آموزشیمشاوره کنکورمقالات

روش مطالعه شیمی کنکور رتبه های برتر

آگاهی از روش مطالعه شیمی کنکور می تواند به میزان قابل ملاحظه ای در کسب رتبه عالی به شما کمک کند. شیمی از جمله دروس تخصصی است که باید توجه ویژه ای به آن نشان داد. در این مطلب به بررسی روش مطالعه شیمی کنکور توسط رتبه های برتر خواهیم پرداخت. روش هایی که در این مقاله ذکر می شود از زبان رتبه های برتر کنکور بیان شده است.

روش مطالعه شیمی کنکور

بهترین روش مطالعه شیمی کنکور چیست ؟ یکی از روش هایی که می توان به بهترین راه مطالعه پی برد این است که با رتبه های برتر کنکور صحبت کنید. اما از آن جایی که برقراری ارتباط با این افراد وجود ندارد ما تلاش کرده ایم که روش های مطالعه آن ها را جویا شویم و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از طریق این مطلب می توانید با روش مطالعه شیمی کنکور توسط رتبه های برتر آشنا شوید. 

امیررضا براتی (رتبه 1 منطقه 2 کنکور تجربی 97)

امیررضا براتی در کنکور تجربی سال 97 درس شیمی را 92 % پاسخ داده که درصد بسیار عالی و خوبی محسوب می شود. او در خصوص روش مطالعه این درس می گوید که قبل از هر چیز باید به متن کتاب درسی مسلط می شد به همین دلیل شروع به تمرین های محاسباتی و همچنین پاسخ دهی به تمرینات کتاب کرد. البته برخی از سوالات و مباحث درس شیمی به نحوی است که نه جزو حفظیات محسوب می شوند و نه جزو محاسبات. برای یادگیری این دروس به سراغ یادگیری کامل مفاهیم شیمی رفت. امیررضا براتی زاده یکی از افراد موفق در کنکور بیان می کند که در روزهایی که به مدرسه می رفت به طور متوسط 6 الی 7 ساعت به خواندن این درس اختصاص می داد و در سایر روزها 10 ساعت مطالعه می کرد و برای بهتر شدن و یادگیری کامل مفاهیم از کلاس کنکور آنلاین استفاده می کرد. . او تمام اتفاقاتی که در شیمی می افتاد را در ذهن خود تصویر سازی می کرد و معتقد بود که با این روش به ماندگاری و حک کردن مطالب در ذهن خود کمک می کند.

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

علی مهران زاده یکی دیگر از افراد موفق در کنکور تجربی بود که توانست درس شیمی را با 84 % پشت سر بگذارد. روشی که این فرد در خواندن درس شیمی در پیش گرفته بود به این شکل بود که ابتدا کتاب درسی مربوطه را کاملا می خواند و سپس به سراغ جزواتی که سر کلاس و بر اساس توضیحات دبیر نوشته شده بود می رفت. پس از آن به بررسی کتاب های کمک درسی می پرداخت. یکی از مواردی که در حین درس خواندن رعایت می کرد یادداشت کردن نکات درسی به صورت حاشیه نویسی بود. تست زدن بعد از اتمام حاشیه نویسی انجام می شد.

آقای علی مهران زاده یکی از نکات اساسی را در روش مطالعه شیمی کنکور رعایت می کرد که بارها در این وب سایت به آن اشاره کردیم و آن هم حل تست های کنکوری بلافاصله بعد از اتمام درس خواندن بود که اساتید ما در کلاس آنلاین کنکور نیز به آن اشاره کرده اند. زیرا دروس فرمولی به نحوی هستند که اگر بلافاصله بعد از اتمام درس شروع به تست زدن نکنید مطلب در ذهن شما کمرنگ خواهد شد.

علی مهران زاده (رتبه 27 منطقه 1 کنکور تجربی 97)

مریم علی کرمی (رتبه 243 منطقه 1 کنکور ریاضی 97)

خانم مریم علی کریمی توانست درس شیمی را با 80 % از سر بگذراند. او هم مانند علی مهران زاده از مهم ترین اصول مطالعه دروس و کلاس کنکور مجازی استفاده کرده است. خانم مریم علی کریمی قبل از اینکه در کلاس حضور پیدا کند اقدام به پیشخوانی مطالب می کرد. او به خوبی می دانست که پیشخوانی مطالب می تواند ذهن او را برای دریافت و فهم مباحث آماده کند. او برای مطالعه درس شیمی به منظور شرکت در کنکور ابتدا کتاب اصلی را مطالعه می کرد و سپس به خواندن جزوات دبیر می پرداخت. حل کردن تست های مرتبط و سپس تست های تالیفی سبب می شد که تسلط او بر دروس و مباحث بیشتر شود. خانم مریم علی کریمی معتقد است که نظم و مرور مداوم در مطالعه درس شیمی به عنوان رمز موفقیت او محسوب می شود.

روزبه امین تفرشی (رتبه 3 منطقه 1 کنکور ریاضی 97)

آقای روزبه امین تفرشی می تواند به عنوان یک نمونه عالی برای افرادی محسوب شود که در درس شیمی ضعیف هستند. او توانست با مطالعه موثر منظم و مداوم شیمی را 100 % بزند. آقای امین تفرشی از درس شیمی به عنوان یکی از دروسی یاد می کند که در آن بسیار ضعیف بود اما توانست با تلاش و پشتکار به هدف خود برسد. پس داشتن انگیزه می تواند هر سدی را بشکند و آینده ای روشن را در جلوی چشمان دانش آموزان و داوطلبان ترسیم کند.

فیروزه حاتمی (رتبه 176 منطقه 2 کنکور ریاضی 94)

خانم فیروزه حاتمی که توانست شیمی را با 86 % پاسخ دهد از روش مطالعه شیمی کنکور به بهترین شکل استفاده می کرد. او بعد از مطالعه تمام مباحث کتاب درسی به سراغ تست های مربوطه می رفت. او ابتدا تست ها را بدون زمان حل می کرد و برای اینکه بتواند تسلط بیشتری بر مباحث پیدا کند پاسخ تست ها را به خوبی بررسی می کرد. او برای فهم بهتر مطالب حتما به سراغ پاسخ نامه تشریحی می رفت و به پاسخ نامه تستی بسنده نمی کرد. خانم حاتمی معتقد است که در پاسخ نامه های تشریحی مواردی وجود دارد که می تواند به طور همزمان چند مطلب مهم را به شما یاد دهد و نکاتی در آن وجود دارد که از خود سوال جالب تر هستند.

خانم حاتمی هنگامی که توانایی پاسخ به سوالات تستی را نداشت آن ها را علامت دار می کرد تا بعد از اتمام پاسخگویی به تمام تست ها به سراغ آن ها برود و ایرادات خود را بررسی کند. او به حاشیه نویسی و یادداشت کردن مطالب مهم اعتقاد دارد و تصور می کند که فهم او را در یادگیری مطالب افزایش می دهد.

فیروزه حاتمی (رتبه 176 منطقه 2 کنکور ریاضی 94)

شرکت در کنکورهای آزمایشی و یادگیری روش های حل تست های زمان دار یکی از توصیه هایی است که تمام رتبه های برتر به شما دانش آموزان و داوطلبان عزیز دارند. زیرا کنکورهای آزمایشی و تست های زمان دار ، شرایط کنکور را برای شما شبیه سازی می کند و سبب می شود که در جلسه کنکور علاوه بر کاهش استرس ، اقدام به پاسخ گویی سوالات در کمال آرامش کنید. اگر شما هم جزو آن دسته از داوطلبانی هستید که استرس زیادی دارید باید به مطلب ” راهکارهای طلایی برای کاهش استرس کنکور ” مراجعه کنید و تمام مواردی که در آن گفته شده را اجرا کنید.

تغذیه کنکوری ها

تمام افراد موفق در کنکور نه تنها به روش صحیح مطالعه واقف بودند بلکه به تغذیه خود نیز اهمیت می دادند. اگر می خواهید تغذیه خود را اصلاح کنید به مطلب ” رعایت اصول مهم در تغذیه کنکوری ها “مراجعه کنید. مواردی که در آن مطلب اشاره شده کاملا اثبات شده هستند و می توانند باعث افزایش انرژی مغز شما و یادگیری بیشتر شوند.

5/5 - (2 امتیاز)

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا