مشاوره کنکور

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش + راهنمای کلی

بعد از انتخاب کلاس کنکور آنلاین مهم ترین مرحله آزمون سراسری بحث انتخاب رشته است که برای هر داوطلب کنکوری اهمیت دارد و می تواند تاثیر زیادی در آینده مسیر شغلی و تحصیلی آن‌ها داشته باشد. برای انتخاب کد رشته هر گروه آزمایشی معیارهای مختلفی شامل لحاظ کردن تمام سهمیه ها، رتبه در سهمیه و آگاهی از تعداد افراد پذیرفته شده در هر کدام از رشته محل های انتخابی را باید در نظر گرفت.

با توجه به اهمیت مسئله سازمان سنجش جهت انتخاب رشته صحیح و راهنمایی داوطلبان در این خصوص تصمیم گرفت شرایط انتخاب رشته مجازی سنجش را برای هر یک از گروه های آزمایشی کنکور فراهم آورد. در این روش داوطلب هزینه ای را پرداخت می کند و با استفاده سیستم انتخاب رشته مجازی از تعداد رشته محل‌هایی که شانس بیشتری برای قبولی دارد آگاه می شود و بر این اساس انتخاب رشته خود را انجام می دهد. در این مطلب با نحوه کار نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش و جزئیات آن آشنا می شویم.

انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۳

سازمان سنجش به تمام اطلاعات کارنامه های کنکور سراسری داوطلبان سال قبل دسترسی دارد؛ به همین دلیل می تواند با اعمال معیارهایی مثل سهمیه کنکور، رتبه داوطلب و نحوه تاثیر بومی گزینی بهترین نمونه از چگونگی انتخاب رشته را بر اساس کارنامه اولیه کنکور داوطلب ارائه دهد. یکی از مزایای نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش این است که با دریافت اطلاعات ثبت نامی شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی بدون اینکه نیاز به وارد کردن اطلاعات باشد می تواند به صورت مستقیم این اطلاعات را از کارنامه داوطلب استخراج نماید.

داوطلب برای انتخاب رشته مجازی سنجش ابتدا باید سریال اعتباری انتخاب رشته مجازی را خریداری کند تا بتوانند به سامانه تعیین رشته مجازی وارد شود. در ادامه برای دریافت لیست انتخاب رشته پیشنهادی توسط نرم افزار انتخاب رشته مجازی باید علایق مثل رشته، استان و شهر و دانشگاه مورد نظر برای تحصیل را وارد نماید.

انتخاب رشته مجازی سنجش ۱۴۰۳

راهنمای استفاده نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش

برای انتخاب رشته مجازی با استفاده از نرم افزار سنجش داوطلب بعد از وارد شدن به سایت سنجش می تواند به دو روش به لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی سنجش مربوط به رشته محل های با آزمون وارد شود.

روش اول: در این  روش در قسمت راست صفحه باید روی لینک “سراسری” کلیک کنید و در صفحه باز شده  لینک سامان راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به محل های با آزمون مشاهده می شود که باید روی آن کلیک کرد تا وارد سامانه شوید.

روش دوم: 

در این روش زمانی که وارد سایت سنجش می شوید می توانید در بخش سراسری در پایین صفحه لینک انتخاب رشته مجازی سنجش را ملاحظه کنید. اینجا داوطلب می تواند اطلاعات ثبت نامی خود را شامل شماره پرونده، شماره داوطلبی و کد پیگیری ثبت نام را وارد کند تا بتواند از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده نماید.

روش دوم

سه روش برای ورود به لینک انتخاب رشته مجازی سنجش

برای اینکه به نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش وارد شوید می توانید به سه روش اطلاعات خود را وارد نمایید.

نحوه جستجو با روش اول

در این روش برای وارد شدن به نرم افزار مجازی انتخاب رشته داوطلب باید اطلاعات شناسنامه ای خود شماره شناسنامه و سریال ثبت نام و شماره پرونده را در سیستم وارد کند.

نحوه جستجو با روش دوم

در این روش داوطلب می تواند اطلاعات ثبت نام خود شامل شماره پرونده و کد رهگیری و شماره شناسنامه را در سیستم وارد کند تا بتواند از نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش استفاده نماید.

نحوه جستجو با روش سوم

در روش سوم برای ورود به نرم افزار انتخاب رشته مجازی داوطلب می تواند اطلاعات ثبت نامی خود شامل شماره پرونده و شماره داوطلبی و شماره شناسنامه را وارد نماید.

سوم

بعد از وارد شدن به سایت سازمان سنجش روی لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری سال 1403 کلیک کنید. در این قسمت داوطلب باید سامانه مجازی گروه آزمایشی امتحانی خود را مشخص نماید. همانند تصویر زیر داوطلب می تواند با استفاده از یکی از سه روش اطلاعات خود را وارد نماید تا به نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش دسترسی پیدا کند. با فعال شدن لینک نرم افزار انتخاب رشته مجازی می توان روی آن کلیک کرد و وارد سیستم شد و ادامه فرآیند ثبت نام انتخاب رشته را انجام داد.

نکات مهم جهت استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی سنجش

همان طور که توضیح داده شد برای استفاده از نرم افزار انتخاب رشته مجازی باید داوطلبان کارت اعتباری سازمان سنجش را خریداری کنند. هزینه خرید سریال اعتباری برای همه گروه های کنکور آزمایشی یکسان است.

نکته مهم اینکه تعداد دفعاتی که با یک کارت اعتباری می توان انتخاب رشته مجازی انجام داد و با استفاده از آن امکان تغییر رشته ها و دانشگاه های مورد علاقه داوطلب وجود دارد، محدود است. به همین دلیل داوطلب باید در انتخاب رشته خود دقت نماید و با صبر و حوصله و در نظر گرفتن و بررسی مواردی مثل علاقه، هوش و استعداد، ‌توانایی و مهارت ها، ويژگی ‌های شخصيتی و بازار کار مراحل انتخاب رشته را انجام دهد.

نکته دیگر در خصوص انتخاب رشته مجازی سنجش انتخاب دانشگاه و استان محل تحصیل است که باید داوطلب عواملی شامل دوری و نزدیکی، هزینه زندگی و تحصیل، اختلاف فرهنگی مربوط به شهرهای مختلف، هزینه شهریه دوره شبانه، شهریه دوره پردیس خودگردان، شهریه دانشگاه پیام نور و شهریه دانشگاه غیر انتفاعی را مد نظر قرار دهد و با توجه به شرایط خود دانشگاه و شهر مناسبی را برای تحصیل انتخاب کند.

راهنمای کلی انتخاب رشته مجازی سنجش

  1. ورود به سایت سازمان سنجش
  2. کلیک بر روس عبارت “سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی آزمون سراسری”
  3. انتخاب عبارت “خرید سریال اعتباری جهت استفاده در سیستم راهنمای انتخاب رشته مجازی سراسری
  4. وارد کردن اطلاعات درخواستی سامانه
  5. پرداخت هزینه لازم و دریافت کد رهگیری
  6. ورود دوباره به سامانه سنجش و کلیک روی لینک سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی مربوط به رشته محل های با آزمون گروه آزمایشی مورد نظر

جمع بندی

نرم افزار انتخاب رشته سازمان سنجش در دسترس تمام داوطلبان قرار داده شده است تا همه به طور یکسان بتوانند از خدمات و امکانات آن جهت انجام بهترین انتخاب رشته استفاده کنند. داوطلب هر یک از گروه های آزمایشی در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته می تواند به سامانه انتخاب رشته مجازی سنجش مراجعه نماید و اقدام به خرید سریال اعتباری نماید تا بتواند به سیستم جهت انتخاب رشته وارد شود. در این مقاله راهنمای کلی نرم افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش ارائه شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا