مشاوره کنکور

پیشنهادات کنکوری برای ماه رمضان

یکی از مهم ترین امتحان ها در زندگی هر کسی، آزمون کنکور بوده و داوطلبان باید از هر فرصتی به بهترین نحو استفاده کنند. اما با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، کمی درس خواندن برای روزه داران سخت می شود. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان نگرانی بسیاری برای چگونگی برنامه ریزی تحصیلی در این ماه مبارک دارند. اگر شما هم به فکر درس‌خواندن در این ماه هستید، تا انتهای این مطلب با ما باشید تا نگرانی شما را در این خصوص رفع کنیم!

تغذیه کنکوری ها

یکی از مهم ترین نکاتی که در این ماه باید به آن توجه داشته‌باشید، تغذیه تان است. تغذیه شما باید به گونه ای باشد که انرژی کافی برای‌خواندن دروس کنکور در ماه رمضان را داشته باشید. از همین رو توصیه می کنیم برای افطار، مواد غذایی سبک و مغذی را انتخاب کنید تا انرژی کافی را به بدن شما برسانند. بهترین مواد غذایی برای افطار شامل مواردی همچون شیر گرم، چای همراه با عسل یا خرما، حلیم، شیر و عسل و… می شود.

البته نباید به هیچ عنوان وعده شام را حذف کنید و بهتر است یک ساعت بعد از افطاری برای خوردن‌شام اقدام کنید. در میان افطار و شام به اندازه کافی آب و سبزیجات میل کرده و سپس یک شام سبک و زود هضم بخورید. با این کار شما دچار خواب آلودگی یا سنگینی معده و بدن نمی شوید و به راحتی می توانید برای خواندن دروس اقدام کنید.

برنامه ریزی تحصیلی

باتوجه به اینکه شرایط گذراندن روزمرگی در این ایام تغییر می کند، شما باید یک برنامه ریزی تحصیلی درست داشته باشید. نحوه برنامه ریزی برای افراد مختلف در شرایط های گوناگون، کمی متفاوت است، اما در ادامه این مطلب یک برنامه ریزی کلی را ذکر می کنیم که شما می توانید طبق آن پیش بروید یا کمی در آن تغییرات ایجاد کنید.

  • یک ساعت بعد از خوردن افطاری شروع به درس خواندن کرده و تا 11 شب آن را ادامه دهید.
  • باتوجه به اینکه نیاز به استراحت و خواب کافی دارید، از 11 شب تا زمان سحری بخوابید.
  • بعد از خوردن سحری، زمان بسیار مناسبی برای خواندن کنکور در رمضان است. شما می توانید تا ساعت 12 ظهر به خواندن ادامه دهید.
  • سپس می توانید چند ساعت به خودتان استراحت داده و در طول روز، زمانیکه احساس خستگی یا گرسنگی در شما وجود نداشت، دو الی سه ساعت دیگر درس بخوانید.

نکات مهم در خصوص خواندن دروس

انجام نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی عملکرد بهتر شما برای درس خواندن در رمضان داشته باشد:

  • زمان استراحت بین درسی خود را کوتاه تر کنید تا بتوانید حداکثر استفاده را از زمان خود داشته باشید. البته در شرایطی که هیچ گونه بازدهی ندارید بهتر است کتاب را کنار‌گذاشته و کمی استراحت نمایید.
  • می توانید بعد از ظهر مشغول به خواندن دروس عمومی و راحت یا زدن تست شوید. با این کار هم زمان خود را ذخیره کرده اید و هم فشار ذهنی و جسمی به شما وارد نمی شود.
  • زمانیکه انرژی بیشتری برای درس‌خواندن دارید را به دروس تخصصی و سخت تر اختصاص دهید.
  • باید شرایط جلسه کنکور را برای خودتان شبیه سازی کنید. برای این کار بهتر است برخی از روزها ساعت 8 صبح شروع به زدن تست کرده و تا تمام شدن آزمون، استراحت نداشته باشید.
  • تلاش نمایید این روزها را در خانه بمانید تا انرژی شما تحلیل نرود و بتوانید تمام هوش و انرژی خود را بر روی کنکور در ماه رمضان بگذارید.
  • استراحت بین ظهر تا افطاری بسیار ضروری بوده و شما باید در این زمان به اندازه کافی استراحت کنید.

برنامه ریزی کنکور در ماه رمضان

افت مطالعه کاملا طبیعی است

کلاس آنلاین کنکور و یک برنامه ریزی درست می تواند شما را به طور چشم گیری جلو‌برده و اجازه ندهد در زمان مطالعه شما خللی ایجاد شود، اما واقعیت این است که احتمالا کمی دچار خستگی شوید و بازدهی شما کمی پایین بیاید. البته این کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی برای شما نیست.

پس اگر احساس خستگی و بیحالی کردید توصیه می کنیم کمی به خودتان زمان بدهید تا بتوانید برنامه های بعدی را به درستی پیش ببرید. بهتر است بدانید این وضعیت همه گیر بوده و تمامی افراد کنکوری مانند شما در ماه رمضان احساس خستگی و ناتوانی دارند. داشتن استرس زیاد در خصوص کم شدن زمان درس خواند کنکور در ماه رمضان باعث می شود تا ذهن شما بیش از اندازه درگیر شود و زمان های عالی خود را از دست بدهید.

توقف ممنوع

متاسفانه برخی از داوطلبان خواندن دروس کنکور در ماه رمضان را به دلیل افت در زمان یا کیفیت درسی بی فایده می دانند و درس خواندن را متوقف می کنند. درحالیکه این تصور کاملا اشتباه بوده و شما نباید فاصله زمانی بین درس‌خواندن بگذارید؛ چراکه این فاصله باعث بی حوصلگی و دور شدن از فضای کنکوری شما می شود.

جمع بندی

در این روزها نحوه خواندن درس برای کنکور در ماه رمضان، کمی ذهن داوطلبان را به خود مشغول کرده و نمی دانند چه روشی برای خواندن درس بهتر است. ما در این مطلب سعی کردیم نکاتی در این خصوص به شما ارائه دهیم. در پایان توصیه می شود در این ماه به هیچ عنوان از خواندن دروس فاصله نگرفته و تغییر زیادی در برنامه درسی خود ایجاد نکنید.

5/5 - (3 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا