مشاوره کنکور

ترک اعتیاد به گوشی در سال کنکور

استفاده از گوشی بسیار جذاب است! شما می توانید هرچه را که به آن علاقه دارید در تلفن های همراهتان مشاهده کنید، آن ها را برای دوستانتان ارسال کنید و به طور کلی، کل روز خود را با آن ها بگذرانید. این موضوع اما زمانی سخت می شود که بخواهید خود را برای کنکور آماده کنید! ترک گوشی در سال کنکور بهترین اقدامی است که می توانید انجام دهید؛ زیرا میزان زمانی را که صرف گذراندن در اینترنت می کنید را برای درس خواندن اختصاص می دهید. ما در این مطلب قرار نیست به شما بگوییم که کلا گوشی را به هنگام آماده‌شدن برای کنکور از زندگی خود حذف کنید! بلکه می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه به شکل مدیریت‌شده از تلفن همراه خود در این سال استفاده کنید؛ پس همراه ما باشید.

تاثیری که استفاده بیش از حد از گوشی در درس خواندن ما دارد

استفاده بیش از حد از تلفن های همراه می تواند تاثیر نامطلوب قابل توجهی بر مطالعات ما داشته باشد. یکی از واضح ترین راه هایی که استفاده از تلفن همراه بر عملکرد تحصیلی تاثیر می گذارد، حواس پرتی است. وقتی دانش ‌آموزان زمان زیادی را صرف استفاده از تلفن‌ هایشان می ‌کنند، به طبع تمرکز روی کار مطالب درسی برایشان دشوار می شود. اعلان‌ ها، پیام ‌ها و رسانه‌ های اجتماعی، همگی می‌ توانند منبعی برای حواس ‌پرتی باشند که مانع از تمرکز دانش ‌آموزان بر روی درس‌ هایشان می شود.

موضوع دیگری که استفاده بیش از حد از تلفن همراه می تواند بر عملکرد تحصیلی تاثیر بگذارد، کاهش کیفیت خواب است. بسیاری از دانش ‌آموزان تا دیروقت از تلفن ‌هایشان استفاده می ‌کنند که می ‌تواند باعث اختلال در خواب راحت آنها شود. کمبود خواب نیز منجر به خستگی در طول روز، مشکل در تمرکز و عملکرد تحصیلی ضعیف می شود.

چگونه استفاده از گوشی را در سال کنکور مدیریت شده انجام دهیم؟

حال که متوجه شدیم استفاده از گوشی تا چه اندازه می تواند تاثیر نامطلوب بر مطالعه ما داشته باشد، در این بخش چند راه موثر ترک گوشی در سال کنکور و استفاده مدیریت‌شده از آن را در اختیارتان قرار می دهیم:

یک روتین ایجاد کنید

یک زمان خاص را برای مطالعه تعیین کنید و آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. این روتین به شما کمک می کند تا یک برنامه مطالعه منظم داشته باشید، که می تواند جلوگیری از حواس پرتی ناشی از تلفن همراه را آسان تر کند.

خاموش کردن اعلان‌ ها

هنگام مطالعه، اعلان‌ ها را روی گوشی خود خاموش کنید. این کار حواس پرتی را به حداقل می رساند و به شما کمک می کند تا بهتر تمرکز کنید.

تعیین یک منطقه مطالعه دور از تلفن همراه

یک منطقه خاص را برای مطالعه، به دور از هرگونه مزاحمت احتمالی مانند تلویزیون یا تلفن همراه تعیین کنید. مطمئن شوید که این منطقه به خوبی روشن، راحت و عاری از سر و صدا باشد.

استفاده از تکنیک های مدیریت زمان

از تکنیک های مدیریت زمان مانند تکنیک پومودورو استفاده کنید که در آن ۲۵ دقیقه مطالعه می کنید و ۵ دقیقه استراحت می کنید. این به شما کمک می کند تمرکز خود را حفظ کنید و در عین حال به مغز خود استراحت دهید. در نظر داشته باشید که نباید در این 5 دقیقه به سراغ تلفن همراه خود بروید، زیرا پیام ها و اتفاقاتی که در صفحات مجازی رخ می دهد باعث درگیر شدن ذهن شما و پرش مطالب درسی می شود.

اولویت بندی وظایف

لیستی از کارهایی که باید انجام دهید را تهیه کنید و آنها را بر اساس اهمیتشان اولویت بندی کنید. این کار به شما کمک می کند تا درس‌خواندن خود را از مهم ترین نکات شروع کنید و سپس به سراغ نکات دیگر بروید.

به یاد داشته باشید، تمرکز در طول مطالعه برای حفظ اطلاعات و دستیابی به موفقیت تحصیلی بسیار مهم است. در انتهای روز، زمانی که با در نظرگرفتن این نکات مطالعه خود را انجام داده‌اید، می توانید تلفن همراه خود به آسودگی استفاده کنید. فقط چند مورد را مد نظر خود قرار دهید که در بخش بعدی به آن ها اشاره می کنیم.

استفاده از گوشی در سال کنکور

نکات مهم حین استفاده از گوشی در سال کنکور

اگر می خواهید استفاده از گوشی بر روی تحصیل شما تاثیر نامطلوبی بر جای نگذارد، موارد زیر را در این دوره مد نظر خود قرار دهید:

  1. قبل از خواب از تلفن همراه خود استفاده نکنید، زیر باعث بهم ریختگی و فعال شدن ذهن‌شده که در نهایت خواب نامطلوب را با خود به همراه دارد.
  2. کانال های خبری را از شبکه های اجتماعی خود حذف کنید. این کانال ها تنها اضطرابی را در شما به وجود می آورند که ممکن است حتی واقعی نباشد!
  3. در تایم استراحت خود از گوشی استفاده کنید و حین درس‌خواندن، تلفن همراهتان را در محلی قرار دهید که به راحتی به آن دسترسی نداشته‌باشید.

سخن پایانی

ترک گوشی در سال کنکور بسیار مهم است، اما استفاده مدیریت شما از آن می تواند مفیدتر و کاربردی تر باشد. با در نظرگرفتن موارد فوق و نکاتی که در اختیار شما قرار دادیم، می توانید به راحتی و به درستی از تلفن همراه خود به هنگام آماده‌شدن برای کنکور استفاده کنید.

5/5 - (8 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا