مشاوره کنکور

مشخصات یک همایش جمع بندی خوب کنکور

‌حتما به عنوان یک کنکوری نام همایش جمع بندی را شنیده‌اید و شاید تبلیغاتی هم برای شرکت در آن را دیده‌باشید. ممکن است این سوال برای شما پیش آمده‌باشد که آیا شرکت در این همایش ها مهم است و یک همایش خوب چه خصوصیاتی باید داشته‌باشد؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات و راهنمایی های لازم در این باره را برای شما ارائه دهیم.

با همایش جمع بندی کنکور بیشتر آشنا شویم

قبل از اینکه بررسی کنیم یک همایش جمع بندی خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد، بهتر است تا با این نوع از جلسات بهتر آشنا شویم. درواقع همان طور که از نام این همایش ها پیداست، هر سال در روز های نزدیک به کنکور برای اینکه دانش آموزان بتوانند جمع بندی از نکات و دروسی که خوانده‌اند داشته‌باشند، برگزار می شوند.

البته والدین نیز ممکن است به همراه دانش آموزان در این همایش ها شرکت کنند. پس علاوه بر بررسی دروس دانش آموزان، سعی‌می شود تا از نظر ذهنی و روانی نیز برای کنکور آمادهشوند و توصیه های لازم در این زمینه نیز به والدین خواهد شد. معمولا آموزشگاه های بزرگ یا چند موسسه کنکور به صورت همکاری با یکدیگر این همایش ها را در سالن های اجتماعات بزرگ در شهر برگزار می کنند. البته از زمان شیوع بیماری کرونا که مدارس و کلاس های کنکور به صورت آنلاین برگزار می شد، تصمیم بر آن شد تا تعدادی از همایش های دروس مختلف نیز به صورت آنلاین انجام شود. این رویه هم چنان نیز ادامه دارد.

اساتیدی که برای همایش جمع بندی در نظر گرفته‌می شوند معمولا جز بهترین ها در رشته خود هستند و توانایی بررسی نکات بسیار مهم دروس را برای دانش آموزان دارند. دانش آموزان بر اساس رشته تحصیلی خود می توانند در همایش فیزیک، زیست، شیمی، زبان، ریاضی و غیره شرکت کنند. البته گاهی همایش دو یا چند درس با هم برگزار می شوند.

یک همایش جمع بندی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

حال که با همایش جمع بندی آشنا شدیم باید برای داشتن یک انتخاب درست، ویژگی ها و مشخصات آن را نیز بدانیم. ممکن است شما برای کنکور 1403 نیاز به انتخاب یک همایش برای خود داشته باشید. مهم ترین موضوع در این زمینه توجه به استاتیدی است که قرار است دروس را برای شما جمع بندی کنند. آن ها باید قادر باشند که مفاهیم و نکات ضروری را بیان کنند.

هم چنین یک همایش خوب به گونه ای است که هم دانش آموزان ضعیف و هم قوی می توانند در آن شرکت کنند و نباید مختص به گروهی خاص باشد. البته مهم است که روز های همایش تقسیم‌شده و در یک روز فرمول ها و نکات تستی و در روزهای بعد مطالب مهم و آماده‌سازی ذهنی بیان شود. بنابراین شما به عنوان یک دانش آموز باید همایش هایی را انتخاب کنید که تمامی این مشخصات در آن رعایت شده‌باشد.

همایش شیمی کنکور

مزایای شرکت در همایش های جمع بندی کنکور چیست؟

در بالا بیان شد که با شرکت در همایش جمع بندی کنکور می توان تست ها و نکات مهم دروس مختلف را در روز های باقی مانده نزدیک به کنکور توسط اساتید مجرب بررسی کرد. شاید این مهم ترین مزیت شرکت در همایش باشد. اما از دیگر مزایای مهم می توان این را در نظر گرفت که تمامی مطالب پراکنده که باعث ایجاد استرس و آشفتگی در ذهن دانش آموز شده‌است را نظم‌داده و مرتب‌می کند.

در واقع کار اصلی یک استاد خوب در  همایش ها همین موضوع است. البته ریزه کاری ها و مطالبی که ممکن است در طول تحصیل از یاد رفته‌باشد نیز دوباره برای دانش آموز یادآوری‌شده و این کار کمک شایانی به وی برای پاسخ به سوالات کنکور خواهدکرد‌. از طرفی بیان شد که همایش جمع بندی گاهی اوقات به صورت آنلاین برگزار می شود.

این یک فرصت بسیار عالی برای دانش آموزانی است که در شهرستان های کوچک زندگی می کنند و از آموزشگاه ها دور هستند. می توان با ثبت نام به صورت آنلاین مانند دیگر دانش آموزان از تمامی مطالبی که در یک همایش خوب ارائه می شود، استفاده کنند.

سخن پایانی

همایش جمع بندی کنکور یکی از بهترین و مهم ترین فعالیت هایی است که دانش آموزان کنکوری می توانند قبل از برگزاری کنکور در آن شرکت کنند. با این حال باید یک همایش با مشخصات عالی و اساتید مجرب را پیدا کرده و ثبت نام خود را در آن انجام دهند. این همایش ها یک فرصت عالی برای کنکوری ها است تا ذهن خود را منظم کنند و از فشار و استرس روز های نزدیک به کنکور بکاهند.

4.7/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا