مشاوره کنکور

جامع ترین منابع عربی کنکور 1401 از نظر رتبه برترها

بهترین و جامع ترین منابع عربی کنکور 1401 کدامند؟ برای تمام دروس کنکور از جمله عربی منابع مختلفی وجود دارد که داوطلب و دانش آموز باید بهترین آن را انتخاب کند. در صورتی که در این زمینه سهل انگاری صورت گیرد و منابع به طور ناصحیح انتخاب شود ، سرنوشت داوطلب در کنکور دستخوش تغییر خواهد شد. در این مطلب تعدادی از منابع عربی کنکور 1401 را به شما عزیزان معرفی می کنیم که مورد تایید رتبه های برتر نیز هستند.

منابع عربی کنکور 1401

اطلاع و آگاهی از منابع عربی کنکور 1401 می تواند تاثیر زیادی در موفقیت داوطلب و دانش آموزان کلاس کنکور مجازی داشته باشد. درس عربی مانند درس زبان انگلیسی و همچنین فارسی دارای بخش های مختلف از جمله دستور زبان ، لغات ، گرامر و … است که داوطلب برای موفقیت در این درس باید به خوبی تمام مطالب و مباحث آن را مطالعه کند. در ادامه به معرفی منابع عربی کنکور 1401 خواهیم پرداخت.

یکی از روش هایی که می تواند به موفق شدن شما در کنکور سراسری کمک کند استفاده از تجربیات و توصیه های رتبه های برتر است. رتبه های برتر تجربه بیشتری نسبت به شما در کنکور دارند و چه بسا که برخی از آن ها دوبار ، سه بار یا بیشتر در این آزمون شرکت کرده اند و اطلاعات ارزشمندی برای ارائه به شما دارند.

مطالعه درس عربی برای برخی از دانش آموزان کلاس آنلاین کنکور و دیگر داوطلبان دشوار است. جالب است بدانید که اغلب افرادی که در کنکور سراسری ، درس عربی را با درصد بالا پاسخ داده اند جزو دانش آموزانی بوده اند که در این درس ضعیف بوده اند و در دوران دبیرستان نمرات خوبی از آن کسب نمی کردند. اما با پشتکار و انتخاب بهترین منابع کنکور تلاش کردند تا این درس را به خوبی فرا بگیرند و به رتبه خوبی دست پیدا کنند.

دلیل انتخاب منابع عربی کنکور 1401

برخی از دانش آموزان کلاس کنکور آنلاین و داوطلبان کنکور تصور می کنند که خواندن کتاب درسی کافی است و می تواند آن ها را به موفقیت برساند. در پاسخ باید بگوییم که کتاب درسی به عنوان اصلی ترین منبع برای کنکور محسوب می شود اما آیا از نظر شما تمرین هایی که در این کتاب وجود دارد کافی است؟ آیا در کتاب درسی تست های مختلف وجود دارد؟ قطعا خیر .

داوطلب باید بعد از خواندن هر مطلب اقدام به تست زنی و حل تمرین های مختلف کند. زیرا این کار باعث می شود که تسلط بیشتری بر مباحث پیدا کند و بتواند در جلسه کنکور سراسری به راحتی از پس آن ها برآید. مطالعه ریز به ریز و جز به جز کتاب درسی ، تست های سال های گذشته و تست های تالیفی رمز موفقیت داوطلبان و رتبه های برتر محسوب می شود.

منابع عربی کنکور 1401

بهترین منابع عربی کنکور 1401 دارای چه ویژگی هایی هستند ؟

جامع و کامل

منابع عربی کنکور کامل و جامع طراحی می شوند. در این کتاب ها درسنامه ها ، سوالات تالیفی و پاسخنامه های تشریحی وجود دارد. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را مطالعه کرده باشید به خوبی می دانید که بررسی پاسخنامه تشریحی چه تاثیری در یادگیری دانش آموز و داوطلب دارد. زیرا در هنگام مطالعه پاسخ های تشریحی با نکات و زوایای جدیدی از مطلب آشنا خواهید شد.

تست به تعداد کافی

یکی از اشتباهاتی که اغلب داوطلبان مرتکب آن می شوند این است که تصور می کنند هر چقدر تست های بیشتری بزنند به موفقیت نزدیک تر می شوند. در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. بلکه کیفیت تست ها مهم تر از کمیت آن هاست. تست ها باید به تعداد کافی و دارای کیفیت باشند تا با پاسخگویی به هر کدام از آن ها نکته ای جدید دستگیر داوطلب شود.

نحوه انتخاب بهترین منابع

در خصوص نحوه انتخاب بهترین منابع عربی کنکور 1401 باید بگوییم تنوع کتاب ها و منابع در بازار بسیار زیاد است و بسیاری از افراد در هنگام انتخاب آن ها دچار سردرگمی می شوند. وجود تنوع از یک جهت خوب و از جهت دیگر است. خوب از این نظر که دست داوطلب در انتخاب باز است و می تواند بهترین منبع را انتخاب کند. و از این نظر بد است که احتمال خطا در انتخاب افزایش پیدا می کند. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که انتخاب منبع باید بر اساس نظام جدید باشد. زیرا کنکور بر اساس نظام جدید برگزار می شود و داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند نیز باید اطلاعات خود را بروز کنند.

نکته مهم !

اگر در درس عربی ضعیف هستید توصیه می کنیم ابتدا منابع آسان و تست های غیر دشوار را انتخاب کنید. بعد از اینکه با برنامه ریزی درسی پله به پله به تسلط کافی رسیدید می توانید به سراغ منابع قوی تر و تست های دشوارتر بروید. با این کار اعتماد به نفس شما نیز تقویت می شود.

نحوه انتخاب بهترین منابع

 کدام منبع را انتخاب کنیم ؟

خیلی سبز

انتشارات خیلی سبز اقدام به منتشر کردن منابع تمام دروس و تمام رشته ها کرده است. از مهم ترین مزایای این انتشارات جامع و کامل بودن است. تمام نکاتی که در کتاب درسی وجود دارد در این منبع به آن پرداخته شده است. متن روان و ساده آن سبب می شود تا تمام دانش آموزان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

میکروطبقه بندی گاج

کتاب میکروطبقه بندی گاج دارای تست های استانداردی است که پاسخ دادن به آن ها می تواند داوطلب را چند گام به موفقیت نزدیک تر کند. وجود تست های سال های گذشته و همچنین تست های تالیفی از دیگر ویژگی های این کتاب محسوب می شود. یکی دیگر از مزایای انتخاب این منبع وجود آزمون در پایان هر فصل است که داوطلب می تواند برای سنجش خود در این آزمون شرکت کند.

نشر الگو

منبع عربی نشر الگو مانند منابع قبلی همچون خیلی سبز و گاج دارای متنی روان و ساده است که داوطلب می تواند به خوبی با آن ارتباط برقرار کند. جالب است بدانید که تمام نکته های لازم و ضروری برای پاسخ دادن به سوالات در این کتاب آمده است. اگر می خواهید به حل صحیح تمرین های کتاب درسی بپردازید نیز می توانید از این منبع استفاده کنید.

2.6/5 - (5 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا