مشاوره کنکور

پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر

پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر، رشته هنر به عنوان یک گزینه محبوب در کنکور سراسری شناخته می‌شود. داوطلبان گروه‌های تجربی، ریاضی و انسانی می‌توانند در این رشته شرکت کنند. پذیرش در دانشگاه‌ها برای رشته‌های هنری چالش‌هایی دارد. نمره کنکور تنها معیار پذیرش نیست و داوطلبان باید در آزمون عملی نیز موفق باشند. این مرحله از فرآیند پذیرش برخی از رشته‌ها اهمیت دارد. ثبت نام در آزمون عملی کنکور هنر گامی مهم است که داوطلبان باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. توانایی‌ها و مهارت‌های هنری در این مرحله مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نقطه عطفی در مسیر پذیرش در دانشگاه‌ها به‌شمار می‌آید. آشنایی با پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر باعث می‌شود تا انتخاب رشته ساده‌تر انجام شود.

بررسی پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر

برخی از پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر برای دانش آموزان دختر و پسر عبارت‌اند از:

رشته سینما

رشته سینما با گرایش‌های متنوعی چون فیلمنامه نویسی، تدوین، فیلمبرداری و کارگرانی، به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌های کنکور هنر شناخته می‌شود. این گرایش‌ها دارای ویژگی‌هایی نظیر علاقه، استعداد، تخصص و تجربه هستند که می‌توانند بر آینده شغلی و درآمد افراد تأثیرگذار باشند. به عنوان یک فارغ التحصیل در رشته سینما، شما می‌توانید در هر زمینه‌ای که به آن علاقه دارید، فعالیت نمایید.

بسیاری از افراد در این رشته، به سمت کارگردانی، تدوین، و فیلمنامه نویسی جلب توجه می‌شوند و سودای بازیگری برای آن‌ها جاذبیتی ندارد. بازار کار این رشته برای افراد خلاق و علاقه‌مند بسیار امکاناتی را فراهم می‌کند. تحصیل در رشته سینما می‌تواند برای شما فرصت‌های شغلی جذابی ایجاد کند، البته این مسیر ممکن است شما را ثروتمند نکند، اما به طور کلی، این رشته دارای آینده شغلی نسبتا مناسبی است.

بین حوزه‌های مختلف مطالعه در رشته سینما، نویسندگی فیلمنامه و برنامه‌های تلویزیون، طراحی گریم، تولید برنامه‌های تلویزیون و سینما، کارگردانی، طراحی صحنه، و دستیار کارگردان جایگاه ویژه‌ای دارند. این دروس مشترک گرایش‌های رشته سینما افراد را به سمت یادگیری مفاهیم کلی و تخصصی این عرصه هدایت می‌کنند. با داشتن علاقه و تجربه کافی، شما می‌توانید در این عرصه خلاقیت خود را به نمایش بگذارید و آینده حرفه‌ای خود را شکل دهید.

رشته های کنکور هنر

طراحی صنعتی

یکی دیگر از پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر، طراحی صنعتی است. رشته طراحی صنعتی ممکن است یکی از پر درآمدترین حوزه‌های هنر باشد که هنر و صنعت را ترکیب می‌کند. اگرچه برخی صنعتگران به دلیل هزینه‌های زیاد برای طراحی محصولات جدید، به کپی طرح‌های خارجی روی می‌آورند، اما گروه‌های صنعتی موفق که به موفقیت خود اهمیت می‌دهند، ارزش بالایی برای طراحی صنعتی قائل هستند و از هنر در طراحی محصولات خود بهره‌مند می‌شوند.

طراحان صنعتی می‌توانند در کارخانجات صنعتی، ماشین‌آلات، ماشین‌های ساختمانی و دیگر زمینه‌ها مشغول به کار شوند. حضور در شرکت‌های طراحی داخلی یا صنعتی، دفاتر تبلیغاتی و همچنین مدل‌سازی کامپیوتری از دیگر فرصت‌های شغلی در زمینه طراحی صنعتی است.

دروس اصلی این رشته از جمله الکتریسیته و نور، مبانی سینماتیک، ارزیابی تولیدات صنعتی، مهندسی عوامل انسانی، جامعه‌شناسی صنعتی، مواد و روش‌های ساخت هستند. این دروس به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا در زمینه‌های مختلف صنعتی و تولیدی تخصص و تجربه کسب کنند و به طراحی محصولات منحصر به فردی دست یابند.

رشته بازیگری

موفقیت در رشته بازیگری به عوامل متعددی چون توانایی، شهرت، تجربه و دیگر عوامل وابسته می‌شود. بازیگران درجه 1 و سوپر استارها به دلیل توانمندی‌های برجسته خود و شهرت، دستمزد قابل توجهی برای حضور در فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی دریافت می‌کنند. این درآمد متفاوت در دوره‌های مختلف بازیگری تغییر می‌کند و بسته به مدت زمان حضور در عرصه نمایش، به صورت متغیر است.

برای بسیاری از بازیگران، امنیت مالی مهم است و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها در کنار بازیگری به شغل‌های آزاد نیز مشغول هستند. این شغل‌های آزاد به آن‌ها امکان می‌دهد تا به دنبال افزایش امنیت مالی و تنوع در زمینه‌های شغلی خود بپردازند. به طور کلی، راهی که بازیگران برای تضمین امنیت مالی خود انتخاب می‌کنند، تاثیر بسزایی در زندگی حرفه‌ای و مالی آن‌ها دارد.

رشته های گروه هنر

رشته عکاسی

رشته عکاسی، بهترین رشته هنر برای دختر، یکی از حوزه‌های هنری است که امکان کسب درآمد قابل توجه را از طریق آن فراهم می‌آورد. فارغ التحصیلان عکاسی می‌توانند در حوزه‌های گوناگونی از جمله روزنامه‌ها و مجلات، شرکت‌های تبلیغاتی و استودیوهای عکاسی مشغول به کار شوند. همچنین، فعالیت در زمینه عکاسی صنعتی نیز می‌تواند منجر به درآمد نسبتا بالایی شود. حوزه عکاسی صنعتی یا تجاری به چهار بخش معماری، صنعتی، محصولات و تبلیغاتی تقسیم می‌شود.

عکاسان معماری به ثبت تصاویر ساختمان‌ها و فضاهای معماری مشغول هستند، در حالی که عکاسان صنعتی به ثبت فرآیندها و تصاویر مرتبط با صنایع مختلف پرداخته و عکاسان محصولات به تصویرگری محصولات مختلف مشغولند. عکاسان تبلیغاتی نیز وظیفه ثبت تصاویری جذاب و تبلیغاتی را برعهده دارند. این تنوع در حوزه عکاسی، فارغ التحصیلان را قادر به انتخاب زمینه‌ای مورد علاقه و تخصصی که به توانایی‌ها و علاقه‌هایشان مرتبط است، می‌کند و این انتخاب به آن‌ها امکان یک شغل پررونق و درآمد ثابت را می‌دهد.

جمع‌بندی

پرطرفدارترین رشته های کنکور هنر شامل علوم تئاتر، عکاسی، معماری، هنرهای تجسمی و صنایع دستی هستند. برای قبولی در این رشته ها بهتر است ضرایب دروس کنکور هنر را به صورت کامل تسلط داشته باشید. دانشجوان در این رشته‌ها مهارت‌های خلاقیت، طراحی و هنری خود را تقویت می‌کنند. علاقه‌مندان به تئاتر در دنیای نمایش، عکاسی در ثبت لحظات زیبا، معماری در طراحی فضاها، هنرهای تجسمی در ایجاد آثار هنری و صنایع دستی در ساخت اشیاء دست‌ساز، به دنبال گسترش توانمندی‌های هنری خود و ایجاد آثار خود در جامعه می‌باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا