسته ، هندسه ، آمار و فیزیک جزو کتاب هایی هستند که هیچ تغییری نداشته اند و برای مطالعه آن ها نیازی به خرید کتاب جدید وجود ندارد.

شیمی

 1-شیمی دوازدهم

کتاب شیمی دوازدهم دارای تغییر جزئی همچون ( صفحه 61 : جایگزین کردن S به جای حالت کربن در واکنش ) است و نیازی به تهیه کتاب جدید نمی باشد.

2- شیمی یازدهم

در کتاب شیمی یازدهم نیز شاهد یک تغییر جزئی هستیم که می توان به ( no2 قهوه ای نیست ) اشاره کرد. این عبارت در کتاب قدیم به ( قهوه ای ) ذکر شده بود. مطالعه این درس برای شرکت کنکور نیاز به کتاب جدید ندارد.

3- شیمی دهم

کتاب شیمی دهم جزو کتاب هایی محسوب می شود که تغییرات زیادی داشته است. بهتر است به جای توجه به این تغییرات همچون معادله e=mc2 اقدام به تغییر کتاب کنید.

 

 شیمی دهم

 

فیزیک تجربی

1-فیزیک دهم

کتاب فیزیک در پایه دهم تغییراتی داشته است اما این تغییرات در راستای آسان تر شدن کتاب بوده است. توصیه می کنیم کتاب کمک درسی جدید تهیه کنید.

2- فیزیک یازدهم و دوازدهم

فیزیک یازدهم و دوازدهم بدون تغییر مانده اند و نیازی نیست که کتاب جدید تهیه شود.

 

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 ( رشته تجربی )

زمین شناسی

در خصوص تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 باید به درس زمین شناسی نیز اشاره کنیم. این درس دارای تغییراتی جزئی بوده است اما نیازی به تعویض کتاب نیست بلکه اطلاع از تغییرات کافی است.

تغییرات شامل موارد زیر می باشد :

 ( صفحه 12 : حذف کلمه ” اوایل ” که قبل از کربونیفر آمده است. )

( صفحه 34 : چرا در سر مته های حفاری از الماس استفاده می شود ؟ به دلیل سختی زیاد الماس )

( صفحه 48 : در شهرهایی که در فاصله کمی از دریا و نزدیک سواحل قرار دارند پایین آمدن سطح ایستایی چه مشکلاتی را به وجود می آورد ؟ )

 ( صفحه 95 : مرکالی شدن زلزله را در مقیاس کم با عدد یک و در مقیاس 12 ویرانی کامل ، توصیه کرده است .)

 ( صفحه 100 : در مبحث تشکیل رگه های معدنی ، واژه آهن را حذف کنید. )

ریاضی

ریاضی پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم بدون تغییر مانده و نیازی نیست که کتاب جدید تهیه شود.

فیزیک

1-فیزیک دهم

فیزیک پایه دهم نسبت به سال های گذشته تغییرات زیادی داشته است به همین خاطر توصیه می شود که نسبت به خرید کتاب جدید اقدام کنید.

 2- فیزیک یازدهم و دوازدهم

فیزیک پایه یازدهم و دوازدهم بدون تغییر مانده و می توانید همین منابع را برای مطالعه کنکور در نظر بگیرید.

 

 فیزیک یازدهم و دوازدهم

شیمی

1-شیمی دوازدهم

کتاب شیمی پایه دوازدهم تغییر بسیار جزئی داشته که در همین بخش به آن اشاره می کنیم و نیازی به تعویض کتاب نخواهد بود. تغییر جزئی شامل ( صفحه 61 : حرف S جایگزین جالت کربن در واکنش شده است. ) می باشد.

2- شیمی یازدهم

در کتاب شیمی یازدهم نیز شاهد یک تغییر جزئی هستیم که می توان به ( no2 قهوه ای نیست ) اشاره کرد. این عبارت در کتاب قدیم به ( قهوه ای ) ذکر شده بود. مطالعه این درس برای شرکت کنکور نیاز به کتاب جدید ندارد.

3- شیمی دهم

کتاب شیمی دهم جزو کتاب هایی محسوب می شود که تغییرات زیادی داشته است و نیازمند است که دانش آموزان زمان مطالعه مناسبی را برای مطالب جدید قرار دهند و بهتر است به جای توجه به این تغییرات همچون معادله e=mc2 اقدام به تغییر کتاب کنید.

زیست شناسی

1-زیست شناسی دوازدهم

کتاب زیست شناسی دوازدهم نیاز به تغییر ندارد. تغییرات آن جزئی و شامل ( اضافه شدن بخش بیشتر بدانید به صفحه 60 و تغییرات اندک در صفحه 56 ) می باشد.

2- زیست شناسی یازدهم

توصیه می کنیم کتاب زیست شناسی یازدهم را تعویض کنید. بخش هایی از کتاب تحت عنوان بخش های بیرونی ، میانی و درونی که در صفحه 29 آمده از اهمیت زیادی برخوردار است که به این مطالب مهم در کلاس کنکور مجازی اشاره شده است و معمولا سوالات مهمی از آن مطرح می شود. همچنین در صفحه 40 مجرای هاورس بسیار مهم است.

3- زیست شناسی دهم

برای مطالعه درس زیست شناسی اقدام به تعویض کتاب درسی و کمک درسی کنید. در هنگام خرید این دو کتاب حتما توجه داشته باشید که چاپ سال 98 باشند و یا بر روی آن ها ” ویژه کنکور 1401 ” درج شده باشد.

تغییرات کتاب درسی برای کنکور 1401 ( رشته انسانی )

پایه دوازدهم

تمام دروس پایه دوازدهم بدون تغییر مانده اند اما فلسفه 2 که در این پایه تدریس می شود دارای تغییرات زیادی است که توصیه می کنیم کتاب اصلی و کمک درسی را تعویض کنید.

پایه یازدهم+

کتب پایه یازدهم رشته انسانی بدون تغییر هستند. تنها کتابی که باید آن را تعویض کنید و کتاب تست جدید برای آن تهیه کنید روانشناسی است. زیرا تغییرات زیادی در صفحه 17 داشته است.

پایه دهم

دروسی که باید کتاب جدید برای آن ها تهیه شود شامل جامعه شناسی ، تاریخ ، جغرافیا و منطق است. کتاب علوم و فنون دارای تغییرات جزئی است اما نیاز به تهیه کتاب جدید نیست. درس اقتصاد نیز بدون تغییر مانده است.

کتاب ریاضی و آمار را تعویض کنید و کتاب اصلی و کمک درسی جدید تهیه کنید زیرا فصل یک در هر دوی این کتاب ها حذف شده است. اما عبارت های جبری حذف نشده است. توصیه می کنیم کتابی تهیه کنید که شامل این فصل مهم باشد.

4.6/5 - (228 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا