اخبار کنکورمقالات

تاثیر معدل در کنکور 1403

بسیاری از داوطلبان کنکور مایل به دانستن تاثیر معدل در کنکور 1403 هستند. این طور که به نظر می رسد، میزان این تاثیر نسبت به سال های گذشته در حال افزایش است و این می تواند خبر خوبی برای دانش آموزان باشد. این یعنی با مطالعه دروس برای امتحانات سراسری، بخش زیادی از راه قبولی در رشته و دانشگاه دلخواهتان را خواهید رفت.

معدل چه قدر در کنکور 1403 موثر است؟

کنکور بزرگ ترین آزمونی است که در راه ورود به دانشگاه مورد علاقه خود باید آن را سپری کنید. تغییرات و اصلاحاتی که سالانه برای این امتحان اعمال می شود، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی است. از این تغییرات می توان به عوض شدن درصد تاثیر معدل امتحانات نهایی در کنکور یا حذف دروس عمومی از آن اشاره کرد. تاثیر معدل در کنکور 1403 هم نسبت به سال های گذشته با تغییراتی همراه بوده است.

از سوالات کاربران این است که معدل چه سال ها و چه دروسی مد نظر قرار دارد؟ تنها پایه تحصیلی دوازدهم است که می تواند روی کنکور تاثیر داشته باشد. دروس و معدل سال های گذشته تاثیر مستقیمی روی این امتحان بزرگ نخواهد داشت. در مجموع باید گفت تاثیر معدل در کنکور 1403 حدود 50 درصد است که خود عدد بزرگی به حساب می آید.

تاثیر معدل در کنکور 1403 و اهمیت ویژه دانش آموزان

این مقدار چشمگیر باعث توجه و تمرکز بیشتر دانش آموزان دوازدهم روی امتحانات پایان سالشان می شود. در واقع اگر از این امتحانات غافل شوید، 50 درصد از مسیر خود را از دست داده اید. با یک برنامه ریزی اصولی می توان از عهده این امتحانات که به صورت کشوری هم هست، بر آمد.
این تاثیر احتمالا فقط در خصوص سال 1403 باشد و سال های آینده فرق کند. کنکور امسال یعنی 1402 با تاثیر معدل 40 درصدی برگزار شد و خیلی از دانش آموزان از این مزیت به نفع خود استفاده کردند. تصمیم شورای انقلاب فرهنگی بر این بود که تاثیر معدل در کنکور 1403 به اندازه 10 درصد بیشتر شود. جدول مربوط به تاثیر معدل در کنکور 1403 و سال قبل از آن را به تفکیک دروس عمومی و تخصصی در ادامه مشاهده خواهید کرد.

جدول تاثیر معدل

تاثیر معدل در کنکور سال های آینده

تاثیر گذاری معدل در کنکور بررسی شده در این مقاله صرفا به نوع جدید این امتحانات مربوط می شود. حتما می دانید فرمت جدید کنکور با تغییراتی شامل حذف دروس عمومی و جداسازی برخی دفترچه های سوالات همراه شده است. تاثیر معدل در سال های قبل با فرمت قبلی تفاوت های آشکاری نسبت به اکنون داشت و بهتر است برای مقایسه به سراغ آن ها نروید.
خیلی از دانش آموزان کنکورهای بعد از 1403 از حالا برای موفق شدن دغدغه دارند و در حال برنامه ریزی هستند. آن ها می خواهند بدانند آیا تاثیر معدل در کنکور 1403 مشابه با سال های بعدتر هست یا خیر. این طور که گفته می شود، این میزان تاثیر در سال های آینده کمتر نمی شود، اما احتمال بیشتر شدنش وجود دارد.

حتی شایعاتی مبنی بر رسیدن این تاثیر به 60 درصد از کنکور 1404 نیز به گوش می رسد که دامن زدن به آن ها فعلا زود است. دانستن این که این تاثیر 50 درصد یا بیشتر خواهد بود، برای این دسته از دانش آموزان کافی به نظر می رسد.

کلاس کنکور آنلاین با بهترین اساتید کشور


سوابق تحصیلی رشته های کاردانی و فنی و حرفه ای

سوابق تحصیلی در سال های گذشته شامل دو رشته فنی و حرفه ای و کاردانی نمی شد. دانش آموزان این رشته ها باید دروس را صرفا برای کنکور می خواندند که این اعتراض بسیاری از آن ها را به دنبال داشت. این اعتراض ها جواب داد و شورای انقلاب فرهنگی تصمیم به تاثیر گذار کردن معدل در کنکور آن ها گرفت.

پس آن ها هم نیازمند ایجاد سابقه تحصیلی برای کنکور خود هستند و باید از این فرصت استفاده کنند. تاثیر معدل برای این دسته از عزیزان هم به اندازه همان 50 درصد است و شاید در سال های آینده تغییر کند. اگر آن ها نتوانستند سابقه تحصیلی خوبی را برای خود جمع آوری کنند، قادر به شرکت در امتحانات مرتبط با ترمیم معدل خواهند بود.

سخن پایانی؛ نحوه مطالعه دروس برای امتحانات

این مطلب در مورد تاثیر معدل در کنکور 1403 بود که امیدواریم استفاده لازم از آن را برای مطالعه امتحانات خود داشته باشید. توجه داشته باشید با یادگیری مفاهیم درسی هم به صورت تشریحی و تستی با شرکت در کلاس کنکور آنلاین بدون شک بهترین معدل و رتبه ی کنکور را خواهید داشت. برای ارتباط با ما از طریق شماره تلفن های موجود در سایت یا سامانه تیکتینگ غرب آنلاین در ارتباط باشید تا مشاوره های اولیه به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار بگیرد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا